Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Συστάσεις του ΠΟΥ για λεπτομερείς ετικέτες στις συσκευασίες τροφίμων

Συστάσεις του ΠΟΥ για λεπτομερείς ετικέτες στις συσκευασίες τροφίμων

Επί του παρόντος, μόνο 43 κράτη μέλη του ΠΟΥ έχουν οποιοδήποτε είδος επισήμανσης στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας είτε υποχρεωτική είτε εθελοντική

Τα συσκευασμένα τρόφιμα και ποτά πρέπει να έχουν ευανάγνωστες διατροφικές πληροφορίες στο μπροστινό μέρος των προϊόντων, ώστε να βοηθούν τους καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, σύμφωνα με το προσχέδιο οδηγιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, που αποκαλύπτει το Reuters.

Η αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, ζάχαρη και λίπος είναι βασικός καταλύτης στην παγκόσμια κρίση παχυσαρκίας , με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους να ζουν με την πάθηση αυτή. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ κάθε χρόνο καταγράφονται οκτώ εκατομμύρια πρόωροι θάνατοι λόγω συναφών προβλημάτων υγείας όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις.

Ωστόσο, οι κυβερνήσεις έχουν δυσκολευτεί να εισαγάγουν πολιτικές για τον περιορισμό της επιδημίας. Επί του παρόντος, μόνο 43 κράτη μέλη του ΠΟΥ έχουν οποιοδήποτε είδος επισήμανσης στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας είτε υποχρεωτική είτε εθελοντική, ανέφερε η υπηρεσία του ΟΗΕ στο Reuters, παρά τα στοιχεία που δείχνουν ότι οι ετικέτες μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική συμπεριφορά.

Οι εργασίες στον ΠΟΥ

Ο ΠΟΥ ξεκίνησε τις εργασίες για το προσχέδιο κατευθυντήριων γραμμών το 2019. Στόχος τους είναι «να υποστηρίξουν τους καταναλωτές στη λήψη πιο υγιεινών αποφάσεων σχετικά με τα τρόφιμα», ανέφερε στο Reuters, η Katrin Engelhardt, επιστήμονας στο τμήμα Διατροφής και Ασφάλειας Τροφίμων του ΠΟΥ.

Μια δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές ολοκληρώθηκε στις 11 Οκτωβρίου και η οριστική έκδοση θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025.

Η καθοδήγηση του ΠΟΥ συνιστά στις κυβερνήσεις να εφαρμόζουν «ερμηνευτικές» ετικέτες που περιλαμβάνουν διατροφικές πληροφορίες και κάποια εξήγηση για το τι σημαίνει αυτό για την υγιεινή ενός προϊόντος.

Ένα παράδειγμα θα ήταν το NutriScore, που αναπτύχθηκε στη Γαλλία και χρησιμοποιείται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, το οποίο κατατάσσει τα τρόφιμα από το Α (πράσινο, που περιέχει βασικά θρεπτικά συστατικά) έως το Ε (κόκκινο, που περιέχει υψηλά επίπεδα πρόσθετων αλάτων, σακχάρων, λιπών ή θερμίδων).

Η Χιλή και πολλές άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής χρησιμοποιούν ένα πιο σκληρό σύστημα, με προειδοποιήσεις ότι ένα τρόφιμο έχει «υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη», αλάτι ή λίπος στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας, σε μαύρο οκτάγωνο που μοιάζει με το σήμα του «Stop».

Η International Food and Beverage Alliance, της οποίας τα μέλη περιλαμβάνουν την The Coca Cola Company και τη Mondelez International Inc, δήλωσε ότι τα μέλη της τηρούν ήδη κάποια ελάχιστα παγκόσμια πρότυπα παγκοσμίως.

Δηλαδή αναγράφουν τη λίστα θρεπτικών συστατικών στο πίσω μέρος των συσκευασιών, καθώς και μια λεπτομέρεια στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας τουλάχιστον για το ενεργειακό περιεχόμενο όπου είναι εφικτό, σύμφωνα με το διεθνές σύστημα Codex Alimentarius.

«Αυτό είναι κάτι που μπορούν να κάνουν οι παγκόσμιες εταιρείες, αλλά σαφώς δεν είναι αρκετό», δήλωσε ο Rocco Renaldi, Γενικός Γραμματέας της IFBA. Είπε ότι τα μέλη της συμμαχίας υποστηρίζουν ευρέως τις οδηγίες του ΠΟΥ και τις ετικέτες που βασίζονται σε θρεπτικά συστατικά.

«Αλλά ο διάβολος είναι στις λεπτομέρειες – σε γενικές γραμμές, δεν υποστηρίζουμε προσεγγίσεις που δαιμονοποιούν συγκεκριμένα προϊόντα», είπε. «Δεν πιστεύουμε ότι οι ετικέτες τύπου προειδοποίησης για την υγεία ανήκουν σε τρόφιμα που θεωρούνται ασφαλή, εγκεκριμένα και κυκλοφορούν στην αγορά και αγαπούν οι καταναλωτές».

Πηγή: ΟΤ

Must in

Τρίποντο «ανάσα» για την Χόστελ Κίελ (4-1) – «Πάρτι» για Μάιντζ (1-3) και Βέρντερ (4-1)

Νίκη τεράστιας βαθμολογικής σημασίας για την Χόστελ Κίελ με 4-1 επί της Άουγκσμπουργκ, άνετες νίκες για Μάιντζ (1-3) και Βέρντερ Βρέμης (4-1) επί των Άιντραχτ Φρανκφούρτης και Ουνιόν Βερολίνου αντίστοιχα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο