Κονκλάβιο: Συνομωσίες, μυστικά και ψέματα στις σκιές του Βατικανού
Το δραματικό θρίλερ του Έντουαρντ Μπέργκερ, «Κονκλάβιο», έχει όλα τα στοιχεία για να γοητεύσει το κοινό, αλλά δεν το ψάχνει περισσότερο.
Κρυμμένα μυστικά και ψέματα, συνωμοσίες, συμφέροντα, μεταφυσικές αγωνίες, δίψα για την εξουσία, με κάθε κόστος και όλα αυτά στο μεγαλοπρεπές και βαρύ σκηνικό του Βατικανού. Το «Κονκλάβιο» είναι ένα φιλμ που ξέρει πως να σε κρατήσει μπροστά στη μεγάλη οθόνη.
Το δραματικό θρίλερ του Έντουαρντ Μπέργκερ, βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Χάρις, έχει όλα τα ελκυστικά χαρακτηριστικά για να κάνει επιτυχία, σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό καστ, του οποίου ηγείται ο Ρέιφ Φάινς.
Ο Έντουαρντ Μπέργκερ, στην πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, έπειτα από το πρόσφατο εγχείρημα της οσκαρικής αντιπολεμικής ταινίας «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο», θα κινηθεί στα γνώριμα χνάρια ταινιών όπως του θρίλερ «Κώδικας Da Vinci», που πάντα θα γοητεύει το ευρύτερο κοινό και το Χόλιγουντ.
Λίγα λόγια για την ταινία
Το στόρι θα μας βάλει στα παρασκήνια ενός από τα πιο μυστικά και παλιά συμβούλια του κόσμου: τη συνεδρίαση για την εκλογή του νέου Πάπα. Μετά τον αναπάντεχο θάνατο του αγαπημένου και νεωτεριστή Πάπα, ο Καρδινάλιος Λόρενς αναλαμβάνει να επιβλέψει αυτή τη μυστική διαδικασία, ενώ οι ισχυρότεροι ηγέτες της Καθολικής Εκκλησίας απ’ όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται υπό καθεστώς άκρας μυστικότητας. Ο Λόρενς, η πίστη του οποίου κλονίζεται, θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας συνωμοσίας, αφού ένα μυστικό μπορεί να κλονίσει τα θεμέλια της Εκκλησίας.
Ανάμεσα στους υποψήφιους, υπάρχουν και ο Άλντο Μπελίνι, ένας προοδευτικός Αμερικάνος Καρδινάλιος, που μάχεται ενάντια στον ισχυρό συντηρητικό ομόλογό του Γκοφρέντο Τεντέσκο, που έχει υψηλές βλέψεις, όπως και ο φαρμακερός Καναδός Τζόζεφ Τρέμπλεϊ, ενώ ο Νιγηριανός Καρδινάλιος Τζόσουα Αντεγιέμι, θα μπορούσε να είναι ο πρώτος μαύρος Πάπας, αν δεν του έμπαιναν εμπόδιο οι ομοφοβικές του απόψεις.
Όμως, αυτά όλα για τους υποψήφιους στον θρόνο του Πάπα, πεποιθήσεις, ιδεολογίες και όλα τα σχετικά, είναι απλώς προσχήματα μπροστά στη δίψα για εξουσία. Κι αυτή η παρατήρηση του Μπέργκερ ανήκει στα θετικά τις ταινίας του, που έχει τα πάνω και τα κάτω της, καθώς αφηγείται επαρκώς μία ιστορία για τους δαιδαλώδεις, γεμάτους σκιές, δρόμους για την εξουσία στον αρχαιότερο θρησκευτικό και όχι μόνο οργανισμό, στον πλανήτη, αλλά πολλές φορές σκοντάφτει στο εμπορικό πλασάρισμα του θέματός του.
Το μεγάλο «αλλά…»
Και αυτό διότι ενώ το στόρι δίνει την ευκαιρία να βουτήξει βαθιά στη σχέση θρησκείας – εξουσίας και πόσο μπορεί να μολύνει τους «αγίους πατέρες», το περιβάλλον τους – ακόμη και το ποίμνιο, ο Μπέργκερ στέκεται στην επιφάνεια, στα προφανή, αυτά που υποπτεύεται το κοινό, το οποίο απλώς θα νιώσει δικαιωμένο για τα όσα πιστεύει για το Βατικανό.
Ακόμη και για τη θέση της γυναίκας στην Καθολική Εκκλησία, που παραμένει αποκλεισμένη από το κονκλάβιο, υπηρετώντας ταπεινά μόνο τους Καρδινάλιους, η αναφορά είναι ημιτελής έως και επιδερμική.
Η ταινία, ωστόσο, κυλά με ενδιαφέρον και με αρκετές ανατροπές, αν και έχει στιγμές που πλατειάζει και δείχνει αμήχανη μπροστά στα γεγονότα, ενώ το άτσαλο φινάλε, μάλλον κατώτερο απ’ τα αναμενόμενα, έρχεται για να επαληθεύσει ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο Βατικανό» και πως κάποιοι απ’ τους Καρδινάλιους θα είχαν για «πρωινό» τον Ρίτσαρντ Νίξον.
Ο Ρέιφ Φάινς, με την εκφραστική του δεινότητα, στέκεται στο ύψος του, ενώ ο Σέρτζιο Καστελίτο, κλέβει την παράσταση από τους καλούς Λίθγκοου, Τούτσι και Λουσιάν Μσαμάτι, ως ο άρχοντας της συντηρητικής πτέρυγας στο Βατικανό.
Προπώληση εισιτηρίων στο inTickets.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις