Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πρώτα δασμοί μετά διαπραγματεύσεις ΕΕ – Κίνας
Η αποδοχή από την ΕΕ της πρόσκλησης της Κίνας να ταξιδέψει στο Πεκίνο υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια δυναμική στις διαπραγματεύσεις για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Η Μπλέικ Λάιβλι μηνύει για σεξουαλική παρενόχληση τον συμπρωταγωνιστή της,Τζάστιν Μπαλντόνι
- Ρόμπι Γουίλιαμς: Στην Ελλάδα για συναυλία υπερπαραγωγή & άκυρος για Όσκαρ
Μόλις την πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου πλαισίου των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζεται πρόθυμη για συνομιλίες με το Πεκίνο. Η απόφαση των δασμών, που έχει εφαρμογή για περίοδο πέντε ετών, δημοσιεύθηκε χθες 30 Οκτωβρίου στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τέθηκε σε ισχύ από σήμερα.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να στείλει αξιωματούχους στο Πεκίνο για να πραγματοποιήσουν περισσότερες συνομιλίες με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικής λύσης για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα. Και σύμφωνα με τους αναλυτές, η αποδοχή της πρόσκλησης της Κίνας να ταξιδέψει στο Πεκίνο υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια δυναμική στις διαπραγματεύσεις.
Ωστόσο, η συμφωνία για την αντικατάσταση των δασμών παραμένει περίπλοκη. Οι δύο πλευρές διερευνούν εάν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για τις λεγόμενες αναλήψεις υποχρεώσεων τιμών – έναν περίπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών, που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών. Τόσο οι Βρυξέλλες όσο και το Πεκίνο ανέφεραν ότι οι διαφορές παραμένουν σημαντικές.
Άκαρπες οι επαφές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οκτώ γύροι συνομιλιών δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιτύχουν σημαντική πρόοδο και οι προτάσεις που υποβλήθηκαν δεν έχουν ακόμη ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ευθυγράμμισης με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) και της αντιστοίχισης του αποτελέσματος των καθηκόντων. Το μπλοκ των 27 κρατών θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί τις ρυθμίσεις για συμμόρφωση και επιβολή.
Ωστόσο, οι συνομιλίες έχουν σημειώσει κάποια πρόοδο τις τελευταίες ημέρες και οι αντιπρόσωποι διερευνούν εάν οι όροι των δεσμεύσεων μπορούν να απλοποιηθούν, ανέφεραν πηγές του Bloomberg. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για νέα μοντέλα που δεν εξάγονται ακόμη, καθώς και για την αποφυγή του κινδύνου της λεγόμενης διασταυρούμενης αντιστάθμισης, σύμφωνα με την οποία τυχόν ελάχιστες τιμές εισαγωγής στα EV αντισταθμίζονται από τις πωλήσεις άλλων αγαθών, όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Συμφωνία «ομπρέλα»
Ένα άλλο εμπόδιο ήταν όταν η Κίνα προειδοποίησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην επιδιώκουν μεμονωμένες συμφωνίες με την ΕΕ.
Το Πεκίνο θέλει τους πάντες κάτω από μια συμφωνία-ομπρέλα, στο πλαίσιο των συνομιλιών που θα ηγούνται ενός κινεζικού εμπορικού φορέα. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, αυτός ο εμπορικός φορέας υπέβαλε πρόταση τιμολόγησης για λογαριασμό 12 εξαγωγέων, συμπεριλαμβανομένων των SAIC Motor, BMW Brilliance Automotive και Zhejiang Geely Automobile.
Αλλά κατά την ΕΕ οι μεμονωμένες συμφωνίες είναι δυνατές βάσει των κανόνων του ΠΟΕ. Τέτοιες ρυθμίσεις θα οδηγούσαν σε άρση των δασμών στα μοντέλα που καλύπτονται από τις εναλλακτικές συμφωνίες.
Υψηλοί οι τόνοι
Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις έρχονται καθώς η ΕΕ ενέκρινε δασμούς έως και 35,3%, επιπλέον του υπάρχοντος συντελεστή 10% στα EV που παράγονται στην Κίνα. Ο αντίκτυπος των δασμών πιθανότατα θα πάρει κάποιο χρόνο, καθώς σημειώθηκε άνοδος των εισαγωγών τις τελευταίες εβδομάδες εν αναμονή της κίνησης, με πολλά EV να έχουν ήδη τιμολογηθεί.
Ωστόσο, η Κίνα έχει απειλήσει να παγώσει τις επενδύσεις σε κράτη μέλη που υποστήριξαν τους δασμούς και να ανταποδώσει με δικές της κυρώσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ, καθώς και σε αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις