Σε έκθεση του ΟΗΕ διαβάζουμε ότι στον πλανήτη περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο γεύματα πετιούνται κάθε μέρα στα σκουπίδια, την ίδια στιγμή που περισσότεροι από 730 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από την πείνα. Το food waste αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο επιβαρύνει σημαντικά τόσο το περιβάλλον, όσο και την οικονομία αν σκεφτεί κανείς ότι το κόστος αγγίζει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως, με ένα δισεκατομμύριο τόνοι τροφίμων να γίνονται απορρίμματα.

Επιπροσθέτως, το food waste (η σπατάλη τροφίμων) έχει ανησυχητικές συνέπειες και ως προς την επιδείνωση της κλιματικής κρίσης. Πέρα από την κατασπατάληση φυσικών πόρων που απαιτούνται για να παραχθούν, δημιουργεί σχεδόν το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με την εντατική γεωργία να εκτοπίζει την άγρια ζωή, περιορίζοντας τη βιοποικιλότητα σε διάφορα σημεία του πλανήτη.

Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι κυρίως ο κακός προγραμματισμός και για την περίπτωση κυρίως των φτωχότερων κρατών η έλλειψη εγκαταστάσεων ψύξης ή αποθήκευσης.

Οπότε τι μπορούμε να κάνουμε για αυτήν την τραγική κατάσταση που μόνο ανασφάλεια και θλίψη γεννάει; Όλοι μπορούμε να περιορίσουμε τη σπατάλη, είτε ως νοικοκυριά, είτε ως επιχειρήσεις, είτε γενικότερα ως μέρη της τροφοδοτικής αλυσίδας – που εμπορεύονται ή καταναλώνουν. Αυτή η προσπάθεια για αλλαγή νοοτροπίας ως προς την υπεύθυνη παραγωγή και διάθεση αλλά και η ενσυνείδητη κατανάλωση τροφίμων απαιτεί τη συμμετοχή όλων.

Στο πλαίσιο αυτής της κινητοποίησης συναντάμε το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» της ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, μέσω της οποίας η  ΑΒ Βασιλόπουλος προάγει την κυκλική οικονομία, συμβάλλοντας στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και ενισχύοντας παράλληλα την ευαισθητοποίηση αφενός για τον περιορισμό αυτής της αλόγιστης σπατάλης και αφετέρου για τη βιώσιμη διαχείριση των πόρων.

Η βιωσιμότητα είναι μία λύση για πολλά προβλήματα που ταλανίζουν τον σύγχρονο κόσμο. Για αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει καινοτόμες πρακτικές που εστιάζουν ακριβώς  στη μείωση του food waste.

Μέσω του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης», το μεγαλύτερο πρόγραμμα προσφοράς τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης στη χώρα μας όπου δίνονται και φρέσκα είδη, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά στη διάθεση κοντόληκτων κατάλληλων προς κατανάλωση προϊόντων ή όσων έχουν ελαφρώς φθαρμένη συσκευασία, ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίησή τους.

Ειδικότερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνεργασία με την Οργάνωση «Μπορούμε» και την Τράπεζα Τροφίμων διασφαλίζει την αποτελεσματική διάθεση αυτών των τροφίμων από τα καταστήματα και τις αποθήκες της. Το 2023, ξεκίνησε και μια νέα συνεργασία με το γνωστό περιοδικό δρόμου «Σχεδία», όπου στο εστιατόριο «σχεδία home» διατίθεται ένας μεγάλος αριθμός κοντόληκτων προϊόντων που χρησιμοποιούνται από τους μάγειρες για την ετοιμασία πιάτων ημέρας, κατάλληλα για κάθε γευστική προτίμηση.

Τα Οφέλη

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι με το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης», έχουν προσφέρει περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα το 2023, ενώ το 2024 έχουν ήδη μοιραστεί πάνω από 14,5 εκατομμύρια γεύματα, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία και συμβάλλοντας στη μείωση των απορριμμάτων και των επιβλαβών εκπομπών CO2 που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Η εταιρεία έχοντας ως βασικό πυλώνα της στρατηγικής της την κυκλική οικονομία, συνεχίζει τις δράσεις, διασφαλίζοντας ότι καμία μερίδα φαγητού δεν πάει χαμένη.

Με 85 χρόνια σταθερής παρουσίας στην Ελλάδα, η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσα από ένα δίκτυο που αγγίζει τα 582 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, προσφέρει μία τεράστια ποικιλία προϊόντων, μοναδική εξυπηρέτηση, υψηλή ποιότητα και στις καλύτερες τιμές, προσφέροντας μια μοναδική αγοραστική εμπειρία σε κάθε καταναλωτή. Έχοντας ως οδηγό ότι «το καλό είναι για όλους» βρίσκεται δίπλα σε πάνω από 2 εκατομμύρια πελάτες, παράλληλα με τα προγράμματα «Τρόφιμα Αγάπης» που υποστηρίζουν έμπρακτα κοινωνία και περιβάλλον.