Και μόνο ότι η ιστορία ουσιαστικά ξεκινά με έναν τρομερό και φοβερό βαρόνο των καρτέλ ναρκωτικών του Μεξικού να ζητά από μία τρομαγμένη δικηγόρο να τον βοηθήσει να γίνει… γυναίκα, καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε κάτι εντελώς διαφορετικό, ένα σύμπαν που φαίνεται δύσκολα να καλυφτεί κινηματογραφικά.

Ο φανταστικός κύριος  Ζακ Οντιάρ

Αν σε αυτό, προσθέσουμε ότι ο Ζακ Οντιάρ («Ένας Πολύ Διακριτικός Ήρωας», «Προφήτης», «Οι Αδελφοί Σίστερς»), γνωστός για την τόλμη του να αλλάζει θεματικές, γλώσσες και είδη, προσεγγίζει την ιστορία του ακολουθώντας μία κινηματογραφική φόρμα, δικής του εμπνεύσεως, που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, μπαινοβγαίνοντας με εξαιρετική δεξιοτεχνία από το δράμα στο μιούζικαλ, από το γκροτέσκο στα γκανγκστερικά φιλμ και από την αρχαιοελληνική τραγωδία στη σαπουνόπερα, τότε το αυξημένο ενδιαφέρον φουντώνει και φτάνει στα όρια της εξάρτησης, από την περιέργεια, για την εξέλιξη της ταινίας.

Άλλωστε, είναι χαρακτηριστικό και δεν είναι τυχαίο, για την ύφανση της ταινίας και το περίτεχνο κέντημα των θεματικών της, ότι ένα από τα δυνατά μουσικοχορευτικά νούμερα διαδραματίζεται σε μια κλινική αλλαγής φύλου στην Άπω Ανατολή με τίτλο «Κολποπλαστική»!

Ένα φιλμ, που έχει την τύχη να διαθέτει κι ένα εξαίρετο κουαρτέτο πρωταγωνιστριών – Κάρλα Σοφία Γκασκόν, Ζόε Σαλντάνια, Αντριάνα Παζ και Σελένα Γκόμεζ – βραβευμένο για τις ερμηνείες του και στο φεστιβάλ Καννών, απ’ όπου έφυγε και με το βραβείο της Επιτροπής, ενώ προτάθηκε από τη Γαλλία και για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Ο Ζακ Οντιάρ καταφέρνει να δώσει ψυχή στο μεγαλόπνοο μελόδραμα, να στηρίξει την αλήθεια της ταινίας του, πιστεύοντας στην ανθρωπιστική πίστη για την αλλαγή προς το καλύτερο, την ύπαρξη της δεύτερης ευκαιρίας

Λίγα λόγια για την ταινία

Η ιστορία ξεκινά από το Μεξικό και τη Ρίτα, μία απογοητευμένη δικηγόρο από τη δουλειά της, να αθωώνει εγκληματίες, η οποία έπειτα από μία δικαστική της επιτυχία, θα δεχτεί ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα για μια συνάντηση που μπορεί να την κάνει πλούσια. Όταν η Ρίτα θα πάει στο ραντεβού, θα βρεθεί με μια κουκούλα στο κεφάλι και στη συνέχεια απέναντι στον Μανίτας Ντελ Μόντε, έναν διαβόητο αρχηγό των καρτέλ, ο οποίος θα της κάνει μία απροσδόκητη πρόταση, να τον βοηθήσει να γίνει γυναίκα, την οποία θα αποδεχθεί η δικηγόρος. Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό, καθώς ο βαρόνος θα ζητήσει να σβήσει και τη μέχρι τότε ύπαρξή του, να χτίσει μια νέα ζωή, να εξασφαλίσει το μέλλον των παιδιών του και της γυναίκας του, μακριά από το Μεξικό.

Και όλα αυτά δεν είναι μόνο παρά το έναυσμα για την εξέλιξη μιας ιστορίας γεμάτη ανατροπές και εκπλήξεις, μίας τραγωδίας με την ελαφράδα μίας σαπουνόπερας, που συνεχώς ιντριγκάρει και δημιουργεί την αίσθηση ότι θα ακολουθήσει μία σκηνή, που θα ξεπερνά σε ακρότητα την ανερμάτιστη, ορισμένες φορές, έμπνευση του Οντιάρ.

Η πλούσια δράση συνδυάζεται με τα μουσικά νούμερα, γραμμένα από τη Γαλλίδα μουσικό Καμίλ και χορογραφημένα από τον Βέλγο Νταμιέν Ζαλέ, εμπλουτίζοντας την αφήγηση και το συναίσθημα, που πολλές φορές δείχνει τη λεπτή τρυφερότητα των ηρωίδων του κι ενός σκηνοθέτη που βάζει όλο το θάρρος του για να αναδείξει την ψυχολογία τους και το βάρος που πρέπει να σηκώσουν σε έναν κόσμο άτεγκτο, που όταν βρίσκει τα ζόρια σηκώνει τη σημαία της πολιτικής ορθότητας.

Ο Οντιάρ καταφέρνει να δώσει ψυχή στο μεγαλόπνοο μελόδραμα, να στηρίξει την αλήθεια της ταινίας του, πιστεύοντας στην ανθρωπιστική πίστη για την αλλαγή προς το καλύτερο, την ύπαρξη της δεύτερης ευκαιρίας. Έτσι, χωρίς να μπαίνει στον πειρασμό της ειρωνείας ή των υπαινιγμών, χωρίς το κραυγαλέο να υπονομεύει τους χαρακτήρες και την ιστορία του, θα αποκαλύψει τον πυρήνα της ταινίας του, στον οποίο βρίσκεται η μεγαλοψυχία και τα παράδοξα μηνύματα για τη γυναικεία φύση.

Προπώληση εισιτηρίων στο inTickets.