Σούπερ μάρκετ: Στροφή σε μικρότερα καταστήματα και αυτόματα ταμεία
Οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ προτιμούν πιο ευέλικτους χώρους πώλησης που προσφέρουν ευκολία - Ψηλά στις προτιμήσεις τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
- Ο Γουίλιαμ Σάντλερ για τον θάνατο της συζύγου του: «Δεν νομίζω ότι μπορώ να το εκφράσω με λόγια»
- Μπαράκ Ομπάμα: Οι ταινίες, οι μουσικές και τα βιβλία του 2024 που ξεχώρισε
- «The Bibi Files»: Το ντοκιμαντέρ που μισεί ο Ισραηλινός πρωθυπουργός γίνεται φιναλίστ των Όσκαρ
- Σοκ στην Πάρο: Άγρια επίθεση ανήλικων με μαχαίρι σε βάρος δύο ανδρών
Ο κλάδος των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια περίοδο δυναμικών αλλαγών, με την εστίαση σε καταστήματα μικρότερου μεγέθους και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Κύριο χαρακτηριστικό είναι τα αυτόματα ταμεία εξυπηρέτησης. Αυτή η στροφή έρχεται ως απάντηση στη ζήτηση για ταχύτερη, πιο άνετη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία.
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν σε αυτόματα ταμεία παρέχοντας στους πελάτες δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης
Αν στο παρελθόν οι επιχειρήσεις έδιναν προτεραιότητα στα μεγάλα υπερκαταστήματα, σήμερα αναζητούν πιο φιλόξενα, ευέλικτα καταστήματα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές χωρίς να επιβαρύνουν τον χώρο.
Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ επενδύουν σε αυτόματα ταμεία, παρέχοντας στους πελάτες τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης, κάτι που προσφέρει ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου. Η πρακτική αυτή ξεκίνησε από μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες και πλέον επεκτείνεται ταχύτατα και στα ελληνικά σουπερμάρκετ.
Ενδεικτικά, η αλυσίδα Lidl έχει ως στόχο να διαθέτει αυτόματα ταμεία σε όλα της τα καταστήματα έως το 2026, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος και η METRO (My Market) τοποθετούν αντίστοιχα ταμεία σε νέα και υφιστάμενα καταστήματά τους. Παράλληλα, η Μασούτης εισήγαγε το μέτρο αυτό πριν από δύο χρόνια, ενώ και άλλες αλυσίδες ακολουθούν την ίδια λογική.
Ωστόσο, τα στελέχη των επιχειρήσεων επισημαίνουν πως στόχος δεν είναι η πλήρης αντικατάσταση του ανθρώπινου προσωπικού στα ταμεία, καθώς η προσωπική επαφή με τους πελάτες είναι ουσιαστική για τη δημιουργία πιστής πελατειακής βάσης. Ετσι, τα αυτόματα ταμεία λειτουργούν επικουρικά, διατηρώντας το ανθρώπινο στοιχείο στην εξυπηρέτηση.
Τα δεδομένα του κλάδου καταδεικνύουν την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για καταστήματα μικρότερου μεγέθους (έως 400 τ.μ.), τα οποία καταγράφουν την υψηλότερη ανάπτυξη (+5,8%) σε σύγκριση με τα υπερμάρκετ (+3,9%). Οι μεγάλες αλυσίδες που ακολουθούν την πρακτική franchise θεωρούν τα μικρά καταστήματα πιο ευέλικτα και αποδοτικά, καθιστώντας τα ιδανική επιλογή για την επέκτασή τους.
Η ανάπτυξη του κλάδου αποτυπώνεται και σε οικονομικό επίπεδο, με τον κύκλο εργασιών των σουπερμάρκετ στο εννεάμηνο του 2024 να ανέρχεται στα 7,02 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (6,81 δισ. ευρώ), σύμφωνα με στοιχεία της Circana.
Σούπερ μάρκετ: Πωλήσεις
Παράλληλα, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 5,2%, με μερίδιο αγοράς 26,7%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 2,3%, με μερίδιο αγοράς 73,3%.
Ειδικά στον τομέα των τροφίμων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσίασαν άνοδο, καταλαμβάνοντας μερίδιο 27,4%, έναντι 26,6% το 2023. Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και στα απορρυπαντικά, ωστόσο, παρατηρήθηκε μικρή μείωση του μεριδίου, ως αποτέλεσμα των προωθητικών προσφορών από πλευράς βιομηχανίας.
Η στροφή του εγχώριου λιανεμπορίου προς τα μικρότερα καταστήματα και στην τεχνολογία δεν αποτελεί απλώς απόκριση στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας.
Με την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων, οι ελληνικές αλυσίδες σουπερμάρκετ προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον κλάδο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις