Θα μπορούσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης να… «ραπάρει» σε προεκλογική εκδήλωση, όπως ο Μπάρακ Ομπάμα «ράπαρε» τους στίχους του Έμινεμ στην προεκλογική συγκέντρωση της Κάμαλα Χάρις στις ΗΠΑ;

Πόσο πιθανόν είναι να δούμε και στην Ελλάδα εικόνες σαν και αυτές, όπου ο Ντοναλντ Τραμπ σερβίρει σε fast food;

Υπάρχει ενδεχόμενο ο Στέφανος Κασσελάκης ή ο Νίκος Ανδρουλάκης να σερβίρουν πιτόγυρο σε κάποιο ταχυφαγείο, στα πλαίσια μια προεκλογική καμπάνιας;

«Στην Ελλάδα είμαστε συνήθως έναν εκλογικό κύκλο μακριά, αντιγράφουμε, εμπνεόμαστε από τις αμερικανικές καμπάνιες. Όλοι εκεί κοιτάμε», δήλωσε στην εκπομπή του MEGA «Εξελίξεις τώρα» ο επικοινωνιολόγος Σταύρος Κοντακτσής.

ΗΠΑ: Εκλογές του TikTok

O πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, προσπαθώντας να είναι λαοφιλής, δεν έμεινε φυσικά μόνο στις πατάτες και στα μπέργκερ. Επισκέφθηκε και ένα κουρείο στο Μπρόνξ. Και μπορεί να μην κούρεψε, αλλά συνομίλησε για πολύ ώρα με τους παρευρισκόμενους. Φορούσαν όλοι μπλούζες που έγραφαν «Κάντε τους κομμωτές ξανά σπουδαίους», κατά το «Κάντε την Αμερική ξανά σπουδαία».

Η Κάμαλα Χάρις, από την άλλη, ως δημοκρατική έχει επικεντρωθεί στη στήριξη που λαμβάνει από τους καλλιτέχνες, αλλά και την εμβληματική προσωπικότητα του Ομπάμα. Βρίσκει όμως τρόπους να δείχνει προσιτή, δίνοντας ακόμα και συνταγές μαγειρικής.

Η κούρσα για τον Λευκό Οίκο το 2016 χαρακτηρίστηκε ως οι «εκλογές του Facebook». Φέτος μπορούμε να μιλάμε για «εκλογές του TikTok» ή προσπάθειας προσέλκυσης της λεγόμενης Gen Z.

Χάρις και Τραμπ χρησιμοποιούν το TikTok και το χιούμορ με μανία, αφήνοντας στην άκρη τις παραδοσιακές πολιτικές εκστρατείες. Δίνουν συνεντεύξεις σε podcasters και έμπνευση σε υποστηρικτές τους, οι οποίοι κάνουν τη δική τους καμπάνια.

Άλλωστε, η Meta του Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει σκόπιμα μετατοπίσει τον αλγόριθμό της μακριά από την προβολή πολιτικού περιεχομένου στο Facebook, ενώ και η στήριξη του Έλον Μασκ υπέρ του Τραμπ έχει αποξενώσει ορισμένους χρήστες της πλατφόρμας του.