Για πρώτη φορά η Via Monte Napoleone στο Μιλάνο πέρασε μπροστά από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο ως ο ακριβότερος εμπορικός δρόμος στον κόσμο.

Για πρώτη φορά η Via Monte Napoleone περνάει μπροστά – Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί κατά 30% σε δύο χρόνια

Η ιταλική πόλη επωφελείται από τα προγράμματα φοροαπαλλαγών που προσελκύουν τους υπερπλούσιους, την εισροή εύπορων τουριστών και τον έντονο ανταγωνισμό για προνομιακά ακίνητα μεταξύ των εμπορικών σημάτων πολυτελείας.

Γιατί ξεχώρισε το Μιλάνο

Τα κορυφαία ενοίκια που μπορούν να χρεώνουν οι ιδιοκτήτες στους εμπόρους πολυτελών καταστημάτων στον δρόμο Via Monte Napoleone στο Μιλάνο έχουν αυξηθεί κατά 11% μέσα σε ένα χρόνο φτάνοντας τα 20.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ετησίως, το υψηλότερο βασικό ενοίκιο για καταστήματα σε οποιονδήποτε από τους 138 παγκόσμιους προορισμούς λιανικής πώλησης που παρακολουθεί ο όμιλος ακινήτων Cushman & Wakefield.

Είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη που βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου εδώ και 34 χρόνια.

Το Μιλάνο γνώρισε μια εισροή τουριστών με υψηλές δαπάνες, καθώς και ένα κύμα μετεγκαταστάσεων από το εξωτερικό, καθώς οι επαγγελματίες και οι υπερπλούσιοι προσελκύστηκαν από τα γενναιόδωρα προγράμματα φοροαπαλλαγών.

Ο ρόλος των luxury brands

Εν τω μεταξύ, οι έμποροι πολυτελών ειδών λιανικής πώλησης έχουν εντείνει τον ανταγωνισμό για τους πιο επιθυμητούς προορισμούς – πληρώνοντας ολοένα και περισσότερα δολάρια για να αγοράσουν ή να νοικιάσουν χώρους λιανικής πώλησης.

Το Μιλάνο είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη στην κορυφή του Top 10 της Cushman & Wakefield εδώ και 34 χρόνια

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Kering, του ομίλου πολυτελείας στον οποίο ανήκουν τα brands Gucci και Alexander McQueen, που πλήρωσε 1,3 δισ. ευρώ για να αποκτήσει τον Απρίλιο ένα κτίριο στη Via Monte Napoleone από την Blackstone, προχωρώντας στη μεγαλύτερη συμφωνία ακινήτων στην Ευρώπη εδώ και δύο χρόνια.

Ο Thomas Casolo, επικεφαλής του τμήματος λιανικού εμπορίου για την Ιταλία της Cushman & Wakefield, δήλωσε ότι οι πολυτελείς μάρκες έχουν «επενδύσει πολλά χρήματα προκειμένου να έχουν την καλύτερη τοποθεσία. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι ευκαιρίες είναι σπάνιες».

Τόσο η Chanel όσο και η Gucci έχουν ανοίξει νέες τοποθεσίες στη Via Monte Napoleone τον τελευταίο χρόνο.

Τι έκαναν Νέα Υόρκη και Λονδίνο

Τα ενοίκια στην οδό Via Monte Napoleone αυξήθηκαν κατά 30% τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με την Cushman & Wakefield, ενώ η Πέμπτη Λεωφόρος της Νέας Υόρκης -που προηγουμένως ήταν ο πιο ακριβός δρόμος- είδε την αύξηση των ενοικίων να παραμένει στάσιμη το 2024. Η Νέα Υόρκη ανέκαμψε γρήγορα από την πανδημία το 2022, αλλά έκτοτε αναπτύσσεται πιο αργά.

Συγκριτικά πολύ μικρότερες από το Λονδίνο, το Παρίσι ή τη Νέα Υόρκη, οι προνομιακές θέσεις λιανικής πώλησης του Μιλάνου επικεντρώνονται σε μια ενιαία συνοικία γύρω από τη Via Monte Napoleone που περιλαμβάνει ελάχιστους δρόμους.

«Νομίζω ότι ο λόγος που τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται είναι ότι ο δρόμος είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με την Πέμπτη Λεωφόρο, τα Ηλύσια Πεδία ή τη New Bond Street στο Λονδίνο», επισήμανε στους FT ο Casolo. «Το Μιλάνο έχει αναπτυχθεί πολύ και πολύ γρήγορα όσον αφορά τις επενδύσεις και τις διεθνείς μάρκες που θέλουν να ανοίξουν».

Το Μιλάνο έχει τη δική του αξία

Ιστορικά η αυστηρή οικονομική πρωτεύουσα της Ιταλίας, το Μιλάνο έχει πρόσφατα μετατραπεί σε δημοφιλή προορισμό για τους αφορολόγητους αγοραστές πολυτελών ειδών από χώρες εκτός της ΕΕ, τους παγκόσμιους επενδυτές και τις προσωπικότητες των τομέων της μόδας και των τεχνών.

Το 2024 ήταν χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό σε ολόκληρη την περιοχή της Λομβαρδίας, η οποία περιλαμβάνει τη λίμνη Κόμο, με περισσότερες από 13 εκατ. αφίξεις τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους.

Το Μιλάνο, η πρωτεύουσα της περιφέρειας, είναι τώρα σε πορεία να ξεπεράσει το περσινό ρεκόρ των 8,5 εκατ. επισκεπτών.

Αυτή η δημοτικότητα μεταξύ των υπερπλουσίων έχει ωθήσει τις τιμές των ακινήτων και των ξενοδοχείων προς τα πάνω. Η τάση αυτή έχει αντίκτυπο σε όλες τις προνομιούχες τοποθεσίες του ιστορικού κέντρου, όπου ο χώρος για αναπτύξεις είναι περιορισμένος.

Πηγή: ΟΤ