Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Bluesky: Η πλατφόρμα που έχει υποδεχτεί πάνω 2,5 εκατομμύρια «μετανάστες» του X;

Bluesky: Η πλατφόρμα που έχει υποδεχτεί πάνω 2,5 εκατομμύρια «μετανάστες» του X;

Το X του Έλον Μασκ αντιμετωπίζει όλο και μαζικότερη έξοδο μετά τη νίκη του Τραμπ καθιστώντας την Bluesky τον μεγάλο νικητή αυξάνοντας το σύνολο των χρηστών της σε περισσότερους από 16 εκατομμύρια

Μπορεί να έχετε δει τη λέξη «Bluesky» να εμφανίζεται πρόσφατα στις σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αναρωτηθήκατε για τι πράγμα μιλάει ο κόσμος.

Πρόκειται για μια εναλλακτική πλατφόρμα στο X του Έλον Μασκ και όσον αφορά το χρώμα και το λογότυπό της, μοιάζει αρκετά.

Η Bluesky απέκτησε περίπου 2,5 εκατομμύρια νέους χρήστες την περασμένη εβδομάδα, αυξάνοντας το σύνολο των χρηστών της σε περισσότερους από 16 εκατομμύρια.

Τι είναι λοιπόν  και γιατί γίνονται τόσοι πολλοί άνθρωποι μέλη;

Τι είναι το Bluesky;

Το Bluesky περιγράφει τον εαυτό του ως  «social media όπως θα έπρεπε να είναι», αν και μοιάζει με άλλους ιστότοπους.

Οπτικά, μια μπάρα στα αριστερά της σελίδας δείχνει όλα όσα θα περίμενε κανείς – αναζήτηση, ειδοποιήσεις, αρχική σελίδα και ούτω καθεξής.

Social media όπως θα έπρεπε να είναι

Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μπορούν να δημοσιεύουν, να σχολιάζουν, να αναδημοσιεύουν και να κάνουν like στα αγαπημένα τους πράγματα.

Με απλά λόγια, μοιάζει με το πώς έμοιαζε το X, πρώην γνωστό ως Twitter.

Η κύρια διαφορά είναι ότι το Bluesky είναι αποκεντρωμένο. Αυτός είναι ένας περίπλοκος όρος που ουσιαστικά σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να φιλοξενήσουν τα δεδομένα τους σε διακομιστές άλλους από αυτούς που ανήκουν στην εταιρεία.

Δηλαδή αντί να περιορίζονται σε έναν συγκεκριμένο λογαριασμό με το όνομα Bluesky, οι άνθρωποι μπορούν (αν θέλουν) να εγγραφούν χρησιμοποιώντας έναν λογαριασμό που τους ανήκει.

Σε ποιον ανήκει;

Αν νομίζετε ότι μοιάζει πολύ με το X, δεν θα εκπλαγείτε αν μάθετε το γιατί.  Το δημιούργησε πρώην επικεφαλής του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ.

Είχε πει μάλιστα κάποτε ότι ήθελε το Bluesky να είναι μια αποκεντρωμένη έκδοση του Twitter που δεν θα ανήκει σε κανένα άτομο ή οντότητα.

Ωστόσο ο Ντόρσεϊ δεν είναι πλέον μέλος της ομάδας πίσω από αυτό, αφού αποχώρησε από το διοικητικό συμβούλιο τον Μάιο του 2024.

Ο ίδιος διέγραψε εντελώς τον λογαριασμό του τον Σεπτέμβριο.

Τώρα διοικείται και ανήκει κατά κύριο λόγο στον διευθύνοντα σύμβουλο Τζέι Γκρέιμπερ ως αμερικανική εταιρεία δημόσιου συμφέροντος.

Γιατί κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα;

Το Bluesky υπάρχει από το 2019, αλλά μέχρι τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους ήταν μόνο για χρήστες που είχαν λάβει ειδική πρόσκληση.

Αυτό επέτρεψε στους προγραμματιστές να ασχοληθούν με όλα τα προβλήματα πίσω από το παρασκήνιο, για να προσπαθήσουν να σταθεροποιήσουν την πλατφόρμα πριν ανοίξουν τις πόρτες στο ευρύτερο κοινό.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο αριθμός των νέων χρηστών του Bluesky αυξήθηκε κατακόρυφα μετά την επιτυχία του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου.

Ο ιδιοκτήτης της X, Μασκ, ήταν μεγάλος υποστηρικτής του Τραμπ κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας και θα συμμετάσχει σε μεγάλο βαθμό στην κυβέρνησή του.

Αναπόφευκτα, αυτό οδήγησε σε πολιτικό διχασμό, με ορισμένους να εγκαταλείπουν το X σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Αλλά άλλοι έχουν επικαλεστεί διαφορετικούς λόγους, όπως η εφημερίδα Guardian, η οποία επέλεξε να σταματήσει να δημοσιεύει εκεί, καθώς χαρακτήρισε το X «μια τοξική πλατφόρμα μέσων ενημέρωσης».

Εν τω μεταξύ, η εφαρμογή Bluesky συνεχίζει να συγκεντρώνει σημαντικές λήψεις παγκοσμίως και την Πέμπτη ήταν η κορυφαία δωρεάν εφαρμογή στο Apple App Store στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αρκετές διασημότητες, από την ποπ τραγουδίστρια Lizzo μέχρι τον Γκρεγκ Ντέιβις του Taskmaster, έχουν ανακοινώσει ότι εντάσσονται στην πλατφόρμα και περιορίζουν τη χρήση του – ή σε ορισμένες περιπτώσεις εγκαταλείπουν εντελώς – X.

Άλλα ονόματα που μπορεί να αναγνωρίζετε είναι ο Μπεν Στίλερ, η Τζέιμι Λι Κέρτις και ο Πάτον Όσγουολτ.

Αλλά αυτή η ανάπτυξη, αν και σημαντική, θα πρέπει να συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα προτού το Bluesky μπορέσει να αποτελέσει πραγματική πρόκληση για τον αντίπαλό του

Πώς βγάζει χρήματα;

Η Bluesky ξεκίνησε με χρηματοδότηση από επενδυτές και εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων και έχει συγκεντρώσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια με τα μέσα αυτά.

Αλλά με τόσους καινούργιους χρήστες, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να πληρώνει τους λογαριασμούς.

Στην εποχή της ακμής του Twitter, ο ιστότοπος έβγαζε τη συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων του μέσω της διαφήμισης.

Η Bluesky έχει δηλώσει ότι θέλει να το αποφύγει αυτό. Αντ’ αυτού, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εξετάζει υπηρεσίες επί πληρωμή.

Εάν οι ιδιοκτήτες του Bluesky συνεχίσουν να αποφεύγουν τη διαφήμιση, ίσως αναγκαστούν αναπόφευκτα να αναζητήσουν άλλες επιλογές ως τρόπο για να διατηρήσουν την πλατφόρμα ζωντανή.

Προς το παρόν, το μέλλον της Bluesky παραμένει αβέβαιο, αλλά αν συνεχιστεί η ανάπτυξή της, όλα είναι πιθανά.

Must in

Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης – Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»

Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα – Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024