Ηλεκτρικό πατίνι: Τσουχτερά πρόστιμα και παραβάσεις που αναβαθμίζονται σε κακουργήματα περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ
Οι νέοι κανόνες για όσους κινούνται με ηλεκτρικό πατίνι αφορούν μεταξύ άλλων όρια ταχύτητας, περιορισμούς στάθμευσης και υποχρέωση προτεραιότητας στους πεζούς
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Εντείνονται οι έλεγχοι σε όσους κυκλοφορούν με ηλεκτρικά πατίνια και τους επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα που φτάνουν έως και τις 10.000 ευρώ, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η άναρχη κατάσταση στη μικροκινητικότητα.
Όσοι χρησιμοποιούν ηλεκτρικό πατίνι ή άλλα ΕΠΗΟ οφείλουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένες υποχρεώσεις
Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, αναγνωρίζοντας την αύξηση των ΕΠΗΟ (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα), τροποποίησε το Άρθρο 20 του ΚΟΚ, εισάγοντας σαφείς κανόνες για τους χρήστες. Επιπλέον, συγκεκριμένες παραβάσεις αναβαθμίζονται σε κακουργήματα με ποινές που περιλαμβάνουν ακόμη και ισόβια.
Σύμφωνα με την τροποποίηση το Άρθρου 20 του ΚΟΚ, όσοι κατέχουν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν τέτοια οχήματα οφείλουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένες υποχρεώσεις.
Στην κατηγορία ΕΠΗΟ ανήκουν ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα και τροχοσανίδες, αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, όπως μονόκυκλα ή δίκυκλα με ειδικά συστήματα ισορροπίας καθώς και ηλεκτροκίνητα αμαξίδια για άτομα με αναπηρία, ενισχυμένα ή απλά.
Τα ηλεκτρικά πατίνια εισήχθησαν ως μια πρακτική και οικολογική λύση μικρομετακίνησης στις πόλεις, προσφέροντας ευκολία, ταχύτητα και μηδενικούς ρύπους. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση τους, κυρίως από ανηλίκους, οδήγησε στην ανάγκη λήψης μέτρων παρόμοιων με εκείνα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Μέτρα όπως η υποχρεωτική ασφάλιση ή ακόμα και η απαγόρευση, που εξετάστηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, αποτελούν μέρος του νέου πλαισίου που θεσπίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Τα μέτρα επισύρουν βαριά πρόστιμα και αυστηρές ποινές για παραβάσεις που σήμερα είναι συνηθισμένες.
Ηλεκτρικό πατίνι: Κανόνες χρήσης
Για τη χρήση των ΕΠΗΟ, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει συγκεκριμένους κανόνες που αφορούν μεταξύ άλλων τα όρια ταχύτητας, την οδική συμπεριφορά, τους περιορισμούς στάθμευσης, ενώ ορίζεται η υποχρέωση προτεραιότητας στους πεζούς.
- Όριο ταχύτητας: Η μέγιστη ταχύτητα είναι 25 χλμ./ώρα.
- Δρόμοι κυκλοφορίας: Απαγορεύεται η χρήση τους σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα, όπως σε λεωφόρους και εθνικές οδούς.
- Ακουστικά και κινητά: Απαγορεύεται η χρήση ακουστικών ή κινητών, εκτός αν αυτά λειτουργούν με ανοικτή ακρόαση.
- Μεταφορά επιβατών: Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου.
- Υποχρεωτική χρήση κράνους για οχήματα με ταχύτητα 7 – 25 χλμ./ώρα.
- Ποδηλατόδρομοι: Προτεραιότητα όπου αυτοί υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις, οι οδηγοί πρέπει να κινούνται στο δεξί άκρο του δρόμου.
- Σε περιοχές πεζών: Υποχρεωτική προσαρμογή ταχύτητας στους πεζούς, με παραχώρηση προτεραιότητας.
- Περιορισμοί στάθμευσης: Οι δήμοι δύνανται να καθορίζουν ειδικούς χώρους στάθμευσης για τα ΕΠΗΟ.
Η εφαρμογή των νέων μέτρων στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και οργανωμένου περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου, μειώνοντας ταυτόχρονα τα περιστατικά ατυχημάτων και παραβάσεων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις