Με ταυτοποίηση εξ αποστάσεως η ψηφιακή υπογραφή – Η διαδικασία απόκτησης
Ψηφιακή υπογραφή: Οι πολίτες που επιθυμούν ταυτοποίηση μπορούν να κλείσουν ραντεβού με βιντεοκλήση.
Η ψηφιακή υπογραφή είναι διαθέσιμη για τους πολίτες εξ αποστάσεως μέσω ταυτοποίησης από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) και στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας.
Οι πολίτες μπορούν πλέον να κλείσουν ψηφιακό ραντεβού με βιντεοκλήση για την ταυτοποίηση τους προκειμένου να εκδώσουν το εγκεκριμένο πιστοποιητικό της ηλεκτρονικής υπογραφής τους.
Να θυμίσουμε πως έως τώρα η ταυτοποίηση του πολίτη ήταν δυνατή αποκλειστικά με φυσική μετάβαση σε ΚΕΠ της επιλογής του.
Με βιντεοκλήση η ταυτοποίηση, τέλος τα ΚΕΠ
Η υπηρεσία της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης δίνει πλέον σε όλους τους πολίτες, ιδιώτες και επαγγελματίες, τη δυνατότητα απόκτησης ψηφιακής υπογραφής ανεξαρτήτως τόπου διανομής στην ελληνική επικράτεια ή στο εξωτερικό.
Η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής είναι η ακόλουθη:
Ο ενδιαφερόμενος εκδίδει ειδική Υπεύθυνη Δήλωση – Αίτηση είτε απευθείας στο gov.gr στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Ηλεκτρονικές Υπογραφές», είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΑΠΕΔ.
Εισέρχεται στην εφαρμογή της ΑΠΕΔ με κωδικούς TaxisNet για να υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού, συμπληρώνοντας τον κωδικό αριθμό της Υπεύθυνης Δήλωσης – Αίτησης του gov.gr και επιλέγοντας τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης.
Επιλέγει την επιθυμητή ημέρα και ώρα για το ραντεβού βάσει διαθεσιμότητας για τις επόμενες 3 εργάσιμες ημέρες, καθώς και τον τρόπο επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί (SMS/email)
Στη συνέχεια, λαμβάνει σε SMS ή email τον σύνδεσμο για την πραγματοποίηση του ψηφιακού ραντεβού.
Κατά την πραγματοποίηση του ραντεβού θα του ζητηθεί να επιδείξει το έγγραφο ταυτοποίησης που έχει δηλώσει στην υπεύθυνη δήλωση που υπέβαλε στο gov.gr, ενώ του δίνονται και σχετικές οδηγίες από τον υπάλληλο.
Ο υπάλληλος ταυτοποιεί τον πολίτη και επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης, ελέγχοντας και το έγγραφο ταυτοποίησης. Αν υπάρχει λάθος ακυρώνει το αίτημα.
Έγκριση ή απόρριψη
Όταν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση, ο πολίτης λαμβάνει με SMS στο κινητό του έναν εξαψήφιο αριθμό, εν είδει αριθμού πρωτοκόλλου της αίτησης και πληροφορείται αν η ταυτοποίηση πραγματοποιήθηκε επιτυχώς.
Η αίτηση προωθείται στην Αρχή Εγγραφής της ΑΠΕΔ, η οποία αφού εξετάσει τα στοιχεία που συνοδεύουν την αίτηση (video του ψηφιακού ραντεβού, φωτογραφία, εγκυρότητα ταυτοποιητικού εγγράφου κ.λπ.) εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση.
Η έγκριση ή η απόρριψη της αίτησης γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο μέσω SMS στο κινητό του μαζί με έναν οκταψήφιο αριθμό ο οποίος χρησιμοποιείται στη διαδικασία έκδοσης ή ανάκλησης του πιστοποιητικού.
- «Θρασύτατο ψεύδος» τα περί ανάληψης 2,5 εκατ. ευρώ πριν τη δέσμευση της περιουσία του, τονίζει ο Κων. Πηλαδάκης
- Μαγδεμβούργο: Ανθρώπινη αλυσίδα κατά του μίσους στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά
- Το «έχω βαρεθεί τους άντρες», το προφίλ στο dating app και το OnlyFans: Η Λίλι Άλεν αλλάζει σελίδα
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου
- ΕΣΥ: Μια ιστορία ελπίδας σε μια εποχή ζόφου – Οι ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες
- Ίντερ – Κόμο 2-0: Πήρε το τρίποντο και παραμένει στο κυνήγι της Αταλάντα (vids)