X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ.
Η υποστήριξη του Έλον Μασκ προς τον Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και η ανάληψη εκ μέρους του επιτελικής θέσης στη νέα κυβέρνηση πρόκειται να ενισχύσει την επιχειρηματική δραστηριότητα του X (πρώην Twitter), με ορισμένους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στην πλατφόρμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης .
Άλλοι, όμως, αποφάσισαν ότι είναι ώρα να αποχωρήσουν: η βρετανική εφημερίδα Guardian ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι κλείνει τους 80 και πλέον λογαριασμούς της στο X, το οποίο βρίθει από «ανατριχιαστικό περιεχόμενο» και είναι «τοξικό».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και αρκετές οργανώσεις έχουν επικρίνει τον Μασκ για τον χείμαρρο παραπληροφόρησης και ρητορικής μίσους που κατέκλυσε την πλατφόρμα μετά την εξαγορά της από τον νεοσυντηρητικό δισεκατομμυριούχο το 2022 για 44 δισ. δολάρια.
Πιστός της «απόλυτης» ελευθερίας του λόγου, όπως λέει, ο Μασκ επανέφερε απαγορευμένους λογαριασμούς όπως αυτός του συνομωσιολόγου Άλεξ Τζόουνς, του μισογύνη influencer Άντριου Τέιτ και τον βρετανό ακροδεξιό ακτιβιστή Τόμι Ρόμπινσον, σημειώνει η εφημερίδα.
Why the Guardian is no longer posting on X https://t.co/j4fRgzSYde
— The Guardian (@guardian) November 13, 2024
Η προεκλογική περίοδος στις ΗΠΑ «επιβεβαίωσε αυτό που σκεφτόμασταν για καιρό: ότι το Χ είναι μια τοξική πλατφόρμα και ότι ο ιδιοκτήτης του, Έλον Μασκ, μπόρεσε να αξιοποιήσει την επιρροή του για να διαμορφώσει την πολιτική συζήτηση» είπε ο Guardian.
Είχε προηγηθεί πέρυσι η αποχώρηση του αμερικανικού NPR (National Puclic Radio), το οποίο θεωρεί το X «πλατφόρμα που συνδέεται με το κράτος». Με το ίδιο επιχείρημα αποχώρησε το δημόσιο αμερικανικό τηλεοπτικό κανάλι PBS, ενώ αυτό το μήνα το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου έκλεισε τον λογαριασμό του χωρίς εξηγήσεις.
Κάποιοι όμως επιστρέφουν
Διαφορετική στάση φαίνεται ωστόσο ότι θα ακολουθήσουν κάποιες επιχειρήσεις που είχαν σταματήσει να διαφημίζονται στο X μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον Μασκ.
Στελέχη μέσων ενημέρωσης είπαν στους Financial Times ότι ορισμένες επωνυμίες ετοιμάζονταν να διαφημιστούν ξανά στο X, καθώς ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης τους έχει αποκτήσει σημαντικό ρόλο σε στη δεύτερη διακυβέρνηση Τραμπ.
Μετά την εξαγορά της πλατφόρμας που κάποτε ονομαζόταν Twitter, τα έσοδά έχουν μειωθεί δραματικά, με ορισμένες εκτιμήσεις επενδυτών να υποδηλώνουν ότι η τρέχουσα αποτίμησή της είναι μικρότερη από 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα brands εξέφρασαν την ανησυχία τους με αποτέλεσμα όμιλοι όπως η Disney, η IBM και η Apple να εγκαταλείπουν την πλατφόρμα πέρυσι. Ο Μασκ απάντησε λέγοντας στις μεγάλες εταιρείες «να πάνε να γα&*&$θούν » επειδή σταμάτησαν τη διαφήμιση.
Ωστόσο, ο Λου Πάσκαλις, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ AJL Advisory και πρώην στέλεχος μέσων ενημέρωσης στην Bank of America, είπε ότι ορισμένοι είναι πιθανό να επιστρέψουν στο X ως «πολιτική μόχλευση», όπως εάν αναζητούσαν κρατικές συμβάσεις.
Πρόσθεσε ότι οι εταιρείες θα επιδιώξουν να επωφεληθούν από την «εύνοια του Έλον», στον οποίο έχει δοθεί ευρεία αρμοδιότητα από τον Τραμπ ως συνεπικεφαλής ενός νέου Τμήματος Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας.
Ο Μασκ σύνδεσμος για τον Λευκό Οίκο
«Θα μπορούσε να θεωρηθεί ως επίσημος δίαυλος για τις επικοινωνίες του Λευκού Οίκου», είπε ένας άλλος επικεφαλής διαφημιστικής εταιρείας, προσθέτοντας ότι η νίκη του Τραμπ έδωσε στον Μασκ νομιμοποίηση και εξουσία σε τομείς που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν νέους ρυθμιστικούς περιορισμούς από τον Τραμπ.
Ο Μασκ έχει προβλέψει μια επιστροφή για τις επιχειρήσεις του X, αφού υποστήριξε ένθερμα την εκστρατεία του Τραμπ μέσω της πλατφόρμας και με περισσότερα από 119 εκατομμύρια δολάρια σε πολιτικές δωρεές.
«Ένα μέρος του μποϊκοτάζ αρχίζει να αίρεται», είπε στον podcaster Τζο Ρόγκαν ενόψει των αμερικανικών εκλογών, προσθέτοντας ότι «αν κερδίσει ο Τραμπ θα δούμε… το μεγαλύτερο μέρος της άρσης του μποϊκοτάζ».
Η ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του X σίγουρα θα απαιτήσει δουλειά. Η συνολική δαπάνη στις ΗΠΑ μεταξύ των 100 κορυφαίων διαφημιζόμενων στο X το πρώτο εξάμηνο του 2024 μειώθηκε κατά 68% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, πριν ο Μασκ αποκτήσει την πλατφόρμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ομάδας πληροφοριών αγοράς Sensor Tower.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις