Ρομπότ ζωγράφισε πίνακα, τον πούλησε για ένα εκατ. ευρώ
Το ανθρωποειδές ρομπότ Ai-Da είναι το πρώτο που βγάζει έργο τέχνης σε δημοπρασία. Πρόκειται για ένα σκοτεινό πορτρέτο του Άλαν Τούρινγκ, πατέρα των υπολογιστών.
Ένα πορτρέτο του άγγλου μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ που φιλοτεχνήθηκε από την πρώτη ρομποτική καλλιτέχνιδα άνοιξε νέο κεφάλαιο στον κόσμο της τέχνης μετά την πώλησή του σε δημοπρασία του Sotheby’s, ανακοίνωσε ο οίκος.
Το έργο του ρομπότ «Ai-Da», με τίτλο «A.I. God» (Θεός της Τεχνητής Νοημοσύνης), σάρωσε τις προβλέψεις και έφθασε τα 1,08 εκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό.
«Η τιμή-ρεκόρ που επιτεύχθηκε σήμερα για το πρώτο έργο ανθρωποειδούς ρομπότ που βγήκε σε δημοπρασία σηματοδοτεί ένα σταθμό στην ιστορία της μοντέρνας και της σύγχρονης τέχνης και αντανακλά τη συνάντηση ανάμεσα στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης και την παγκόσμια αγορά της τέχνης» ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών.
«Η θεμελιώδης αξία του έργου μου είναι η προοπτική του να χρησιμεύσει ως καταλύτης στο διάλογο σχετικά με τις αναδυόμενες τεχνολογίες» δήλωσε το ανθρωποειδές ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης.
Σύμφωνα με την Ai-Da, «το πορτρέτο του πρωτοπόρου Άλαν Τούρινγκ καλεί τους θεατές να στοχαστούν για τη θεϊκή φύση της τεχνητής νοημοσύνης και της πληροφορικής, εξετάζοντας παράλληλα τις δεοντολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις αυτής της προόδου».
Το ρομπότ με τα μεγάλα μάτια και τη μαύρη περούκα θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα στον κόσμο.
Το όνομα Ai-Da είναι εμπνευσμένο από την Έιντα Λάβλεϊς, η οποία θεωρείται από τις πρωτοπόρους της πληροφορικής, και ήταν ιδέα του Έινταν Μέλερ, ειδικού στη μοντέρνα και τη σύγχρονη τέχνη.
Το ρομπότ αυτό το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει πίνακες ή γλυπτά, διαθέτει κάμερες στα μάτια του και βιονικά χέρια. Κινείται και εκφράζεται αυτόνομα, χωρίς ανθρώπινη επέμβαση.
«Οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες της ιστορίας έδιναν μάχη με την εποχή τους και ταυτόχρονα δόξασαν και αμφισβήτησαν τις αλλαγές της κοινωνίας» υπογράμμισε ο Μέλερ.
Ο Άλαν Τούρινγκ, μαθηματικός και κρυπτογράφος στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, ο οποίος θεωρείται από τους πατέρες της πληροφορικής, είχε εκφράσει την ανησυχία του ήδη από τα χρόνια του 1950 για τις μελλοντικές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι «σκοτεινοί τόνοι και τα σπασίματα στο πρόσωπο» του πορτρέτου του μαθηματικού μοιάζουν να υποδηλώνουν «τις δυσκολίες για τις οποίες ο Άλαν Τούρινγκ μας προειδοποίησε όταν θα έπρεπε να διαχειριστούμε την τεχνητή νοημοσύνη» επισήμανε ο Μέλερ.
Τα έργα της Ai-Da μας ερωτούν «πού θα μας οδηγήσει η δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και η παγκόσμια κούρσα για την εκμετάλλευση αυτής της δύναμης», πρόσθεσε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / AFP
- Γαλλία: Ιστορικά χαμηλό ποσοστό δημοτικότητας για τον Φρανσουά Μπαϊρού στη Γαλλία
- Γιορτές στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
- Αγρίνιο: «Συνήθως οι σεισμοί στην Τριχωνίδα έχουν συνέχεια» λέει ο Λέκκας – «Χρειάζεται επιτήρηση»
- Παράταση στην άφιξη Μενσά
- «Good Luck, Babe!»: Πώς το κομμάτι της Chappell Roan έγινε o ύμνος της γενιάς των situationships
- Μπρίτνεϊ Σπίαρς: «Έχω βαριά μελαγχολία, έχω σιχαθεί τόσο πολύ τους ανθρώπους»