Η υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός Τέρι Γκαρ πέθανε την Τρίτη σε ηλικία 79 ετών, αναφέρουν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Η Γκαρ, γνωστή για την συμμετοχή της σε ταινίες όπως «Φρανκενστάιν Τζούνιορ», «Μίστερ Μαμά» και «Τούτσι», πέθανε στο Λος Άντζελες μετά από 20ετή μάχη με την σκλήρυνση κατά πλάκας. Μίλησε για πρώτη φορά δημόσια για τη χρόνια αυτοάνοση ασθένεια το 2002.

Η Γκαρ εμφανίστηκε επίσης σε τηλεοπτικές σειρές όπως το Σταρ Τρεκ και το That Girl.

Από βοηθός εργαστηρίου σε φεμινίστρια υποψήφια για Όσκαρ

Η Τέρι Γκαρ, η αγέρωχη ξανθιά ηθοποιός που χόρευε σε μιούζικαλ του Έλβις Πρίσλεϊ, έγινε γνωστή ως η βοηθός εργαστηρίου με την γερμανική προφορά στη φάρσα του Μελ Μπρουκς «Φρανκενστάιν Τζούνιορ» και έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ για την ερμηνεία της ως αμφιλεγόμενη φεμινίστρια στην ταινία «Τούτσι».

Στην κάμερα, η Γκαρ «φιλοτέχνησε» μια γοητευτική, προσγειωμένη περσόνα, η οποία άλλοτε ήταν βλακωδώς φλύαρη και άλλοτε τρελαινόταν εξαιτίας των ανδρών της ζωής της. Η κριτικός κινηματογράφου του New Yorker Πωλίν Κάελ περιέγραψε κάποτε την Γκαρ ως «ίσως την πιο αστεία, πιο νευρωτική κυρία της οθόνης».

Γεννημένη σε αυτό που η ίδια αποκάλεσε «τσιγγάνικη οικογένεια της σόουμπιζ», συμπεριλαμβανομένου του πατέρα της που ασχολούνταν με το βαριετέ, χόρεψε σε επαγγελματικούς θιάσους μπαλέτου και παραγωγές μουσικού θεάτρου στην εφηβεία της, ήταν χορεύτρια στο τηλεοπτικό σόου «Shindig!» στα μέσα της δεκαετίας του 1960 και ήταν χορεύτρια σε μια σειρά από ταινίες του Πρίσλεϊ, όπως το «Viva Las Vegas» (1964) και το «Clambake» (1967).

Η Τέρι Γκαρ στο «Φρανκενστάιν Τζούνιορ»

Ο πρώτος της σημαντικός ρόλος ήταν η δυστυχισμένη φίλη ενός παρανοϊκού ειδικού σε θέματα παρακολούθησης (Τζιν Χάκμαν) στο σκοτεινό θρίλερ «The Conversation» (1974) του Φράνσις Φορντ Κόπολα, αλλά αργότερα την ίδια χρονιά απέκτησε τεράστια φήμη ως η νεαρή κοπέλα στο «Φρανκενστάιν Τζούνιορ».

Ο ατζέντης της την προειδοποίησε να μην μπει στον κόπο να περάσει από οντισιόν, καθώς η Γκαρ, που τότε εμφανιζόταν στο βαριετέ «The Sonny and Cher Comedy Hour», ήταν ακόμη άγνωστη. Αλλά η μητέρα της, που τότε εργαζόταν ως σχεδιάστρια κοστουμιών στην ταινία, της εκμυστηρεύτηκε ότι ο Μπρουκς δεν είχε βρει ακόμη την ιδανική Ίνγκα.

«Όταν διάβασα τον ρόλο, συνειδητοποίησα ότι το παν ήταν τα στήθη, και δεν επρόκειτο να αφήσω την έλλειψή τους να παρεμποδίσει την εμφάνισή μου [στην ταινία]», σημείωσε το 2005 στα απομνημονεύματά της, «Speedbumps», που έγραψε μαζί με την Χενριέτ Μαντέλ.

Κάτω από ένα χνουδωτό ροζ πουλόβερ, γέμισε το σουτιέν της με κάλτσες – και πέρασε τον έλεγχο του Μπρουκς. «Οι άνθρωποι πληρώνουν περισσότερα από 5.000 δολάρια για μια πλαστική στήθους σήμερα», έγραψε.

«Η δική μου κόστισε κάτω από 5 δολάρια», συμπλήρωσε.

*Mε πληροφορίες από: BBC & Washington Post