Το «Νάχτλαντ» είναι η παράσταση που δεν ήξερες ότι θέλεις να δεις
Ο Νικορέστης Χανιωτάκης σκηνοθετεί το «Νάχτλαντ», που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έχοντας ένα εντυπωσιακό καστ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Απόγευμα Σαββάτου και το κέντρο της Αθήνας είχε αρχίσει να γεμίζει από κόσμο που επέλεξε γνώριμα ή και άγνωστα στέκια για να απολαύσει την έξοδό του. Το Μετρό ήταν γεμάτο κόσμο με προορισμό την πόλη που φαίνεται να μην κοιμάται ποτέ. Οι παρέες έδιναν φυσικά τον παλμό. Δεν ήταν λίγοι, όμως, εκείνοι που είχαν εντάξει στο πρόγραμμά τους μια θεατρική εξόρμηση, επιλέγοντας το θέατρο Αποθήκη που φιλοξενεί το πολλά υποσχόμενο «Νάχτλαντ». Ανάμεσά τους και εμείς.
Από νωρίς το απόγευμα, το θέατρο Αποθήκη είχε αρχίσει να υποδέχεται τον κόσμο του. Στις 6 άλλωστε θα ξεκινούσε η απογευματινή παράσταση του «Νάχτλαντ». Το εντυπωσιακό καστ σε καλεί να δώσεις ψήφο εμπιστοσύνης σε ένα θεατρικό έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπό τη σκηνοθετική ματιά του Νικορέστη Χανιωτάκη. Αρκεί να αναφέρουμε τα ονόματα των Πέγκυ Τρικαλιώτη και Κάτια Γκουλιώνη που πλαισιώνονται από τη Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, τον Γιάννη Στεφόπουλο και τον Σπύρο Σταμούλη.
Λίγα λόγια για το «Νάχτλαντ»
Το κείμενο υπογράφει ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους δημιουργούς, (θεατρικός συγγραφέας, δραματουργός, μεταφραστής) και σταθερός συνεργάτης της Schaubühne στο Βερολίνο.
Τα έργα του παρουσιάζονται σε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου με εξαιρετική επιτυχία, όπως και στη χώρα μας («Ο Άσχημος», «Η νύχτα, ο σκύλος και το μαχαίρι», «Ο Μάρτυρας»).
Το «Νάχτλαντ» είναι μία καυστική σάτιρα για τις σύγχρονες σχέσεις (ερωτικές, συγγενικές), το χρήμα, την τέχνη, τον φασισμό, την άνοδο της νέας δεξιάς και τις αντιλήψεις που έχουμε καταχωνιασμένες βαθιά στο υποσυνείδητό μας.
* Η λέξη «Nachtland» είναι μία «κατασκευασμένη» γερμανική λέξη, που δηλώνει τον τόπο που βασιλεύει το αιώνιο σκοτάδι.
Μια «κληρονομιά» μπορεί να καταστρέψει τα πάντα;
Όσοι έχουν βιώσει μια απώλεια στη ζωή τους, γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι θα κληθούν να αναλάβουν τον άχαρο ρόλο της διευθέτησης των όσων έχουν μείνει πια πίσω. Έτσι και στην περίπτωση του «Νάχτλαντ» που δύο αδέρφια βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να έχουν χάσει τον πατέρα τους και να πρέπει να τακτοποιήσουν το σπίτι και τα υπάρχοντά του.
Ανάμεσα σε αυτά που θα ανακαλύψουν, ωστόσο, ξεχωρίζει η παρουσία ενός έργου τέχνης. Ένας μικρός πίνακας που θα φέρει και τα πάνω κάτω στις ζωές τους. Ειδικά όταν θα αποκαλυφθεί σταδιακά ότι είναι δημιούργημα του Αδόλφου Χίτλερ. Θα καταφέρουν οι πρωταγωνιστές και οι σύζυγοί τους να βρουν μια συμβιβαστική λύση για την κατάληξή του;
Φαίνονται να μοιράζονται διαφορετικές προσεγγίσεις για την τύχη του (κάποιος θέλει να τον πουλήσει, κάποιος να τον κρατήσει και κάποιος να τον κάψει) και δεν θα αργήσουν να προκύψουν εντάσεις ανάμεσά τους. Όταν εκτός από τα δύο ζευγάρια βρεθούν στη σκηνή μια εκτιμητής έργων τέχνης και ένας υποψήφιος αγοραστής, κάποιες σχέσεις θα δοκιμαστούν και θα διαλυθούν και άλλες θα «ζεσταθούν» από την αρχή, καθώς θα προσπαθούν όλοι να υποστηρίξουν τις απόψεις τους.
Μετά από μια χρονιά που μας συντρόφευσε ως άλλη «Κυριακούλα» στο «Προξενιό της Ιουλίας», ξεχωρίσαμε την Πέγκυ Τρικαλιώτη που με την ενέργεια, την ερμηνεία και το εκτόπισμά της κατάφερνε αβίαστα να μην μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.
Προπώληση εισιτηρίων στο inTickets.
- Λίβανος: Ο Αμερικανός απεσταλμένος διαψεύδει ότι ζήτησε να κηρυχθεί μονομερή κατάπαυση του πυρός με το Ισραήλ
- Μεθά στους δρόμους της Βραζιλίας ο πρώην «άρχοντας» του ποδοσφαίρου Αντριάνο
- Επίτιμος Πρόεδρος των Βετεράνων του Ολυμπιακού ο Βαγγέλης Μαρινάκης
- «Πουλούσα ψωμί στο πεζοδρόμιο»: H Iμάν Κελίφ βγάζει νοκ άουτ κάθε αμφισβήτηση
- Σουδάν: Γυναίκες αυτοκτονούν για να μην πέσουν θύματα βιασμού ή αφού βιαστούν
- Η έκρηξη που ισοπέδωσε τη «γιάφκα των Αμπελοκήπων» [vid]