Δεν ανταποκρίθηκε η Target στις προσδοκίες της Wall Street για τα τριμηνιαία κέρδη και τα έσοδα, καθώς οι δείκτες τριμήνου έδειξαν μόνο μια μικρή άνοδο στην κίνηση των πελατών, παρά τις μειώσεις τιμών του discounter σε χιλιάδες είδη και τις πρόωρες εορταστικές εκπτώσεις.

Αυτή η εξέλιξη είχε ως συνέπεια η εταιρεία λιανικής πώλησης να αναστρέψει την πορεία της και να μειώσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, μόλις τρεις μήνες μετά την αύξηση της πρόβλεψης αυτής, αναμένοντας ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για το σύνολο του έτους θα κυμανθούν από 8,30 έως 8,90 δολάρια. Αυτό είναι χαμηλότερο από το εύρος των 9 έως 9,70 δολαρίων ανά μετοχή που μοιράστηκε τον Αύγουστο και κάτω από τα 9,55 δολάρια ανά μετοχή που ανέμεναν οι αναλυτές, σύμφωνα με το StreetAccount.

Η Target αναμένει τώρα ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου θα παραμείνουν περίπου στα ίδια επίπεδα. Αυτή η μέτρηση περιλαμβάνει τις πωλήσεις στην ιστοσελίδα της και τα καταστήματα που είναι ανοιχτά τουλάχιστον 13 μήνες.

Η εταιρεία απέτυχε κατά 20% από τις εκτιμήσεις της Wall Street για τα κέρδη ανά μετοχή, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη απώλεια των τελευταίων δύο ετών, όπως και την πρώτη της απώλεια εσόδων από τον Αύγουστο του 2023.

Οι μετοχές της σημείωσαν πτώση άνω του 21% την Τρίτη, σημειώνοντας χαμηλό 52 εβδομάδων. Η μετοχή της έκλεισε στα 121,72 δολάρια, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να διαμορφωθεί στα 56,07 δισ. δολάρια.

Γράφημα

Η ζήτηση στα Target

Η Target εργάστηκε για να αναδείξει την αξία καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, μειώνοντας τις τιμές σε σχεδόν 10.000 είδη σε όλο το φάσμα των ιδιόκτητων και εθνικών εμπορικών σημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των ειδών παντοπωλείου, οικιακής χρήσης, υγείας και ομορφιάς και των δώρων και παιχνιδιών για τις γιορτές.

«Ενώ αυτό προσέλκυσε τους αγοραστές, δεν κατάφερε να τους πείσει να κάνουν τις αγορές διακριτικής ευχέρειας στις οποίες βασίζεται η Target», δήλωσε στο RetailDive ο Ζακ Στάμπορ, ανώτερος αναλυτής της Emarketer.

«Είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι η επιβράδυνση της διακριτικής ζήτησης σε συνδυασμό με τις πολλαπλές πιέσεις κόστους μάς ανάγκασαν να μειώσουμε τις προβλέψεις μας, αφού τις αυξήσαμε το προηγούμενο τρίμηνο», επισήμανε στο CNBC και ο οικονομικός διευθυντής Jim Lee, ο οποίος εντάχθηκε στην εταιρεία τον Σεπτέμβριο, κατά τη διάρκεια της πρώτης του κλήσης για τα κέρδη με τη λιανική εταιρεία. «Δεδομένης της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας των καταναλωτών, πιστεύουμε ότι είναι συνετό να ακολουθήσουμε αυτή τη συντηρητική προσέγγιση, λαμβάνοντας παράλληλα ταχεία και πειθαρχημένη δράση για να τοποθετηθούμε ώστε να κερδίσουμε κατά τη διάρκεια των διακοπών και το 2025».

Η αιτία

Στον αντίποδα, η Walmart ανακοίνωσε ότι οι καθαρές πωλήσεις της στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5%, προχωρώντας και σε αναθεώρηση προς τα πάνω στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους. Ωστόσο, ο Στάμπορ σημείωσε ότι οι λιανοπωλητές διαφέρουν ως προς το μείγμα των προϊόντων τους, με τα είδη παντοπωλείου να αποτελούν το 60% των πωλήσεων της Walmart, αλλά μόλις το 23% της Target.

Εξάλλου, η τρέχουσα διάθεση των καταναλωτών δεν είναι υπέρ της Target, δήλωσε ο Νιλ Σόντερς, διευθύνων σύμβουλος της GlobalData. «Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν, αλλά επικεντρώνονται περισσότερο στα απαραίτητα και έχουν γίνει πολύ πιο επιλεκτικοί όσον αφορά τα προϊόντα διακριτικής ευχέρειας και έχουν μειώσει τον αριθμό των παρορμητικών αγορών. Όλα αυτά τα στοιχεία υπονομεύουν το μοντέλο της Target, το οποίο βασίζεται εν μέρει σε έναν εύρωστο καταναλωτή που νιώθει άνετα να “φορτώνει” το καλάθι του με πράγματα που θέλει, αλλά δεν χρειάζεται απολύτως».

Γράφημα

Οι προκλήσεις για το λιανεμπόριο

Και κοιτάζοντας μπροστά, ο Στάμπορ ξήγησεότι οι λιανοπωλητές μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουν πρόσθετες προκλήσεις εάν ο εκλεγμένος πρόεδρος Τραμπ προχωρήσει στην επιβολή συνολικών δασμών 10% έως 20% στα εισαγόμενα αγαθά, οι οποίοι θα μπορούσαν να κυμαίνονται από 60% έως 100% στα αγαθά από την Κίνα.

Πηγή: ot.gr