Ο Τραμπ θα κάνει το χατήρι του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για τα ρομποτικά οχήματα. Τυχαίο;
- «Υπάρχει θέμα» με το «De Grece» – Πυρά κομμάτων με το επίθετο που διάλεξαν οι Γλύξμπουργκ
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα - Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
Τα πλήρως αυτόνομα οχήματα έχουν αντιμετωπίσει σωρεία προβλημάτων τα οποία έχουν περιπλέξει το νομοθετικό πλαίσιο και τους χειρισμούς των ρυθμιστικών αρχών στις ΗΠΑ.
Μέλη της μεταβατικής ομάδας του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ είπαν ότι σχεδιάζουν να συστήσουν ένα ομοσπονδιακό πλαίσιο για πλήρως αυτόνομα οχήματα, μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα και μίλησαν στο Bloomberg.
Εάν οι νέοι κανόνες επιτρέπουν τα αυτοκίνητα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, θα ωφεληθεί άμεσα ο Έλον Μασκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla και μέγα δωρητής του Τραμπ, ο οποίος έχει γίνει ένα ισχυρό πρόσωπο στον στενό κύκλο του εκλεγμένου προέδρου. Έχει στοιχηματίσει το μέλλον του κατασκευαστή EV στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η μετοχή της Tesla έχει εκτοξευτεί από την ημέρα των εκλογών.
Σημαντικά εμπόδια για αυτόνομα οχήματα
Οι ισχύοντες ομοσπονδιακοί κανόνες θέτουν σημαντικά εμπόδια για τις εταιρείες που θέλουν να αναπτύξουν οχήματα χωρίς τιμόνι ή πεντάλ σε μεγάλους αριθμούς, κάτι που σχεδιάζει να κάνει η Tesla. Η ομάδα Τραμπ αναζητά ηγέτες πολιτικής για το υπουργείο για να αναπτύξει ένα πλαίσιο για τη ρύθμιση των αυτοοδηγούμενων οχημάτων, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Ενώ το υπουργείο Μεταφορών μπορεί να εκδώσει κανόνες μέσω της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας που θα διευκόλυνε την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, μια πράξη του Κογκρέσου θα ανοίξει το δρόμο για τη μαζική υιοθέτηση πλήρως αυτόνομων οχημάτων. Ένα δικομματικό νομοθετικό μέτρο που συζητείται σε πρώιμα στάδια θα δημιουργήσει ομοσπονδιακούς κανόνες γύρω από τα AV, είπαν δύο από τις πηγές που μίλησαν στο Bloomberg.
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας επιτρέπει επί του παρόντος στους κατασκευαστές να αναπτύσσουν μόνο 2.500 αυτοοδηγούμενα οχήματα ετησίως
Ένας υποψήφιος που εξετάζεται για τη θέση του υπουργού Μεταφορών είναι ο Εμίλ Μάικλ, πρώην στέλεχος της Uber το οποίο έχει μιλήσει με την ομάδα του Τραμπ και τα πιθανά στελέχη του, σύμφωνα με τις πληροφορίες. Το έργο βρίσκεται στα αρχικά του στάδια και οι λεπτομέρειες πολιτικής δεν έχουν ακόμη καθοριστεί, είπαν οι ίδιοι.
Οι Ρεπουμπλικανοί βουλευτές Σαμ Γκρέιβς από το Μιζούρι και Γκάρετ Γκρέιβς από τη Λουιζιάνα θεωρούνται επίσης υποψήφιοι για το ίδιο πόστο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Γιατί τώρα
Ο Μασκ ανακοίνωσε τον Οκτώβριο τα σχέδιά του για την παραγωγή, από το 2026, μεγάλου αριθμού ρομποταξί Tesla χωρίς οδηγό. Οι τρέχοντες κανονισμοί των ΗΠΑ θέτουν σημαντικά εμπόδια στα σχέδια του Μασκ για ένα μοντέλο Tesla Cybercab, συμπεριλαμβανομένου ενός πλαφόν που περιορίζει τη μαζική παραγωγή τους.
Ο Μασκ ζήτησε μια ομοσπονδιακή διαδικασία έγκρισης για αυτόνομα οχήματα κατά τη διάρκεια της αναφοράς αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της Tesla, λέγοντας ότι θα χρησιμοποιούσε οποιανδήποτε θέση στην κυβέρνηση για να πιέσει για κάτι τέτοιο.
Έκτοτε, ο Τραμπ όρισε τον Μασκ και τον επιχειρηματία Βιβέκ Ραμασβάμι να ηγηθούν ενός νέου γραρφείου Αποτελεσματικότητας της Κυβέρνησης για να «εξαρθρώσει την κρατική γραφειοκρατία» και να μειώσει τις δαπάνες και τους κανονισμούς που θεωρούνται υπερβολικά επαχθείς.
Οι προηγούμενες προσπάθειες έχουν ναυαγήσει
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας επιτρέπει επί του παρόντος στους κατασκευαστές να αναπτύσσουν 2.500 αυτοοδηγούμενα οχήματα ετησίως και οι νομοθετικές προσπάθειες για αύξηση αυτού του αριθμού σε έως και 100.000 έχουν επανειλημμένα αποτύχει.
Ένα νομοσχέδιο για την αύξηση του αριθμού των αυτόνομων οχημάτων που θα επιτρέπεται να κατασκευάζεται ετησίως κυκλοφόρησε στη Βουλή πριν από αρκετά χρόνια, κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ, αλλά έχει «κολλήσει» στη Γερουσία. Μια προσπάθεια κατά τον πρώτο χρόνο της διακυβέρνησης Μπάιντεν να συγχωνευθεί το νομοσχέδιο με άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις απέτυχε, όταν ορισμένοι κατασκευαστές προσπάθησαν να συμπεριλάβουν διάταξη που θα εμπόδιζε τους καταναλωτές να κάνουν ατομικές ή ομαδικές αγωγές.
Πηγή: ΟΤ.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις