Ο Ματ Ντίλον βρέθηκε σήμερα Δευτέρα 4 Νοεμβρίου στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές» του ΦΚΘ, μία μέρα μετά την προβολή της ταινίας «Being Maria» στην οποία πρωταγωνιστεί υποδυόμενος τον Μάρλον Μπράντο.

Ματ Ντίλον: Ψήφισα Καμάλα Χάρις

Ο διεθνούς φήμης ηθοποιός μίλησε για τους ρόλους του, τα επαγγελματικά σχέδια του, την ενασχόληση του με τη ζωγραφική και τη σκηνοθεσία ενώ όταν ρωτήθηκε, μεταξύ άλλων, για τις εκλογές στις ΗΠΑ απάντησε ότι ψήφισε την Κάμαλα Χάρις. «Ήξερα ότι θα έλειπα. Ψήφισα όμως ήδη και βέβαια ψήφισα Κάμαλα Χάρις», είπε χαρακτηριστικά. «Αυτή είναι η επιλογή μου και νιώθω άνετα με αυτό, τη θεωρώ την καλύτερη υποψήφια».

«Ο Μάρλον Μπράντο είναι φοβερά επιδραστικός και άλλαξε τον ρου του σινεμά πολλές φορές στην καριέρα του»

«Ο Μάρλον Μπράντο άλλαξε την εικόνα του αμερικανού άντρα – δεν υπήρχε πια Τζον Γουέιν», δήλωσε.

Ο δύσκολος ρόλος του Μάρλον Μπράντο

Σε ερώτηση του σχετικά με την τελευταία του ταινία, όπου ενσαρκώνει τον Μάρλον Μπράντο την εποχή που εκείνος πρωταγωνίστησε στο Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ο Ματ Ντίλον δήλωσε: «Δεν μπόρεσα να αντισταθώ και να αρνηθώ να συμμετάσχω σε αυτή την ταινία. Ο Μάρλον Μπράντο είναι φοβερά επιδραστικός και άλλαξε τον ρου του σινεμά πολλές φορές στην καριέρα του.

Αγάπησα το σενάριο: η απεικόνιση ήταν δίκαιη και ειλικρινής. Αργότερα κάπως το μετάνιωσα γιατί ήταν πραγματικά μια πολύ δύσκολη αποστολή, δεδομένου ότι ο Μάρλον Μπράντο υπήρξε ένας από τους πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους του 20ού αιώνα. Ταυτόχρονα, όμως, μου άρεσε αυτή η πρόκληση. Μου αρέσει να παίρνω ρίσκα στην καριέρα μου»

Θα κοιτώ τον Μπράντο πάντα με ένα αίσθημα ευγνωμοσύνης

«Μου άσκησε πραγματικά τεράστια επιρροή. Οι ηθοποιοί δεν θέλουν ποτέ να συγκρίνονται μαζί του. Κατάφερνε να παρουσιάζεται πάντα ευάλωτος και αυθόρμητος, στοιχεία που ο ίδιος και ηθοποιοί του δικού του διαμετρήματος έφεραν στο σινεμά. Η ευαισθησία αυτή είναι εγγενής στην ανθρώπινη εμπειρία και είναι φοβερά σημαντική για μένα. Ο Μάρλον Μπράντο άλλαξε την εικόνα του αμερικανού άντρα – δεν υπήρχε πια Τζον Γουέιν», δήλωσε.

«Έχω γυρίσει πολλές ερωτικές σκηνές και δεν είναι ποτέ εύκολες»

«Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» και η σκηνή που διαφωνεί με τον Μπερτολούτσι

Όσον αφορά τη διαβόητη σκηνή από το Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι, ο Ματ Ντίλον δήλωσε: «Χωρίς να θέλω να κακολογήσω τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, αυτόν τον πραγματικά σπουδαίο κινηματογραφιστή, θεωρώ πως έκανε λάθος στην συγκεκριμένη επίμαχη σκηνή με τη Μαρία Σνάιντερ.

Δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση πως η πρόθεσή του ήταν να δημιουργήσει κάτι σαδιστικό. Θα ήταν όμως λάθος να απλοποιήσουμε τα δεδομένα. Έχουμε πολλά στοιχεία που περιπλέκουν την υπόθεση. Η ζωή της Μαρία Σνάιντερ ήταν ήδη φοβερά ασταθής λόγω του οικογενειακού της περιβάλλοντος.

Η εμπειρία της στο πλατό εκείνη την ημέρα ήταν το χειρότερο δυνατό σενάριο για την ίδια, να βρεθεί δηλαδή σε μια τέτοια κατάσταση. Συνεχίζω να πιστεύω όμως πως το ‘Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι’ είναι ένα αριστούργημα.

Η σκηνή αυτή είναι το μόνο στοιχείο στην ταινία που δεν μου αρέσει καθόλου».

Οι ερωτικές σκηνές στο σινεμά

«Έχω γυρίσει πολλές ερωτικές σκηνές και δεν είναι ποτέ εύκολες. Πλέον, στα πλατό υπάρχει μια νέα επαγγελματική κατηγορία, ο intimacy coordinator, που αναλαμβάνει την ευθύνη για τη σωστή ψυχολογική προετοιμασία των ηθοποιών στις ερωτικές σκηνές.

Ήταν η πρώτη φορά που συνεργάστηκα με έναν τέτοιο επαγγελματία στο ‘Την έλεγαν Μαρία’. Σε κάποιους ανθρώπους ίσως να μην αρέσει η ιδέα κάποιου είδους ‘αστυνόμευσης’ σχετικά με το πώς να συμπεριφερθούν. Ωστόσο, ο intimacy coordinator παρέχει σε όλους ένα ασφαλές πλαίσιο, το οποίο επιτρέπει περισσότερες δυνατότητες».

Σε ερώτηση για τη συνεργασία του με τον Τζιν Χάκμαν στην ταινία Target (1985), σχολίασε: «Πάντα ήθελα να δουλέψω μαζί του. Έμαθα πάρα πολλά.