Μανούσος Μανουσάκης: Οι Ψίθυροι Καρδιάς και οι σειρές του που έσπασαν κοντέρ τηλεθέασης
Από το Άγγιγμα Ψυχής στους Ψίθυρους Καρδιάς και από το Κόκκινο Ποτάμι στην Παλλίροια ο Μανούσος Μανουσάκης έγραψε ιστορία στα τηλεοπτικά χρονικά της Ελλάδας
Πέθανε ο σκηνοθέτης των πολλών τηλεοπτικών επιτυχιών Μανούσος Μανουσάκης που το όνομα του είχε γίνει συνώνυμο των σειρών που έκαναν τηλεθέαση καθηλώνοντας χιλιάδες στις μικρές οθόνες.
Ο σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης γεννήθηκε το 1950 στην Αθήνα και σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Κινηματογράφου του Λονδίνου (London Film School) στην Αγγλία.
Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ξεκίνησε να εργάζεται αρχικά στον κινηματογράφο.
Μία από τις πρώτες του δουλειές ήταν η ταινία Βαρθολομαίος το 1973. Στην ταινία αυτή είχε τριπλό ρόλο καθώς έγραψε το σενάριο και έκανε την σκηνοθεσία και την παραγωγή αυτής.
Η ταινία απέσπασε ειδική μνεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σαν Ρέμο του 1973, αλλά στην Ελλάδα απαγορεύτηκε από τη χούντα, η ταινία αυτή προβλήθηκε και σε κινηματογράφο της Θεσσαλονίκης το 1973 (οδός Βασ. Όλγας και οδός Μαρτίου), οι ηθοποιοί στο σύνολό τους σχεδόν ήταν κάτοικοι του Χιλιομοδίου Κορίνθιας, επίσης στην είσοδο του κινηματογράφου υπήρχε αστυνομικός της χούντας.
Ακολούθησαν κι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές όπως το Άρχοντες το 1978, Η σκιάχτρα το 1985 ενώ συμμετείχε στις ταινίες Σουβλίστε τους! Έτσι θα πάρουμε το κουραδόκαστρο και Το τραγούδι της επιστροφής, όπου είχε παρουσία ως ηθοποιός.
Τη δεκαετία του 80 ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε τα πρώτα του βήματα ως σκηνοθέτης τηλεοπτικών σειρών.
Ανάμεσα τους οι Καλλικαντζαροδουλειές (1985-1986), Μικρογραφίες (1986-1987) και Τα καλύτερά τους χρόνια (1989).
Το όνομά του Μανούσου Μανουσάκη έχει συνδυαστεί με τη σκηνοθεσία και παραγωγή ελληνικών τηλεοπτικών σειρών στην ιδιωτική τηλεόραση από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα.
Οι δραματικές σειρές οι οποίες σκηνοθέτησε βασίζονται σεναριακά σε απαγορευμένους έρωτες, ενώ πολλές παραγωγές που υπέγραψε ως δημιουργός είναι και από τις πλέον επιτυχημένες στην ελληνική τηλεόραση.
Άγγιγμα Ψυχής
Ψίθυροι Καρδιάς
Μη μου λες αντίο
Κόκκινο Ποτάμι
Στον κινηματογράφο είχε υπογράψει σκηνοθετικά τις ταινίες Παραλάβατε διορισμόν το 1996, Κόκκινος δράκος το 1998 και Ουζερί Τσιτσάνης το 2015.
Ο Μανούσος Μανουσάκης με δικά του λόγια
Μιλώντας στο τηλεοπτικό «Στούντιο 4» ο Μανούσος Μανουσάκης είχε αναφερθεί στη σχέση του με τη βιομηχανία του θεάματος στην Ελλάδα και το σίριαλ που τον καθιέρωσε σε μεγάλο βαθμό.
«Αντιστάσεις στο ξεκίνημά μου δεν βρήκα, ίσα ίσα. Ούτε και για τους Ψίθυρους Καρδιάς, που δεν το ήθελαν όλοι. Δεν το ήθελε ο ΑΝΤ1 και πήγα στο Mega και το έκανα. Μου είχαν πει «και ποιος ενδιαφέρεται για τους τσιγγάνους;». Μόλις το άκουσε αυτό ο Τζώνη Καλημέρης, είπε «αυτό φέρ’ το εδώ τώρα». Αντίστροφα, όταν πήγα το «Άγγιγμα Ψυχής» στο Mega, είπαν όχι, αλλά όταν το πήγα στον ΑΝΤ1, μου είπαν «φέρ’το». Αυτές είναι οι συμπτώσεις», είχε πει.
Τέλος, είχε εξηγήσει πως με τη σειρά «Ψίθυροι καρδιάς» συμμετείχε στην ορατότητα της κοινότητας των τσιγγάνων.
«Αισθάνομαι ότι βοήθησα πάρα πολύ και μου το μετέφεραν οι ίδιοι. Μου μετέφεραν το γεγονός ότι η θέση τους πραγματικά, άλλαξε, βάζοντας ένα μικρό λιθαράκι κι άρχισε να γίνεται ένας βηματισμός», ανέφερε. «Στην αρχή, ήταν πάρα πολύ επιφυλακτικοί, είχαν δίκιο μάλιστα, γιατί έχουν υποφέρει, αλλά μόλις είδαν το πρώτο επεισόδιο, άνοιξαν όλες οι πόρτες».
Σε συνέντευξη του στο «Πάμε Δανάη» του MEGA ο Μανούσος Μανουσάκης είχε μοιραστεί αναμνήσεις και παρασκήνια από τις μεγάλες του τηλεοπτικές επιτυχίες.
Για τις σειρές του που άφησαν εποχή αποκάλυψε πως, «κινηματογραφικά επεξεργάζομαι ένα βιβλίο το οποίο αφορά στους τελευταίους νομάδες, τους βλάχους. Δεν θα συνέχιζα καμία ιστορία από τους έρωτες στις σειρές μου, ολοκληρωθήκαν. Η αγαπημένη μου είναι πάντα η επομένη.
Έχω μία ιδιαίτερη συμπάθεια στον Απόστολο Γκλέτσο, άλλα αγαπώ όλους τους πρωταγωνιστές μου. Μόλις μπήκε η Μαρία Παπαχαραλάμπους στο γραφείο είπα ‘αυτή είναι και καμία άλλη’. Oι ρομά μας τίμησαν, μας έδωσε μία αναμνηστική πλακέτα η ένωσή τους. Ο Σταύρος Ζαλμάς ήταν η πρώτη επιλογή για το ‘Άγγιγμα ψυχής’».
Στην συνέχεια ο Μανούσος Μανουσάκης ανέφερε την συνάντησή του με τον μακαριστό Χριστόδουλο και έκρινε τον εαυτό του ως σκηνοθέτη.
«Ο μακαριστός Χριστόδουλος μας είχε πει ‘προσέξτε την σοβαρότητα της εκκλησίας’, άλλωστε η ιδέα μας δεν ήταν μέσω ενός παπά να δείξουμε ένα σκάνδαλο. Δεν ήμουν αυστηρός σκηνοθέτης, ήμουν ακριβοδίκαιος».
Για την οικογένειά του σημείωσε: «Η οικογένεια μου είναι διεσταλμένη. Είναι όλη η δουλειά μου. Και είναι και η Μαρία μέρος της δουλειάς μου. Σκέφτομαι με τύψεις ότι δεν μπορέσαμε να είμαστε πολύ κοντά στα παιδιά μας όταν ήταν μικρά. Αλλά δεν τους βγήκε σε κακό, είναι μία χαρά».
«Ρώτησα κάποιους φίλους αν γνωρίζουν κάποιον που να ξέρει καλά αγγλικά και μου σύστησαν τη Μαρία. Από εκείνη την στιγμή δεν ξαναχωρίσαμε. Από την Ειρήνη Παππά μου έμεινε σαν ανάμνηση η κληρονομιά που μου άφησε, η οποία ήταν το ‘Τμήμα Ηθών’. Αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να θεραπεύσει την ανθρώπινη ανοησία θα ήμουν πολύ υπέρ της, άλλα νομίζω θα τη μεγεθύνει», συμπλήρωσε ο Μανούσος Μανουσάκης.
Ενώ σε άλλη στην εκπομπή «MEGA Καλημέρα» είχε πει για την θνητότητα:
«Ο θάνατος θα ήθελα να με βρει την ώρα του γυρίσματος τελειώνοντας μια σειρά δεν φοβάμαι τον θάνατο, συμβαίνει σε όλους».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις