Γκρέις Κέλι: Εραστές, φιλοδοξίες & το τραγικό παραμύθι της θλιμμένης πριγκίπισσας στο σφυρί
Η ζωή της Γκρέις Κέλι μέσα από ανέκδοτες επιστολές που δημοπρατούνται φέρνει στο φως άγνωστες προσωπικές ιστορίες της πριγκίπισσας του Μονακό που γεννήθηκε σαν σήμερα και πέθανε σε τροχαίο που ακόμη στοιχειώνει
Γκρέις Κέλι, η αληθινή «Σταχτοπούτα» του παλιού Χόλιγουντ και ο μύθος της συνεχίζουν να αποπλανούν εκατομμύρια. Τώρα η μανία για την πριγκίπισσα του πάγου ή θλιμμένη πριγκίπισσα του Μονακό Γκρέις Κέλι αναζωπυρώνεται με αφορμή μια σειρά από ανέκδοτες επιστολές της που δημοπρατούνται την Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου.
Ένα θησαυρός από τις προσωπικές της επιστολές που βλέπουν για πρώτη φορά τα φώτα της δημοσιότητας, τα γράμματα είναι και τα κομμάτια μιας παραμυθένιας και τραγικής ζωής από τα πρώτα χρόνια που εργαζόταν ως μοντέλο μέχρι το γαλαζοαίματο φινάλε της ως πριγκίπισσα του Μονακό.
Χειρόγραφες και δακτυλογραφημένες επιστολές, καρτ ποστάλ, φωτογραφίες και άλλα εφήμερα που έστειλε η Γκρέις Κέλι στην πρώην συγκάτοικο και προσωπική της γραμματέα Προύντενς Γουάιζ Κούντνερ θα δημοπρατηθούν από τον οίκο Doyle. Εκτός από μια πολυετή φιλία, σε αυτά αποτυπώνεται με μελάνι η φιλοδοξία, η άνοδος και ο αρραβώνας της Γκρέις Κέλι με τον σχεδιαστή μόδας Όλεγκ Κασίνι.
«Αυτό που είναι εκπληκτικό είναι το υπέροχο ταξίδι της από άγνωστη, ταλαντούχα και προφανώς αρκετά όμορφη νεαρή γυναίκα, που φτάνει στη Νέα Υόρκη ελπίζοντας να γίνει ηθοποιός και καταλήγει να παντρευτεί τον πρίγκιπα του Μονακό», λέει ο Πίτερ Κοστάντζο, διευθυντής του Doyle στο WWD. «Είναι ένα παραμύθι γραμμένο από την ίδια».
Με εκτίμηση από 60.000 έως 80.000 δολάρια, οι επιστολές είναι κομμάτι της δημοπρασίας που φέρει τον τίτλο «Stage & Screen».
Τα γράμματα και τα υπόλοιπα αντικείμενα πιστεύεται ότι δεν έχουν δημοσιευτεί ποτέ ή δεν έχουν αποκαλυφθεί ποτέ δημόσια και μπορεί να είναι άγνωστα ακόμη και στους βιογράφους.
Ανάμεσα στα άλλα αντικείμενα περιλαμβάνονται σκίτσα των σχεδίων της Ίντιθ Χεντ για την Kelly από το «To Κυνήγι του Κλέφτη», τα οποία υπολογίζονται από 5.000 έως 8.000 δολάρια.
Με ημερομηνίες αποστολής από το 1949 έως το 1956, οι επιστολές ρίχνουν φως στην προσωπική και επαγγελματική της ζωή.
«Σε εκείνα τα πρώτα χρόνια, είναι αυτονόητο ότι η Γκρέις Κέλι είχε πολλούς υποψήφιους μνηστήρες», λέει ο Κοστάντζο.
«Πολλές από αυτές τις πρώτες επιστολές αφορούν τις διάφορες προσπάθειες κυρίων όλων των ηλικιών να κερδίσουν την καρδιά της, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιαστή μόδας Όλεγκ Κασίνι. Τα γράμματα μαρτυρούν τις ερωτικές της περιπέτειες, τα ραντεβού με τους υποψήφιους συντρόφους της και τις γνωριμίες τους με τους γονείς της. Ο πατέρας της ήταν πραγματικά σκληρός με αρκετούς από αυτούς που ήθελαν να την παντρευτούν».
Πριν η Κέλι παντρευτεί τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό μπροστά σε 700 άτομα με μια δαντελένια τουαλέτα σχεδιασμένη από την Helen Rose, έδωσε στη φίλη της άδεια να δημιουρ
γήσει έναν άτυπο ημερολόγιο.
«Είμαι εντάξει αν θέλεις να γράψεις έναν απολογισμό του γάμου», είπε η Κέλι στην Κούντνερ, προσθέτοντας, «αρκεί να μην είναι καταγραφή κατά τη διάρκεια της τελετής, δεν μου επιτρέπεται να έχω κανέναν που θα δημοσιοποιεί τι συμβαίνει ανάμεσα στους καλεσμένους μου».
Η σχέση της με τον Κασίνι δεν είχε ευτυχή κατάληξη αλλά η Kέλι φόρεσε ένα φόρεμα σχεδιασμένο από τον ίδιο όταν αναχώρησε για το Μονακό για να παντρευτεί τον πρίγκιπα.
Σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ο Κασίνι μιλούσε συχνά για την Κέλι πάντα με αγάπη και για την επιρροή του στο αιώνιο στυλ της.
Ο σχεδιαστής, ο οποίος στο παρελθόν ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Τζιν Τίρνεϊ, είπε για τη σχέση τους, δεμένη με μόδα. «Ήταν η μεγαλύτερη, πιο συναρπαστική καμπάνια της ζωής μου» είχε πει.
Στις πρώτες μέρες της στη Νέα Υόρκη, η Kέλι ήταν συγκάτοικος με τις Kούντνερ, Σάλι Πάρις και Κάρολιν Σκοτ στο Barbizon Hotel for Women στο Upper East Side του Μανχάταν.
Σε ένα από τα πρώτα γράμματα που υπογράφει – οκτώ σελίδες γραμμένες με μολύβι – που φέρει σφραγίδα ταχυδρομείου με ημερομηνία τον Απρίλιο του 1949, επτά μήνες πριν από το ντεμπούτο της στη σκηνή του Μπρόντγουεϊ στο «The Father» του Aυγούστου Στρίνμπεργκ, η Κέλι εξιστορεί στην συγκάτοικος της μια βραδιά που τελείωσε με δράμα.
Στην επιστολή της η Κέλι αφηγείται πώς ένα δείπνο γνωριμίας ανάμεσα στους γονείς της και τον τότε μνηστήρα της Ντον Ρίτσαρντσον οδήγησε σε τσακωμό με την οικογένεια της και έφερε το ζευγάρι στο χωρισμό. Ο Ρίτσαρντσον είχε γνωρίσει την Κέλι στον θεατρικό κύκλο της Νέας Υόρκης. βοηθήσει την Κέλι να κάνει γνωριμίες κάνει κάποιες διασυνδέσεις με το θέατρο.
Μετά από κάποιες περιστασιακές αλλά καλοπληρωμένες δουλειές ως μοντέλο και το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ, η Kέλι έκανε την πρώτη της ταινία «Δεκατέσσερεις ώρες αγωνίας (Fourteen Hours)» (1951) και στη συνέχεια τα «Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές (High Noon)» και «Moγκάμπο (Μοgambo)».
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του τελευταίου η Κέλι αφηγείται μέσα από τις επιστολές της μια πενθήμερη απόδραση με τον Φρανκ Σινάτρα, την Άβα Γκάρντερ και τον Κλαρκ Γκέιμπ στην ακτή.
«Περάσαμε υπέροχα, για δέκα μέρες πριν τα Χριστούγεννα πίναμε συνέχεια σαμπάνιες, είχαμε μεθύσει πολύ. Η Άβα κι εγώ είμαστε πλέον υπέροχοι φίλες…» γράφει.
Σε άλλη επιστολή του 1953 που γράφτηκε σε ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου Savoy στο Λονδίνο, όταν πλέον το «Moγκάμπο» ήταν στο στάδιο του μοντάζ, η Κέλι γράφει ότι ο Γκέιμπλ και ο παραγωγός της ταινίας Σαμ Ζίμπαλιστ «πετσοκόβουν την ταινία, μου ραγίζει η καρδιά — δεν μιλάω με τον Κλαρκ αυτές τις μέρες, ούτε η Άβα — αλλά μην το πεις σε κανέναν αυτό».
Η υποψήφια για Όσκαρ ερμηνεία της την καθιέρωσε ως περιζήτητη ηθοποιός του Χόλιγουντ και μια από τις πιο κομψές σταρ του κόσμου.
Από τα μέσα του 1953 έως τον παραμυθένιο γάμο της το 1956 με τον πρίγκιπα Ρενιέ, αυτή η όμορφη φιλόδοξη κοπέλα από την Πενσυλβάνια αναδύθηκε σε πρωταγωνίστρια ταινιών που ορίζουν το παλιό Χόλιγουντ.
«Τηλεφωνήσατε ασφάλεια αμέσου δράσεως», «Σιωπηλός μάρτυς», «Η χωριατοπούλα», «Τίμιοι με λασπωμένα χέρια», «Οι γέφυρες του Τόκο-Ρι», «Το κυνήγι του κλέφτη», «Ο κύκνος» και «Υψηλή κοινωνία» είναι οι ταινίες της, λίγες σε αριθμό, αρκετές για να την καθιερώσουν ως μια Σταχτοπούτα των καιρών της.
Τον Ιούλιο του 1953, η Κέλι γράφει στην Κούντνερ για το πώς είχε γνωρίσει τον σκηνοθέτη Άλφρεντ Χίτσκοκ που την έχρισε πρωταγωνίστρια του σε τρεις ταινίες. Στα γυρίσματα του «Τηλεφωνήσατε ασφάλεια αμέσου δράσεως (Dial M for Murder)» η Κέλι γράφει ότι το χέρι της είχε πιαστεί από τις προπονήσεις στο τένις λόγω του ρόλου της ως συζύγου πρώην επαγγελματία αθλητή στα τερέν.
«Αύριο θα δοκιμάσω τα κοστούμια μου και θα δω πώς θα γράφουν σε 3D» γράφει αποκαλύπτοντας ότι τα αρχικά πλάνα ήταν για την ταινία να προβληθεί στo τότε δημοφιλές φορμάτ αλλά τελικά προβλήθηκε στις περισσότερες αίθουσες σε δύο διαστάσεις. «Ακόμα συζητούν για το χρώμα των μαλλιών μου. Βγαίνει έντονο κόκκινο στο WarnerColor και ο Χίτσκοκ θέλει καλύτερη εικόνα» προσθέτει.
Σε άλλη επιστολή από το 1954 η Κέλι αφηγείται την ημέρα που πέρασε στην πισίνα του ξενοδοχείου Bel-Air κολυμπώντας με την αξιότιμη σχεδιάστρια κοστουμιών Ίντιθ Χεντ.
Στην ίδια μιλάει για τον νέο εραστή της Κασίνι που της δώρισε μια γραφομηχανή, «τη μόνη στο Μπέβερλι Χιλς».
Το γράμμα περιγράφει τις εξόδους τους -«το περασμένο Σάββατο πήγαμε σε ένα μεγάλο πάρτι στο Jack Warner’s…και το Σαββατοκύριακο ανεβήκαμε στο ράντσο του Χίτσκοκ στη Σάντα Κρουζ…Φάγαμε δείπνο με τον Μπιγκ Κρόσμπι…Ο πατέρας μου δεν είναι πολύ χαρούμενος για την προοπτική του Όλεγκ ως γαμπρού…αλλά το σχέδιο τώρα είναι να παντρευτώ αρχές Οκτωβρίου…» γράφει ανάμεσα σε άλλα.
Η Γκρέις Κέλι γεννήθηκε σαν σήμερα, στις 12 Νοεμβρίου 1929 και πέθανε απροσδόκητα σε ηλικία 52 ετών στις 14 Σεπτεμβρίου 1982.
Η πριγκίπισσα του Μονακό υπέστη εγκεφαλικό ενώ οδηγούσε με την κόρη της Στεφανί στην Κυανή Ακτή. Αυτή η τραγωδία απλώς ενίσχυσε το μύθο της.
Η είδηση του θανάτου της συγκλόνισε και δημιούργησε συνωμοσίες και υποθέσεις για τις συνθήκες του θανάτου της.
Όταν οδηγούσε προς το παλάτι, το αυτοκίνητό της έπεσε από τον γκρεμό ωστόσο αν και το αυτοκίνητο είχε συντριβεί, η Γκρέις Κέλι δεν υπέστη τραυματισμούς που έμοιαζαν να απειλούν τη ζωή της. Για το λόγο αυτό, ο κόσμος αρνήθηκε να το πιστέψει όταν την επόμενη κιόλας μέρα, το παλάτι ανακοίνωσε το θάνατο της πριγκίπισσας.
Τα παιδιά της είπαν ότι η πριγκίπισσα δεν αισθανόταν καλά εκείνη τη μοιραία ημέρα. Οι φήμες ότι ο τσακωμός με την κόρη της Στεφανί ενώ οδηγούσε έφταιγε για να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου της.
Οι γιατροί ισχυρίστηκαν ότι η Κέλι έπασχε από υψηλή αρτηριακή πίεση και είχε πάθει εγκεφαλικό επεισόδιο όταν συνέβη το ατύχημα. Ωστόσο, επειδή το παλάτι δεν μετέφερε στους υπηκόους τη σοβαρότητα της κατάστασης της πριγκίπισσας, αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο κόσμος να αμφισβητεί την πραγματική αιτία του θανάτου της.
Επινόησαν πολλές πιστευτές ιστορίες και θεωρίες συνωμοσίας για να λύσουν το μυστήριο γύρω από τον θάνατό της. Κανείς ποτέ δεν θα γνωρίζει ακριβώς πώς η πριγκίπισσα του πάγου έφυγε από τη ζωή.
- Τραμπ: Η δικηγορική του ομάδα ζητά να απορριφθεί νομική υπόθεση που εκκρεμεί εναντίον του
- «Επίθεση» στον Μονομάχο No 2 από τους ιστορικούς – Πόσο ακριβής (δεν) είναι ο Ρίντλεϊ Σκοτ
- Ολυμπιακός: Ενημέρωση για τα εισιτήρια με Στεάουα
- Hμερίδα για την εταιρική σχέση Μαρόκου-Αυστρίας
- Δεν υπάρχει κατάρα του Έλβις Πρίσλεϊ, μόνο τραγωδίες: Η εγγονή & κληρονόμος της δυναστείας Ράιλι Κίου ξεκαθαρίζει
- Live: Ανοίγουν τα χαρτιά του οι υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ – Πρώτο debate πριν τις εκλογές