Ευρώπη και Κίνα συμφωνούν σε νέες διαπραγματεύσεις για τους δασμούς

Οι δύο πλευρές θα συνεχίσουν να ζητούν από κοινού εναλλακτικές στην επιβολή δασμών αν και οι διαφορές τους χαρακτηρίζονται ως σημαντικές

ΕΕ και Κίνα ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να συνεχίσουν αλλά και να διευρύνουν τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις, αναζητώντας εναλλακτικές στην επιβολή των δασμών έως 35,3%  που υπερψηφίστηκαν από την Ευρώπη στις αρχές του μήνα, για τα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται στη γηραιά ήπειρο από την Κίνα. Σε κάθε περίπτωση όπως σημειώνει η Κομισιόν, το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών εξακολουθεί να είναι μεγάλο.

Για την ακρίβεια οι δύο πλευρές αναζητούν συμφωνία σε σχέση με μια ελάχιστη τιμή εισαγωγής ή εναλλακτικά η ΕΕ επιζητά απτές δεσμεύσεις για επενδύσεις σε ευρωπαϊκό έδαφος από μέρους των Κινέζων.

«Θα ακολουθήσουν νέες τεχνικές διαπραγματεύσεις σύντομα πάνω σε κάποιες βασικές αρχές», ανακοίνωσε η Κομισιόν μετά από επικοινωνία που είχαν ο ευρωπαίος επίτροπος για το εμπόριο, Valdis Dombrovskis και ο κινέζος υπουργός εμπορίου, Wang Wentao.  Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί οκτώ κύκλοι τεχνικών διαπραγματεύσεων μεταξύ ΕΕ και Κίνας, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει «μεγάλο χάσμα» ανάμεσα στις δύο πλευρές, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι Dombrovskis-Wentao ομονόησαν πάντως στο γεγονός ότι οποιαδήποτε αμοιβαία λύση θα πρέπει να διασφαλίσει την τήρηση των κανόνων της ανταγωνιστικότητας στην Ευρώπη αλλά και να συμβαδίζει με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Παράλληλα, η Κίνα έχει προειδοποιήσει επισήμως την ΕΕ να μην προχωρήσει σε ξεχωριστές διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς κάτι τέτοιο θα «διατάρασσε τη βάση των διαπραγματεύσεων». Ανεπισήμως και σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο ζήτημα, το Πεκίνο φέρεται να έχει ζητήσει από τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν χαμηλό προφίλ κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων αλλά και να «παγώσουν» οποιαδήποτε σχέδια επενδύσεων στην Ευρώπη σε βιομηχανικό επίπεδο.

Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συμφωνία μεταξύ Dongfeng και Ιταλίας την οποία επεδίωκε η κυβέρνηση Meloni με επίσκεψη δική της και του ιταλού υπουργού βιομηχανίας τον Ιούλιο στην Κίνα, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε ιταλικό έδαφος, «ναυάγησε», τουλάχιστον προς το παρόν καθώς το Πεκίνο ζήτησε από την Dongfeng να παγώσει τις διαδικασίες.

Αντιστοίχως η Chongqing Changan, μια κρατική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη δυτική Κίνα, ακύρωση εκδήλωση που θα πραγματοποιείτο στο Μιλάνο την επόμενη εβδομάδα για το λανσάρισμα  των μοντέλων της στην Ιταλία.

Επιπλέον η Chery η οποία έχει ήδη αποκτήσει εργοστάσιο στην Ισπανία, ανέβαλε την έναρξη λειτουργίας του κατά ένα έτος για τον Οκτώβριο του 2025 λόγω της απόφασης για τους δασμούς αλλά και της μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη.

Παρ΄όλα αυτά η Ευρώπη εξακολουθεί να παραμένει ελκυστική για τους Κινέζους καθώς σε γενικές γραμμές μπορούν να επιτύχουν υψηλότερες τιμές σε σχέση με την δική τους αγορά όπου για τα EV επικρατεί ένας άγριος πόλεμος τιμών ανάμεσα στους κατασκευαστές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αυτοκίνητο

Άγρια κόντρα Ανδρουλάκη-Χατζηδάκη για τράπεζες, οικονομία - Μέτρα κατά των τραπεζών υπόσχεται η κυβέρνηση

Την αρχή έκανε ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος πήρε το λόγο προκειμένου να υπερασπιστεί τις τροπολογίες που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ. Τι απάντησε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης

Παναγιώτης Τζαννετάτος
Παναγιώτης Τζαννετάτος

Στο «μικροσκόπιο» της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος ο αστυνομικός της Βουλής

Με εντολή του προέδρου της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος διατάχθηκε έλεγχος για τυχόν αθέμιτο πλουτισμό μετά από δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πολυτελή βίο.

Μίνα Μουστάκα
Μίνα Μουστάκα

Χάος στη Νότια Κορέα: Σφραγίστηκε το κοινοβούλιο - Συγκρούσεις στρατιωτών και πολιτών

Το κοινοβούλιο στη Νότια Κορέα έχει σφραγιστεί και στρατιωτικά ελικόπτερα προσγειώνονται στη στέγη του - Όσοι παραβιάσουν τον στρατιωτικό νόμο, μπορεί να συλληφθούν και να τεθούν υπό κράτηση

Σύνταξη

Οι τρεις προϋποθέσεις για μια ειρήνη στην Ουκρανία - Τι λέει Βρετανός αναλυτής

Οι κόκκινες γραμμές του Κρεμλίνου και τα πιθανά σημεία που μπορούν να οδηγήσουν στη λήξη του πολέμου στην Ουκρανία καταγράφει ο Βρετανός αναλυτής Ανατόλ Λίβεν.

Βαγγέλης Γεωργίου
Βαγγέλης Γεωργίου
Όλες οι Ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007