Τρένα: Βασανιστικά ερωτήματα και κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας για τον σιδηρόδρομο από τους μηχανοδηγούς
Οι μηχανοδηγοί, μετά τα 18 ερωτήματα προς τη HT, επανέρχονται και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για θέματα ασφαλείας. Το γραπτό υπόμνημα, τα καθηλωμένα «ασημένια βέλη» και τα τρένα με έναν μηχανοδηγό.
- Τροχαίο στην Πειραιώς: Τι λέει ο 77χρονος που σύρθηκε δεκάδες μετρά στην άσφαλτο από φορτηγό
- Δύο νεκροί από έκρηξη σε εργοστάσιο ελβετικού ομίλου στο Κεντάκι
- Κυκλοφορούσε με Porche και λήστευε κοσμηματοπωλεία - Κρύφτηκε στο φρεάτιο ασανσέρ για να μην συλληφθεί
- Στον πάτο της ΕΕ τα ελληνόπουλα στην ψηφιακή κατάρτιση
Η ασφάλεια στα τρένα συνεχίζει να απασχολεί με τους μηχανοδηγούς να κρούουν εκ νέου «καμπανάκι» κινδύνου. Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) μετά τα 18 ερωτήματα προς τη Hellenic Train επανέρχεται με υπόμνημα προς τον Διευθυντή Λειτουργίας της εταιρείας θέτοντας μια σειρά από ζητήματα.
Αρχικά να πούμε πως τα ερωτήματα αφορούν στην ανεπαρκή ανάπαυση των μηχανοδηγών, στα κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας, στην ανεπάρκεια των επικοινωνιών, στις εξοντωτικές ποινές σε βάρος των μηχανοδηγών, στην έλλειψη προσωπικού, στις καθυστερήσεις στις πληρωμές και στα εργασιακά τους δικαιώματα.
Πολλές οι «φωνές» με το «πληγωμένο» δίκτυο των ελληνικών σιδηροδρόμων να προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του
Τα σωματεία των εργαζομένων στα τρένα έχουν κατ’ επανάληψη καταγγείλει «γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων» και επανέρχονται εκ νέου εκφράζοντας την αγωνία τους για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Γραπτό υπόμνημα
Σε μια προσπάθεια να μην κρυφτούν κάτω από το χαλάκι τα προβλήματα επανέρχονται, σύμφωνα με το ethnos.gr, με γραπτό υπόμνημα προς τον Διευθυντή Λειτουργίας της Hellenic Train αποκαλύπτωντας μεταξύ άλλων ότι τα πολυδιαφημισμένα ETR 470 έχουν μείνει στα… pits, οι διπλοί συρμοί Railbus δεν επανδρώνονται ακόμα και σήμερα με δύο μηχανοδηγούς δεν έχουν χορηγηθεί ακόμα φορητές συσκευές gsmr στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι αυτό έχει συμφωνηθεί από τον Μάιο του 2023, ότι δεν εφαρμόζεται η 11ωρη ανάπαυση στις εκτός έδρας υπηρεσίες και δεν έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες αναπαύσεις του Νοεμβρίου στο σύνολο του προσωπικού.
Επιπροσθέτως σημειώνουν ότι οι υπηρεσίες του Προαστιακού Αθήνας δεν έχουν το απαιτούμενο 30λεπτο διάλλειμα στη μέση της βάρδιας. Αναφέρουν επίσης ότι τα δρομολόγια στην Αλεξανδρούπολη ξεκίνησαν, παρά το γεγονός ότι η εταιρία γνώριζε ότι «δεν υπάρχει επάρκεια επικοινωνιών ενώ υπάρχουν και αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις».
H γραμμή Άνω Λιόσια – Κιάτο
Στα παραπάνω προβλήματα έρχεται να προστεθούν και επείγοντα ζητήματα ασφάλειας και ποιότητας υπηρεσιών του Προαστιακού σιδηρόδρομου.
Ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γ. Ψυχογιός, κατέθεσε ως αναφορά προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, υπόμνημα που υπογράφεται από την Μ. Φρώυντε, πρόεδρο και τον Γ. Παπαδημητρίου, αντιπρόεδρο, του Σωματείου Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ), ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η ασφαλής μετακίνηση χιλιάδων επιβατών στη γραμμή Άνω Λιόσια – Κιάτο.
«Tα άκρως ανησυχητικά περιστατικά που σημειώνονται συχνά στο σιδηροδρομικό δίκτυο όπως, αντίθετες κινήσεις δύο συρμών, καθυστερήσεις ή ακινητοποιήσεις συρμών από παλαιότητα και ελλιπή συντήρηση των τρένων, εκκρεμή αποκατάσταση της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης σε σημαντικά σημεία του δικτύου και η ολοκλήρωσή της το 2028 (!), διογκώνουν την ανησυχία και την ανασφάλεια όσων χρησιμοποιούν καθημερινά ή εργάζονται στον Προαστιακό» αναφέρεται στο υπόμνημα.
Ο βουλευτής του κόμματος της Κουμουνδούρου μεταφέρει «τα δίκαια και συγκεκριμένα αιτήματα του Σωματείου» ζητώντας από το αρμόδιο υπουργείο να λάβει άμεσα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας και την βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών του Προαστιακού.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις