Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Aυξήσεις έως 48% τον Σεπτέμβριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται τα κύματα των αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του Υπουργείου Ναυτιλίας, που αφορούν στις μεταβολές των τιμών στα ακτοπλοικά εισιτήρια για τους μήνες Σεπτέμβριο και τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Ακτοπλοΐκά εισιτήρια και οι μεταβολές τιμών
Οι αυξήσεις φθάνουν μέχρι και 48% τον Σεπτέμβριο του 2024 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι ενώ και την εβδομάδα 7 Οκτωβρίου 2024 ως και 13 Οκτωβρίου 2024, οι αυξήσεις φτάνουν μέχρι και 29,5%.
Την ίδια στιγμή, τον Σεπτέμβριο καταγράφονται και μειώσεις μέχρι και 36% στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ενώ και την εβδομάδα 7 Οκτωβρίου 2024 ως και 13 Οκτωβρίου 2024 οι μειώσεις φθάνουν μέχρι και 47,04% σε σύγκριση με την εβδομάδα 9 Οκτωβρίου 2023 – 15 Οκτωβρίου 2023 (41η εβδομάδα).
Τα συμβατικά πλοία
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τον Σεπτέμβριο και στα συμβατικά πλοία, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καταγράφηκαν στη γραμμή Βόλος-Σκιάθος (20,26%), στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος 24,64% και στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος 9,87%. Ωστόσο καταγράφηκαν και μειώσεις όπως στη γραμμή Κάλυμνος-Κως (-31,69%) και στο Κάλυμνος-Πυθαγόρειο (-32,294%).
Στις μεγάλες γραμμές της ακτοπλοΐας όπως Πειραιάς-Ηράκλειο, Πειραιάς-Χανιά, Πειραιάς-Πάρος καταγράφηκαν μειώσεις τιμών (-4,14%, -4,48%, -4,10% αντιστοίχως.)
Ταχύπλοα και ΙΧ
Στις γραμμές που δραστηριοποιούνται ταχύπλοα η μεγαλύτερη αύξηση τιμής τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε στη γραμμή Σύρος-Τήνος (+48,41%) ενώ η μεγαλύτερη μείωση στη γραμμή Σύρος Μύκονος (-22,28%).
Στους ναύλους των ΙΧ, η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στη γραμμή Βόλος-Σκιάθος (+13,77%) σε ότι αφορά τα συμβατικά και στα ταχύπλοα στη γραμμή Πειραιάς-Μύκονος (+29,96%).
Την 41η εβδομάδα του Οκτωβρίου, δηλαδή την εβδομάδα 7 Οκτωβρίου 2024 ως και 13 Οκτωβρίου 2024 η γραμμή Καβάλα-Λήμνος είναι «πρωταθλήτρια» στην αύξηση της τιμής (42,70%) ενώ στα ταχύπλοα η γραμμή Σίφνος-Μήλος καταγράφει την μεγαλύτερη αύξηση (29,58%). Στις μειώσεις η υψηλότερη σημειώνεται στη γραμμή Σύρος-Μυκονος (47,04%).
Εργαλείο παρακολούθησης 1000 συνδέσεων
Το «Παρατηρητήριο Τιμών» είναι ένα εργαλείο, σημειώνει το Υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά πάνω από έξι μήνες και καταγράφει τις τιμές των ήδη εκδοθέντων εισιτηρίων, παρουσιάζοντας μια ρεαλιστική εικόνα των αυξομειώσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Σημειώνεται ότι τα ευρήματα, κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας, προωθήθηκαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για αξιολόγηση και αξιοποίηση για τους δικούς της ελέγχους.
Όπως εξηγεί το Υπουργείο Ναυτιλίας η ψηφιακή εφαρμογή «Παρατηρητήριο Τιμών» δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης των πραγματικών τιμών και συγκεκριμένα, της μέσης τιμής του μεικτού ναύλου (τιμή τελικού εισιτηρίου) σε περίπου 1.000 συνδέσεις λιμένων. Δηλαδή, παρουσιάζονται οι τιμές των πραγματικών εισιτηρίων που έχουν εκδοθεί από τα πρακτορεία ή ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους καταναλωτές.
Δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία αναφορικά με τα εκδοθέντα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων, η συλλογή δεδομένων των παραπάνω στοιχείων ναύλων πραγματοποιείται μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος Κράτησης Θέσεως και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων (Η.Σ.Κ.ΘΕ.Ε.Α.).
Για τις ανάγκες του «Παρατηρητηρίου Τιμών» από τα υποβληθέντα στοιχεία, χρησιμοποιούνται, μεταξύ άλλων, δεδομένα που αφορούν στους λιμένες 3 αναχώρησης/προορισμού, στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, στον τύπο του πλοίου, στην ημερομηνία διενέργειας του δρομολογίου, στη θέση επί του πλοίου και στην κατηγορία του οχήματος. Αξιοποιώντας όλα τα δεδομένα και με αντικειμενική επεξεργασία, μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα αναφορικά με την τιμολόγηση των υπηρεσιών των ακτοπλοϊκών εταιρειών, τις μεταβολές των τιμών των ναύλων και τη διαχρονική τους εξέλιξη.
Στην ενότητα «Παρατηρητήριο Τιμών» θα δημοσιεύονται σε εβδομαδιαία, μηνιαία και σε ετήσια βάση, Δελτία Τύπου, στα οποία θα παρέχονται στοιχεία για σαράντα (40), ενδεικτικά, συνδέσεις, οι οποίες δύναται να τροποποιούνται ανάλογα με το ενδιαφέρον αξιολόγησής τους. Από τις 40 αυτές γραμμές, οι 20 αφορούν σε συνδέσεις με μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, κυρίως από τον Πειραιά, οι 10 σε ενδονησιωτικές (συνδέσεις μεταξύ νησιών) και οι υπόλοιπες 10 αφορούν σε άγονες γραμμές. Επαναλαμβάνεται ότι οι τιμές αφορούν σε εκδοθέντα εισιτήρια.
Πώς λειτουργεί το «Παρατηρητήριο τιμών»;
Το «Παρατηρητήριο Τιμών» επεξεργάζεται στοιχεία ναύλων (εισιτηρίων) που έχουν εκδοθεί – πληρωθεί από τον καταναλωτή και έχουν χρησιμοποιηθεί (δηλ. έχει ολοκληρωθεί το θαλάσσιο ταξίδι). Το «Παρατηρητήριο Τιμών» ΔΕΝ είναι μηχανή αναζήτησης/εξεύρεσης του πιο οικονομικού εισιτηρίου ή της γρηγορότερης ακτοπλοϊκής γραμμής.
Τέτοιες μηχανές αναζήτησης υπάρχουν και λειτουργούν στο διαδίκτυο. Στο «Παρατηρητήριο Τιμών» ΔΕΝ εμφανίζονται οι προσφορές, οι εκπτώσεις, η ταχύτητα της κάθε μιας διαδρομής, από κάθε μια ακτοπλοϊκή εταιρία.
Το «Παρατηρητήριο Τιμών Ακτοπλοϊκών» εκδίδει ένα Δελτίο Τιμών, σε εβδομαδιαία και μηνιαία βάση, το οποίο παρουσιάζει την εξέλιξη (τον μέσο όρο) των τιμών των εισιτήριων που έχουν εκδοθεί σε 40 επιλεγμένες γραμμές, συγκρίνοντας τις τιμές αυτές των εισιτηρίων με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επίσης, ξεχωρίζει τις τιμές των εισιτηρίων που έχουν εκδοθεί σε συμβατικά πλοία και σε ταχύπλοα.
Η οικονομική θέση
Οι τιμές των εισιτηρίων αφορούν στην οικονομική θέση επιβατών και των Ι.Χ. οχημάτων. Για παράδειγμα, αν αναφερθεί ότι για την διαδρομή Πειραιάς – Μήλος τον Ιούνιο του 2024, ο μέσος όρος του μεικτού ναύλου με συμβατικά πλοία ήταν € 37.08, σημαίνει πως η τιμή αυτή αντιστοιχεί στον μέσο όρο όλων των εισιτηρίων που εκδόθηκαν π.χ. από τις 5 ακτοπλοϊκές γραμμές που εξυπηρετούν το νησί της Μήλου, στην οικονομική θέση, τον μήνα Ιούνιο.
Για πρώτη φορά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει λειτουργήσει ηλεκτρονική πλατφόρμα επεξεργασίας των στοιχείων και δημοσιοποίησής τους στο ευρύ κοινό
Μάλιστα, η τιμή αυτή συγκρίνεται με τον αντίστοιχο μέσο όρο του μήνα Ιουνίου του 2023. Στην προκειμένη περίπτωση της Μήλου, έχουμε μείωση του μέσου όρου του ναύλου κατά 10,54%. Υπογραμμίζεται ότι τα στοιχεία αυτά, συγκεντρώνονται σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων του Ηλεκτρονικού Συστήματος Κράτησης Θέσεως και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων (Η.Σ.Κ.ΘΕ.Ε.Α.).
Αν και το σύστημα αυτό λειτουργεί εδώ και 27 χρόνια (ΠΔ 120/97), για πρώτη φορά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει λειτουργήσει ηλεκτρονική πλατφόρμα επεξεργασίας των στοιχείων και δημοσιοποίησής τους στο ευρύ κοινό.
Νέα ψηφιακή πύλη
Το Παρατηρητήριο Τιμών της ακτοπλοΐας είναι ενταγμένο στη νέα ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Δικαιώματα Επιβατών» https://
Η λειτουργία της εν λόγω ψηφιακής πύλης εντάσσεται στη συνολική πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας, για αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πολίτη – ταξιδιώτη, την σωστή και πληρέστερη ενημέρωσή του και την ενίσχυση της ασφάλειας στα λιμάνια και στα πλοία. Η απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και το δικαίωμά τους στην πρόσβαση σε ασφαλή πλοία, με τις βέλτιστες υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελούν μία από τις κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Τα δικαιώματα των επιβατών
Το νέο εργαλείο περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες: την ενημέρωση για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τις ενέργειες που μπορούν να κάνουν για την προστασία τους, την παρατήρηση των τιμών στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών μεταφορών και την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στις λιμενικές εγκαταστάσεις και στα πλοία. Στόχος είναι η ενημέρωση του πολίτη και του κάθε ενδιαφερόμενου, με άμεσο και εύκολο τρόπο.
Το «Παρατηρητήριο Τιμών» είναι ένα εργαλείο το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά πάνω από έξι μήνες και καταγράφει τις τιμές των ήδη εκδοθέντων εισιτηρίων, παρουσιάζοντας μια ρεαλιστική εικόνα των αυξομειώσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Ειδικότερα, το «Παρατηρητήριο Τιμών» είναι ένα εργαλείο το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά πάνω από έξι μήνες και καταγράφει τις τιμές των ήδη εκδοθέντων εισιτηρίων, παρουσιάζοντας μια ρεαλιστική εικόνα των αυξομειώσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι τα ευρήματα, κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας, προωθήθηκαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για αξιολόγηση και αξιοποίηση για τους δικούς της ελέγχους.
Σε ότι αφορά στα ΑμΕΑ, η δράση εντάσσεται στην ολοκληρωμένη κυβερνητική στρατηγική για ενίσχυση της προσβασιμότητάς τους – όπως περιγράφεται στο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ)» – και στην συνεχή προσπάθεια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις ελλείψεις που έχουν παρατηρηθεί.
Ο Στυλιανίδης
Σε δήλωσή του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, επισήμανε: «Η νέα ψηφιακή πύλη “Δικαιώματα Επιβατών”, αποτελεί ακόμα ένα ουσιαστικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη – επιβάτη και την ορθή ενημέρωσή του. Προτεραιότητα του Υπουργείου μας είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η προσβασιμότητα σε όλες τις αναγκαίες πληροφορίες που χρειάζεται να έχει ο καθένας μας, στο πλαίσιο της ασφάλειας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και μεταφορών.
Το “Παρατηρητήριο Τιμών” είναι ένα εργαλείο που έπρεπε να υπάρχει στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς το κάναμε πράξη και πλέον, η Ελλάδα, έχει ένα σύγχρονο εργαλείο καταγραφής των πραγματικών τιμών. Την ίδια ώρα, κάνουμε ένα ακόμα βήμα για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα προσβασιμότητας, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα, ότι πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα. Είμαι βέβαιος ότι οι πολίτες θα αγκαλιάσουν αυτή την πρωτοβουλία και θα βοηθήσουν, με την ανταπόκρισή τους, σε περαιτέρω βελτίωση της εν λόγω υπηρεσίας».
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις