Διαστάσεις νέου σκανδάλου για την διαχείριση της τραγωδίας των Τεμπών με βασικό υπεύθυνο τον ΟΣΕ αποκτά -με βάση νέο έγγραφο που αποκαλύπτει το in- η υπόθεση της αναζήτησης και της ανάλυσης του οπτικού υλικού από την φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούσθηκε με την επιβατική Intercity 62 με αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων!

Στην πιο κρίσιμη παράμετρο του δυστυχήματος που συνδέεται με την αναζήτηση της αιτίας της φονικής «πυρόσφαιρας» που ακολούθησε την σύγκρουση.

Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό, που συντάχθηκε τον Αύγουστο του 2023, ο ΟΣΕ φέρεται να διαβεβαίωνει και τελικώς να παραπλανά και να ξεγελά τους δικαστικούς λειτουργούς ότι στα CD που του είχαν αποσταλεί περιεχόταν η διαδικασία τοποθέτησης φορτίων στην εν λόγω αμαξοστοιχία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.

Κι ενώ, όπως αναδεικνύεται (σ.σ. μετά από χρονοβόρα προσπάθεια ανάλυσης αυτού του οπτικού υλικού) από τον εν λόγω σταθμό, υπήρξε μόνο η διέλευση της μηχανής του τραίνου κι η φόρτωση της, κι ουσιαστικά η σύνθεση-συναρμολόγηση της υπήρξε στον Εμπορικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης!

Διαρροές και ισχυρισμοί

Τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται ύστερα από την επιλογή, το μεσημέρι της Παρασκευής, του ΟΣΕ -ύστερα από την σχετική ανάδειξη του θέματος από τον ειδησεογραφικό μας ιστότοπο και τις σχετικές ερωτήσεις κομμάτων για το «άφαντο οπτικό υλικό» που αναζητείται με δύο χρόνια καθυστέρηση- να προχωρά σε «διαρροές» κι άτυπες ενημερώσεις.

Σε αυτές φαίνεται διευθυντικά στελέχη του Οργανισμού να διατυπώνουν τον ισχυρισμό ότι «εμείς στείλαμε μόνο τις καταγραφές από τις κάμερες του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Θεσσαλονίκης, κι όχι του Εμπορικού, γιατί για τον τελευταίο δεν μας είχε ζητήσει υλικό ο δικαστικός λειτουργός».

Αποκρύπτοντας όμως, σε αυτή την «άτυπη ενημέρωση πηγών του ΟΣΕ», ότι η εταιρεία security που συνεργάζεται με τον ΟΣΕ είχε στείλει σε συνεννόηση με τον Οργανισμό το συγκεκριμένο έγγραφο στις 4 Αυγούστου 2023, που τον διαβεβαίωνε ψευδώς ότι «στον Σιδηροδρομικό Σταθμό έγινε η φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας».

Άρα δηλαδή του ανέφεραν -στα όρια της εξαπάτησης- ότι δεν χρειάζεται να αναζητήσει κάτι άλλο. Επιπλέον, στην τωρινή διαρροή, ο ΟΣΕ δεν αναφέρει γιατί -αν είχε την διάθεση πλήρους διαφάνειας κι ανάδειξης όλων των παραμέτρων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος- δεν ενημέρωσε τους δικαστές της Λάρισας ότι για την πληρότητα της έρευνας είναι κι αναγκαίο το οπτικό υλικό κι από τον εμπορικό σταθμό.

Καθότι γνώριζε ότι εκεί γίνεται μονίμως η φόρτωση των εμπορικών τραίνων. Σε ένα ακόμη δείγμα αναληθών αναφορών σημαντικών στελεχών του ΟΣΕ που φέρεται να σχετίζονται, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των οικογενειών των θυμάτων, και με την προσπάθεια απόκρυψης στοιχείων, συγκάλυψης ευθυνών κι άλλες μεθοδεύσεις που αφορούν κυρίως τα αίτια της φονικής έκρηξης που ακολούθησε την σύγκρουση των δύο συρμών».

Έρευνα με καθυστέρηση

Όπως λοιπόν είχε αποκαλύψει το in, το πρωί της Παρασκευής «οι δικαστικές αρχές που ερευνούν την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, μόλις το τελευταίο 24ωρο -δηλαδή περίπου 21 μήνες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα- αναζήτησαν τα βίντεο που δείχνουν τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου να βρεθεί αν τοποθετήθηκε επικίνδυνο φορτίο που να σχετίζεται με την φονική έκρηξη αμέσως μετά την σύγκρουση των δύο τραίνων!».

Όπως συμπληρωνόταν στο ρεπορτάζ, «οι δικαστικοί λειτουργοί της Λάρισας ζήτησαν λοιπόν τον Μάιο του 2023 τις καταγραφές από τους υπευθύνους της εταιρείας που διαχειρίζεται τις κάμερες του σιδηροδρομικού δικτύου.

Εκείνοι φαίνεται να του παρέδωσαν 15 CD που όπως ανέφεραν καλύπτουν όλη την διαδικασία φόρτωσης και την κίνηση του εμπορικού τραίνου μέχρι το σημείο της τραγωδίας. Το υλικό αυτό στάλθηκε για ανάλυση σε εργαστήρια της Μ. Βρετανίας και στην συνέχεια στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ, σε μία προσπάθεια να ανασυρθούν -από τις μετέπειτα αποτυπώσεις- εικόνες της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Χωρίς ωστόσο να συγκεντρωθεί σημαντικό εκμεταλλεύσιμο υλικό.

Όμως τα τελευταία 24ωρα οι δικαστικοί λειτουργοί φέρεται να διαπίστωσαν -από τις εκθέσεις ανάλυσης του οπτικού υλικού κι αλλά δεδομένα, που τους εστάλησαν από Αγγλία κι από την ΕΛ.ΑΣ, και τα οποία εντάχθηκαν στην δικογραφία- ότι οι καταγραφές που τους είχαν παραδώσει οι υπεύθυνοι των εταιρειών δεν περιείχαν τις βιντεοσκοπήσεις από το πιο σημαντικό σημείο: το μηχανοστάσιο (σ.σ. Εμπορικός Σταθμός) της Θεσσαλονίκης στο οποίο έγινε η φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Απ’ όπου θα φαινόταν δηλαδή τι ακριβώς είχε τοποθετηθεί σε κάθε σημείο του εμπορικού τραίνου.

Ψάχνουν μετά από δύο χρόνια

Τις τελευταίες ώρες λοιπόν οι δικαστικοί λειτουργοί φέρεται να έσπευσαν στη Θεσσαλονίκη για να κατάσχουν το οπτικό υλικό από τις κάμερες του μηχανοστασίου.

Όμως τώρα με βάση το έγγραφο που αποκαλύπτει το in αυτό το «λάθος» να μην έχει αναζητηθεί από τους δικαστικούς λειτουργούς το οπτικό υλικό της φόρτωσης του τραίνου σχετίζεται με παραπλανητικό, ύποπτο έγγραφο από την πλευρά του ΟΣΕ που έδινε διαβεβαιώσεις ότι σε αυτό που του είχε σταλεί από τον Αύγουστο του 2023 υπήρχε κι η αναζητούμενη «φόρτωση» του εμπορικού τραίνου. Χωρίς βεβαίως τώρα, λόγω της συγκεκριμένης επιλογής του ΟΣΕ, να είναι εφικτό να βρεθεί οτιδήποτε αξιοποιήσιμο…