#ShareWithCare: Ο καθηλωτικός μονόλογος μιας 9χρονης γίνεται viral, για όλους τους σωστούς λόγους
Το συγκλονιστικό video της Telekom «Χωρίς συναίνεση - Ένα μήνυμα από την Ella» το οποίο μοιράστηκε η COSMOTE ενόψει της Διεθνής Ημέρας Διαδικτύου, μας προειδοποιεί για τις σοβαρές επιπτώσεις του “sharenting”.
- Λήγει το τελεσίγραφο της Ουάσιγκτον στο Ισραήλ – Τι αποκαλύπτει η Washington Post
- Οι αναρτήσεις της Ειρήνης μετά το θάνατο κάθε παιδιού στην Αμαλιάδα
- «Ευχαριστώ, αλλά δεν»: Η βασίλισσα Ελισάβετ αρνήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης
- Σκάνδαλο υποκλοπών, slapp αγωγές Δημητριάδη, ελευθερία του Τύπου και η σημασία της για τη δημοκρατία
Το feed μου στα social media μετατρέπεται σχεδόν καθημερινά σε… παιδική χαρά. Δεκάδες παιδιά συγγενών, φίλων και συναδέλφων, πιτσιρίκια προσχολικής ηλικίας, μικρότερα ή και μεγαλύτερα, χαμογελούν καλοντυμένα μπροστά από γενέθλιες τούρτες, κάνουν γκριμάτσες, προσπαθούν να αρθρώσουν «μπαμπά» σε stories, «ρίχνουν» το Instagram με τις αυθόρμητες αντιδράσεις τους, δίχως να έχουν ιδέα πως την ίδια στιγμή, με την άγραφη συγκατάθεση των κηδεμόνων τους, τους παρακολουθούν χιλιάδες μάτια, άνθρωποι άγνωστοι απ’ όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην άλλη πλευρά της οθόνης.
Αλήθεια, πώς θα αισθανθούν τα παιδιά που παρελαύνουν σήμερα στις αρχικές μας σελίδες, όταν έρθουν στην ηλικία που θα είναι πλέον σε θέση να καταλάβουν πως υπάρχει συγκεντρωμένος στο διαδίκτυο ένας σημαντικός όγκος προσωπικών τους δεδομένων, χωρίς τη συναίνεσή τους; Και ειλικρινά, πόσο «αθώες» είναι τελικά οι φωτογραφίες και τα video που αναρτά ένας γονιός, με πρωταγωνιστή το παιδί του, όταν υπολογίζεται πως στη friend list του, περίπου οι 8 στους 10 ακολούθους είναι άτομα τα οποία δεν γνωρίζει;
Σε αυτά ερωτήματα απαντά το καθηλωτικό, deepfake βίντεο «Χωρίς συναίνεση – Ένα μήνυμα από την Ella» της πολυβραβευμένης, κοινωνικής καμπάνιας «ShareWithCare» της Telekom, το οποίο μοιράστηκε η COSMOTE με το κοινό στις 29 Οκτωβρίου, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου. Η καμπάνια υπογραμμίζει εύστοχα τις επιπτώσεις του “sharenting”, δηλαδή της κοινοποίησης πληροφοριών των παιδιών από τους γονείς, κι αναδεικνύει την ανάγκη για μία πιο υπεύθυνη διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας, εστιάζοντας στην προστασία της ιδιωτικότητας της νέας γενιάς.
H ενήλικη, AI εκδοχή της 9χρονης Ella μάς προειδοποιεί για την ψηφιακή υπερέκθεση των παιδιών
Ανεξάρτητα από την ηλικία μας ή την εξοικείωση που έχουμε με τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα, η ευκολία με την οποία διοχετεύουμε στιγμιότυπα από τη ζωή μας στα social media πολλές φορές μας παρασύρει, δεν μας επιτρέπει να εμβαθύνουμε και να αναλογιστούμε τις απρόβλεπτες, μακροπρόθεσμες συνέπειες που έχει η ανάρτηση στιγμών από την καθημερινότητά μας, πόσω μάλλον όταν περιλαμβάνουν τα μικρά μας. Διότι, όταν αυτές οι εικόνες και τα βίντεο αναρτώνται στο διαδίκτυο, αυτόματα γίνονται διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, χωρίς γεωγραφικούς ή χρονικούς περιορισμούς.
Με αυτές τις συνέπειες, ερχόμαστε αντιμέτωποι και στο συγκλονιστικό video «Χωρίς συναίνεση – Ένα μήνυμα από την Ella» το οποίο μοιράστηκε μαζί μας η COSMOTE. Η ιστορία έχει ως κεντρικό πρόσωπο την 9χρονη Ella, η οποία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, απευθύνεται στους γονείς της μέσω της ενήλικης εκδοχής της. Σκοπός της είναι να τους προειδοποιήσει για τους υπαρκτούς κίνδυνους της ψηφιακής υπερέκθεσης, οι οποίοι προκύπτουν από την online δημοσίευση video και φωτογραφιών της, καθώς και για την επιτακτική ανάγκη να προστατεύσουμε το ψηφιακό αποτύπωμα των ανήλικων εν γένει.
Καθώς ο καθηλωτικός μονόλογος της «ενήλικης» Ella κλιμακώνεται και εκείνη εξηγεί στους γονείς της για ποιους λόγους πρέπει να περιορίσουν την ψηφιακή έκθεσή της στα social, τα ποσοστά που συνοδεύουν τα λόγια της αποκαλύπτουν τις σοβαρές διαστάσεις που έχει λάβει το ζήτημα του “sharenting” παγκοσμίως. Αρκεί να αναφέρουμε πως περίπου το 75%* των γονιών δημοσιεύει φωτογραφίες και video των ανήλικων παιδιών του στα social media, για να καταλάβουμε πως η κοινωνική καμπάνια «ShareWithCare» της Telekom είναι επίκαιρη και must-see για μικρούς και μεγάλους.
Το σίγουρο είναι πως από τις 29 Οκτωβρίου του 1969, όταν για πρώτη φορά στάλθηκε μέσω διαδικτύου το μήνυμα “LO”, μία ανολοκλήρωτη προσπάθεια αποστολής του «LOGIN» η οποία έγινε τελικά ορόσημο για τη Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου, ο ψηφιακός κόσμος έχει αλλάξει σημαντικά. Και αν θέλουμε να μάθουμε τον πραγματικό αντίκτυπο που έχει πλέον η ανάρτηση μίας παιδικής φωτογραφίας στα social media, αρκεί να παρακολουθήσουμε το συγκλονιστικό video «Χωρίς συναίνεση – Ένα μήνυμα από την Ella», το οποίο μοιράστηκε η COSMOTE με το κοινό στη φετινή Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου, «σφραγίζοντας» για μία ακόμη φορά τη δέσμευσή της να συνεχίσει να προωθεί με κάθε τρόπο την ψηφιακή ασφάλεια.
Η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, είναι υπέρμαχος της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών, της διαφύλαξης των ψηφιακών δικαιωμάτων και της διαδικτυακής προστασίας, με άξονα κυρίως την προστασία των πιο ευάλωτων, δηλαδή των ανηλίκων ατόμων, που εν αγνοία τους αναρτάται καθημερινά ένα περιεχόμενο με εκείνους πρωταγωνιστές, χωρίς να έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους.
*Online έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Telekom, από την KB&B Family Marketing Experts, σε 795 γονείς παιδιών, ηλικίας 0 -14 χρονών, από 27 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου 2023.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις