Μόνο στις ΗΠΑ, τα ποσά που δαπανούν οι εταιρείες σε influencers έχουν τριπλασιαστεί την τελευταία πενταετία και φτάνουν τα 7 δις δολάρια το έτος, ενώ η Goldman Sachs εκτιμά ότι σήμερα στον κόσμο υπάρχουν ούτε λίγο ούτε πολύ 50 εκατομμύρια τέτοιοι λιγότερο και περισσότερο πετυχημένοι influencers, από το Instagram μέχρι το TikTok και το YouTube.

Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να ακολουθήσουν ένα τέτοιο δρόμο σε μεγάλο βαθμό. Επίσης πολλοί από αυτούς φιλοδοξούν να γίνουν στη συνέχεια οι ίδιοι διασημότητες, ώστε να ακολουθήσουν καριέρα μοντέλου, ηθοποιού ή επιχειρηματία. Άλλοι θέλουν να πάνε σε πανεπιστήμιο για influencers!

Επίσης είναι ενδεικτικό ότι το 57% όσων έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012 (Gen Z) φέρεται σήμερα να θέλει να γίνει τέτοιος διαμορφωτής κοινής γνώμης σύμφωνα με την εταιρεία Morning Consult. Το 53% μάλιστα νομίζει ότι τέτοια δουλειά αποτελεί «ευυπόληπτη επιλογή καριέρας», όπως περιγράφεται.

Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε σε ειδικό αφιέρωμά του το περιοδικό Economist, δίνοντας μεταξύ άλλων μια καλή εικόνα για το πώς τέτοιοι διαμορφωτές κοινής γνώμης (influencers) επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων των καταναλωτών.

Πώς επηρεάζονται οι καταναλωτές, ανά ηλικία

Η ίδια έρευνα δείχνει επίσης ότι όσοι έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012 επηρεάζονται από influencers σε ποσοστό άνω του 70% για τις καταναλωτικές τους αγορές.

Το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 60% για όσους έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1981 και του 1996 (Millenials) και διαμορφώνεται στο 60% για όσους έχουν γεννηθεί  μεταξύ 1965 και 1980 (Gen X). Για όσους έχουν γεννηθεί το 1964 και νωρίτερα (Boomers) το ποσοστό αυτό υπολογίζεται σε πάνω από 30%, δείχνουν τα στοιχεία του Economist.

Το μεγάλο αυτό ενδιαφέρον από πολλούς να γίνουν influencers φαίνεται να ευνοεί προς το παρόν τουλάχιστον περισσότερο τις εταιρείες παρά τους δημιουργούς περιεχομένου επειδή είναι πλέον πάρα πολλοί, δείχνουν τα στοιχεία.

Η Goldman Sachs θεωρεί ότι οι τάξεις των influencers αυξάνονται μεταξύ 10% και 20% ετησίως. «Ορισμένοι βλέπουν τη δουλειά ως χόμπι. άλλοι φιλοδοξούν να το κάνουν επάγγελμά τους, παρασυρμένοι από ιστορίες σούπερ σταρ που βγάζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για μια ανάρτηση και εκμεταλλεύονται τις λεγεώνες των οπαδών τους για να λανσάρουν τις δικές τους επωνυμίες», αναφέρεται.

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να αλλάξει και αυτόν τον κλάδο

Ωστόσο, «για όσους ελπίζουν να κάνουν καριέρα με την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πολλαπλασιασμός των influencers θα πρέπει να αποτελεί αιτία ανησυχίας», προειδοποιεί ο Economist. Μόνο το 4% των influencers κερδίζουν 100.000 δολάρια ΗΠΑ ή περισσότερα, σύμφωνα με την Goldman Sachs. Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επιδεινώσει την κατάσταση, καθώς οι «εικονικοί influencers» αρχίζουν να αυξάνονται σημαντικά στις ροές κοινωνικής δικτύωσης.

Τέτοιοι εικονικοί influencers, δημιουργημένοι ξεκάθαρα μέσω υπολογιστή (τεχνητή νοημοσύνη –ΑΙ), έχουν ήδη αρχίσει να συγκεντρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε κάθε περίπτωση, για τις εταιρείες η δυνατότητα συνεργασίας με πολλούς δημιουργούς για τη στόχευση συγκεκριμένων δημογραφικών ομάδων, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο χρόνο που αφιερώνουν οι καταναλωτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει κάνει πιο ελκυστικό το αποκαλούμενο μάρκετινγκ μέσω των influencer.

Σε έρευνα από το Influencer Marketing Hub το 86% των εταιρειών παγκοσμίως δήλωσε ότι σχεδιάζει να δαπανήσουν τέτοια ποσά για αυτό το είδος μάρκετινγκ επηρεασμού φέτος. Το ποσοστό αυτό το 2017 ήταν μόλις 37%. Σχεδόν το ένα τέταρτο εταιρειών σκοπεύει να δαπανήσει πάνω από το 40% του προϋπολογισμού του μάρκετινγκ σε τέτοιες εκστρατείες επηρεασμού μέσω influencers, σημειώνεται.

Πηγή: ot.gr