Δεν «τσουλάνε» τα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ – Νέα πτώση στις πωλήσεις
Τα αποτελέσματα έρευνας της S&P Global προβλέπουν υποχώρηση στις πωλήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Νέα στοιχεία από την S&P Global αποκαλύπτουν επιδείνωση των προοπτικών για την αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) της ΕΕ λόγω των μεταβαλλόμενων οικονομικών συνθηκών. Μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου του 2024, οι προσδοκίες της αγοράς αναθεωρήκαν, προκαλώντας επανεκτίμηση των τάσεων της ΕΕ, αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Τα στοιχεία της S&P Global αποκαλύπτουν μια ουσιαστική αναθεώρηση προς τα κάτω στις προβλέψεις για το μερίδιο αγοράς των BEV για το 2025, από 27% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε 21%. Αυτή η επαναβαθμονόμηση σηματοδοτεί μια σημαντική οπισθοδρόμηση στη συμμόρφωση για τους στόχους εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025, που συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη διείσδυση των BEV στην αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε όλες τις πρωτεύουσες της ΕΕ, τονίζεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Ηλεκτρικά οχήματα: Επενδύσεις σε νέες λύσεις, όχι πρόστιμα
Ο Martin Kupka, Τσέχος υπουργός Μεταφορών, δήλωσε σχετικά:
«Χωρίς ένα στοχευμένο σχέδιο βιομηχανικής δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά οχήματα, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Ο έλεγχος δείχνει ότι η ΕΕ πρέπει να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος χρησιμοποιεί τα κέρδη για να επενδύσει σε νέες λύσεις αντί να πληρώνει πρόστιμα».
Μια στάσιμη αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνει σημαντικά το κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της S&P Global. Για παράδειγμα, για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών, μπορεί να χρειαστεί να συγκεντρώσουν πιστώσεις με Κινέζους και Αμερικανούς κατασκευαστές, κατευθύνοντας τις πληρωμές σε κατασκευαστές εκτός ΕΕ σε βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), δήλωσε από τη μεριά της:
« Η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν μια στάσιμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, σε μια εποχή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, η επιτυχία ολόκληρης της πολιτικής απαλλαγής από τις ανθρακούχες μεταφορές τίθεται σε κίνδυνο. Εκτιμούμε ότι αρκετοί Ευρωπαίοι Επίτροποι έχουν δώσει έμφαση στη ρυθμιστική προβλεψιμότητα και σταθερότητα στις ακροάσεις επιβεβαίωσης, αλλά η σταθερότητα δεν μπορεί να είναι στόχος από μόνη της. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει πολλά και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».
Τι ζητά η ACEA
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) παρότρυνε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιμετωπίσουν το μεγάλο κόστος συμμόρφωσης που σχετίζεται με τους στόχους του 2025, που προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες εκτός ελέγχου των κατασκευαστών, όπως η έλλειψη ευρείας υποδομής φόρτισης και κίνητρα στην αγορά EV. Μια ισχυρή, περιεκτική και άμεση αναθεώρηση της τρέχουσας προσέγγισης είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι η τρέχουσα τροχιά αποκλίνει σημαντικά από τις προηγούμενες προβλέψεις. Υπό το πρίσμα των πρόσφατων οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων, η ACEA ζητά επείγουσα ελάφρυνση του κόστους το 2025 και ταχεία αναθεώρηση των προτύπων CO2 τόσο για ελαφρά όσο και για βαρέα οχήματα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της ΕΕ.
πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις