Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Εθισμός στη νίκη, φόβος στις αράχνες: Ο Μαξ Φερστάπεν δεν λέει να σταματήσει

Εθισμός στη νίκη, φόβος στις αράχνες: Ο Μαξ Φερστάπεν δεν λέει να σταματήσει

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ξανά πρωταθλητής της Formula 1, κάτι που νομοτελειακά αξίζει γιατί αυτός ο τύπος είναι «γ#μημ#ν@ τρελός!» και αυτή είναι η ζωή του όπως την αφηγήθηκε στους The Sunday Times

«Είναι ωραίο φυσικά. Μεγαλώνοντας ως οδηγός βλέπεις αυτά τα στατιστικά των θρυλικών οδηγών, και απλά ελπίζεις να ανέβεις στο βάθρο, να κερδίσεις έναν αγώνα, ίσως έναν τίτλο. Είναι πολύ δύσκολο να κερδίσεις έναν τίτλο. Χρειάζεσαι και λίγη τύχη για να είσαι στην κατάλληλη ομάδα την κατάλληλη στιγμή» είπε ο Βέλγο-Ολλανδός, Μαξ Φερστάπεν (Red Bull), λίγο μετά την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος στην Formula 1.

Μια κατάκτηση που έφερε στο πορτφόλιο του για τέταρτη διαδοχική φορά και κάπως έτσι, ο 27χρονος συνεχίζει να επιβεβαιώνει το πεπρωμένο του ως γεννημένος -και μεγαλωμένος να είναι- νικητής.

View this post on Instagram

A post shared by Oracle Red Bull Racing (@redbullracing)

Με φρενήρη ταχύτητα και μια συμπεριφορά διχαστική -ο αντίπαλος του Λιούις Χάμιλτον τον έχει πει «γ*μημ#να τρελό»- ο Μαξ Φερστάπεν επιταχύνει στην πορεία του να αναδειχθεί ο σημαντικότερος (και πλουσιότερος) οδηγός της Φόρμουλα 1 στην ιστορία του αθλήματος. «Μπορεί κάποιος να τον φτάσει;» αναρωτήθηκε ο Νικ Ράφορντ των The Sunday Times στη συνέντευξη του με τον «Ιπτάμενο Ολλανδό» λίγους μήνες πριν. Στη συνέχεια έδωσε ο ίδιος τις απαντήσεις αναλύοντας το φαινόμενο Μαξ Φεστράπεν.

Το 2016, ο Μαξ Φερστάπεν έκανε μία τολμηρή κίνηση μπλοκαρίσματος με ταχύτητα 200 μιλίων την ώρα στην πίστα Σπα, την κατ’ εξοχήν επικίνδυνη βελγική πίστα που είναι με ακρίβεια και μια από τις πιο απαιτητικές στον κόσμο και η πλέον αγαπημένη του πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν.

Κοιτώντας τον, ο συνήθως λιγομίλητος Νίκι Λάουντα, ο βετεράνος πρώην οδηγός της Φόρμουλα 1, είπε με απίστευτο ύφος: «Πρέπει να δει έναν ψυχίατρο». Η απάντηση του Φερστάπεν είναι ακριβώς αυτή που θα περίμενε κανείς. «Αν πρέπει να πάω, ας πάμε μαζί».

Σύμφωνα με τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ, μόνο η ορειβασία, η ταυρομαχία και η μηχανοκίνητη οδήγηση είναι πραγματικά σπορ. Άλλα σπορ, όπου είναι λιγότερο πιθανό να πεθάνεις, είναι απλώς παιχνίδια. Ο Χέμινγουεϊ θα θεωρούσε τον Μαξ Φερστάπεν έναν από τους μεγαλύτερους αθλητές όλων των εποχών. Ή τον πιο τρελό.

«Πρέπει να έχεις λίγο χιούμορ, σωστά;» λέει το κακό παιδί της μηχανοκίνησης. «Η παλιά γενιά οδηγών είναι αρκετά εκφραστική και ευθύβολη, αλλά μ’ αρέσει αυτό γιατί έτσι είμαι κι εγώ. Λέω τη γνώμη μου. Όταν κάποιος μου πει κάτι, θα του απαντήσω πίσω» λέει στη συνέντευξη του.

@f1edits.ae MAX VERSTAPPEN IS A 4 TIME WORLD CHAMPION 🦁 #maxverstappen #f1 #viraledit ♬ original sound – 𝐅𝟏 𝐄𝐃𝐈𝐓𝐒

Η επιλογή του να απαντάει σε ό,τι του λένε ίσως ή μάλλον σίγουρα συνοψίζει την προσέγγιση του Φερστάπεν στην πίστα. Άλλωστε κανένας οδηγός δεν έχει αποδειχθεί τόσο επιδραστικός στο άθλημα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όπως ο παγκόσμιος πρωταθλητής για 4η φορά Μαξ Φερστάπεν που όταν ήταν μόλις 17 ετών και 166 ημερών το αυτοκίνητό του βρυχήθηκε από την εκκίνηση στο Μελβούρνη της Αυστραλίας δίνοντας του τον τίτλο του νεότερου οδηγού που συμμετείχε στη F1. Μετά την πρεμιέρα του, ο ελεγκτικός φορέας της F1 εισήγαγε τον «κανόνα Φερστάπεν», αυξάνοντας την ελάχιστη ηλικία των οδηγών στα 18 για να αποφύγει ανάλογα περιστατικά. Μετά όλα ήταν θρίμαβος για τον νεότερο Φερστάπεν.

Το 2016 στη Βαρκελώνη, σε ηλικία 18 ετών, κέρδισε τον πρώτο του Γκραν Πρι, ως ο πρώτος Ολλανδός οδηγός που το έκανε. Το πρώτο του πρωτάθλημα κερδήθηκε σε έναν δραματικό τελευταίο γύρο στο Άμπου Ντάμπι το 2021, όταν ήταν 24. Τη σεζόν 2023 συνέχισε να εντυπωσιάζει καταρρίπτοντας ρεκόρ σε 19 από τους 22 αγώνες του -τα δέκα στη σειρά.

Ο Φερστάπεν εκτιμάται ότι πληρώνεται 48.1 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από την Red Bull Racing — συν μπόνους απόδοσης αλλά σε ερώτηση του Ράφορντ αν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει το ποσό ο Φεστάπεν παραμένει κρυπτικός και χαμογελαστός. «Ίσως. Δεν είμαι σίγουρος».

Το συμβόλαιό του με τη Red Bull τον κλειδώνει να είναι «ταύρος» μέχρι το 2028 -βάζοντας εμπόδια σε άλλες ομάδες που τον διεκδικούν με εμμονή. Βέβαια ο Φεστάπεν δεν βιάζεται (η μόνη φορά ίσως) για το τι θα κάνει μετά. «Δεν βιάζομαι στις αποφάσεις μου» λέει, αναφερόμενος βέβαια σε όσες καλείται να πάρει έξω από τις πίστες. «Αυτά τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν τα επόμενα χρόνια» απαντάει.

Κάτοικος Μονακό και ταξιδεύοντας με το τζετ Dassault 900E, το οποίο ανήκε προηγουμένως στον Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο Μαξ Φερστάπεν μετακόμισε στην περιοχή που η χαμηλή φορολογία και το ακριβό lifestyle ενθουσιάζουν τα μεγάλα πορτοφόλια όταν ήταν 18, λίγο μετά την πρώτη του νίκη στη F1.

Θυμίζοντας τον νεαρό Στιβ ΜακΚουίν, γράφει ο Ράφορντ, ο Φεστάπεν έχει «δροσερά μπλε μάτια, όταν είναι σοβαρός σφίγγει τα χείλη του, αλλά όταν είναι χαλαρός το πρόσωπό του φωτίζεται με αυθόρμητο χαμόγελο. Ο Φερστάπεν, αν και ψηλός για οδηγός αγώνων (είναι 1,81 μ.) λέγεται ότι είναι τόσο αφοσιωμένος στη νίκη που παραλείπει γεύματα για να περιορίσει το βάρος του και να οξύνει τις αισθήσεις του -τίποτα από αυτά δεν επιβεβαιώνονται ή διαψεύδονται από τον ίδιο. Σίγουρα πάντως κόπωση ή αδυναμία δεν μπορεί να του χρεωθεί.

«Είναι αλήθεια ότι όταν είμαι σπίτι δεν τρώω πρωινό. Αλλά κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου αγώνων τρώω λίγο πρωινό. Μόνο μία ομελέτα δύο αυγών με λίγο τυρί και αβοκάντο» λέει προτιμώντας τη δίαιτα ενός χίπστερ από κάτι κλασικό, σχολιάζουν οι The Sunday Times.

Στο σπίτι του στην περιοχή Φονβιέιγ στο Μονακό έχει ένα γυμναστήριο για καθημερινές ασκήσεις ενδυνάμωσης, αν και δεν θέλει να προσθέσει μυϊκή μάζα. Το διαμέρισμα του 16.11 εκατομμυρίων ευρώ έχει θέα στο λιμάνι που είναι γεμάτο γιοτ που ταξιδεύουν προς τη Μεσόγειο.

«Δεν έχω κάποιο, μόνο νοικιάζω,» λέει, αναγνωρίζοντας ότι τίποτα στην F1 δεν είναι μόνιμο. Στις ελεύθερες στιγμές του κάνει τζετ σκι και οδηγεί κάποιο από τα συλλεκτικά αυτοκίνητα που αγαπάει να επενδύει -ανάμεσα τους μια Aston Martin Valkyrie αξίας 3.1 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο Μαξ Φερστάπεν μοιράζεται το σπίτι του με το μοντέλο Κέλι Πικέ, την 35χρονη σύντροφο του από τη Βραζιλία, την 4χρονη κόρη της, Πενέλοπε και τις δύο γάτες τους, τον Τζίμι και τη Σάσι, που χρωστάνε το όνομα τους σε νυχτερινά κέντρα του Μονακό — «αδερφός και αδερφή», εξηγεί.

Η Πικέ, κόρη του παγκόσμιου πρωταθλητή της G1 Νέλσον Πικέ, είναι influencer και μετράει 1.4 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram έχει περιγράψει τον Φερστάπεν ως «αξεσουάρ του χεριού της», προλαμβάνοντας οποιαδήποτε σχόλια που να προτείνουν το αντίθετο.

Το ζευγάρι ήρθε κοντά το 2021 μετά την διάλυση της σχέσης της Πικέ με τον Ρώσο οδηγό Ντανιίλ Βιατσεσλάβοβιτς Κβιάτ, που είναι και πατέρας της Πενελόπης. «Δεν είμαι ο μπαμπάς στην υπόθεση, δεν είναι αυτός ο στόχος» είχε πει ο Φερστάπεν στο περιοδικό Time. «Είναι πάντα πολύ σημαντικό να έχει καλή σχέση με τον πατέρα της, κάτι που ισχύει. Αλλά τη βλέπω κάθε μέρα όταν είμαι στο σπίτι. Τα πάμε πολύ καλά. Είναι πολύ γλυκιά».

Αν υπάρχει ένα γονίδιο για ταχύτητα, σίγουρα είναι αυτό που κουβαλάει ο Φερστάπεν επάνω του. Ο νεαρός Μάξ ήταν στο τιμόνι από τα δύο του χρόνια, οδηγούσε ένα βενζινοκίνητο αμάξι του γκολφ στα τέσσερα και αγωνιζόταν σε πλήρη πίστα στα επτά.

Με διπλή υπηκοότητα (Βέλγος από την μεριά της μητέρας του Σόφι Κούμπεν και Ολλανδός από την μεριά του πατέρα του Τζος) ο Μαξ Φερτσάπεν μεγάλωσε με μια μάνα που ήταν ήταν μία από τις καλύτερες οδηγούς καρτ στον κόσμο ως έφηβη και έναν πατέρα που ήταν επίσης οδηγός στην F1.

H μητέρα του είχε αγωνιστεί εναντίον του Τένσον Μπάτον, ο οποίος κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 το 2009, και του Κρίστιαν Χόρνερ, τώρα επικεφαλής της ομάδας Red Bull Racing — αφεντικό του Μάξ. Ο πατέρας του Τζος, 51, μεγάλωσε σε ένα trailer στο Μονφόρτ, κοντά στα βελγικά σύνορα, και ως νέος μάζευε κατεστραμμένα αυτοκίνητα στο συνεργείο του παππού του και αγωνιζόταν με αυτά. Αργότερα, ο Τζος ανέβηκε στο βάθρο της F1, αλλά βρέθηκε στη σκιά ενός εξαιρετικά γρήγορου συμπαίκτη στην ομάδα Benetton. Το όνομά του ήταν Μίκαελ Σουμάχερ.

«Η μητέρα μου ήταν πολύ καλή», έχει πει ο Φερστάπεν, «αλλά μετά παντρεύτηκε τον πατέρα μου». «Πιστεύω ότι χρειάζεσαι σίγουρα αυτή την φυσική ικανότητα και το ταλέντο για να αγωνίζεσαι» λέει ο Φερστάπεν στους Times.

«Αλλά αυτό δεν σε φτάνει μέχρι την κορυφή. Οφείλω πολλά, φυσικά, στον πατέρα μου αλλά δεν μεγάλωσα με το κόλλημα ‘θέλω να κάνω αυτό που κάνει ο μπαμπάς μου.’ Απλώς μεγάλωσα σε αυτό το περιβάλλον όπου ήμουν πάντα στην πίστα λόγω του πατέρα μου».

Οι Φερστάπεν συνεχίζουν το κλασικό μοτίβο πατέρα-οδηγού που έχει γιο-οδηγό, συναντάται συχνά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Χιλ, Πικέ, Σουμάχερ, Βιλνέβ. Στην περίπτωση των Φερστάπεν, η σχέση μπορεί να ήταν ακόμα πιο στενή. Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν εννέα.

Ήταν μια δύσκολη περίοδος για τον Μαξ, και την πέρασε ζώντας με τον πατέρα του ενώ η μικρότερη αδελφή του, Βικτώρια, μεγάλωσε με τη μητέρα τους. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Τζος αφοσιώθηκε πλήρως στο να κάνει τον πρωτότοκο γιο του πρωταθλητή -πιθανώς προσπαθώντας να αποτινάξει το δικό του ταραχώδες παρελθόν — που περιλάμβανε αγωγή για επίθεση μετά από καβγά με έναν άλλο άντρα σε πίστα το 1998. Ο Τζος έγινε προπονητής, μηχανικός, οδηγός και χορηγός του νεαρού Μάξ. Ο νεότερος Φερστάπεν θυμάται τον πατέρα του να τον πηγαίνει σε αμέτρητους αγώνες καρτ σε πίστες σε όλη την Ευρώπη. Εκτιμά ότι κάλυπταν περισσότερα από 50.000 μίλια το χρόνο.

Στο βιβλίο του Outliers, ο Μάλκολμ Γκλάντγουελ προτείνει ότι οι ειδικοί σε οποιαδήποτε ικανότητα πρέπει να ασκούνται για 10.000 ώρες για να κατακτήσουν την αριστεία. «Δεν είναι αρκετό», λέει ο Φερστάπεν. «Δεν μέτρησα [τις ώρες] αλλά ήταν σίγουρα πολύ περισσότερες από 10.000».

Μια φορά, το 2012, όταν πατέρας και γιος τσακώθηκαν για ένα λάθος που κόστισε στον Μάξ ένα πρωτάθλημα καρτ, ο Τζος τον άφησε σε ένα πρατήριο καυσίμων κοντά στη Νάπολη. Αργότερα επέστρεψε να τον μαζέψει, αλλά η υπόλοιπη διαδρομή των 17 ωρών για το σπίτι ήταν μέσα στη σιωπή. Χρόνια αργότερα, ο Τζος δικαιολόγησε την αυστηρότητά του, λέγοντας: «Η ήττα πρέπει να πονάει».

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν θα πει σε ποια ηλικία ο μαθητής προσπέρασε τον δάσκαλό του, λέγοντας διπλωματικά ότι «η ισορροπία άλλαξε με την πάροδο του χρόνου» αλλά πάντα όταν τον ρωτάνε ποιός είναι ο ήρωας του στην οδήγηση, απαντάει μόνο ένα όνομα: «Τζος».

«Ακόμα έπαιζα και διασκέδαζα πολύ, αλλά έπρεπε επίσης να καταλάβω ότι αυτό που κάναμε ήταν σοβαρό» έχει πει ο Φερστάπεν για τον παραδειγματισμό. Καθόλου δεινός αναγνώστης (ισχυρίζεται ότι έχει διαβάσει πλήρως μόνο δύο βιβλία, το ένα είναι το Aussie Grit: My Formula One Journey του Μάρκ Γουέμπερ, πρώην οδηγού της Red Bull και το άλλο είναι η αυτοβιογραφία του Γιοχάν Κρόιφ, του Ολλανδού ποδοσφαιριστή και προπονητή), όταν μετακόμισε στο Μονακό, μακριά από τη σκιά του πατέρα του για πρώτη φορά, ο πρεσβύτερος Φερστάπεν θρηνούσε το κενό στη ζωή του.

«Έχω πάντα παραμερίσει τα πάντα για την καριέρα του Μαξ» γράφει στο Unstoppable, μια βιογραφία του 2023 από τον δημοσιογράφο Μάρκ Χιουζ. «[Όταν] έφυγε για το Μονακό, τότε έχασα κάτι, δυσκολεύτηκα» προσθέτει.

Το «ριψοκίνδυνο» στιλ οδήγησης του Φερστάπεν έχει αναζωογονήσει τη Φόρμουλα Ένα. Η επιτυχία της σειράς ντοκιμαντέρ του Netflix, Drive to Survive, που ξεκίνησε το 2019, έχει επίσης διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.

Πλέον οι θεατές ηλικίας 16 έως 35 ετών, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων γυναικών, αντιπροσωπεύουν τρία τέταρτα της πρόσφατης αύξησης της F1 ενώ οι συνδρομητές του καναλιού F1 στο YouTube έχουν αυξηθεί πάνω από 3.000 τοις εκατό φτάνοντας τα 9,6 εκατομμύρια από το 2017, με τα έσοδα του σπορ να αυξάνονται κατά 44 τοις εκατό φτάνοντας τα 2.4 δισεκατομμύρια ευρώ  την ίδια περίοδο.

Ο επίσημος λογαριασμός F1 στο TikTok έχει τώρα 7,7 εκατομμύρια ακολούθους και το hashtag F1 έχει φτάσει τις 88,4 δισεκατομμύρια προβολές. Πάνω από 100 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν τον νέο Φερστάπεν να κερδίζει το πρώτο του πρωτάθλημα οδηγών το 2021, περνώντας τον Λιούις Χάμιλτον σε έναν αμφιλεγόμενο τελευταίο γύρο στο Άμπου Ντάμπι.

Αυτή η συμπεριφορά του στην πίστα είναι και ο λόγος που κάποιοι συνάδελφοι του δεν τον συμπαθούν ιδιαίτερα. Ο Κίμι Ράικονεν, ο Φινλανδός οδηγός που ο Φερστάπεν είχε προσπεράσει το 2016 στο Σπα, δεν έχει καμία αμφιβολία. «[Ο Φερστάπεν] ενδιαφερόταν μόνο να με βγάλει εντελώς εκτός πίστας» είχε πει. Ο Χάμιλτον, 39, είχε συμφωνήσει. «Έχω αποφύγει πολλές φορές τις συγκρούσεις με αυτόν τον τύπο» είπε.

Όταν ο Φερστάπεν και ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής συγκρούστηκαν το 2021 στη Μόντσα, αναγκάζοντας και τους δύο οδηγούς να εγκαταλείψουν τον αγώνα, η αντιπαλότητα μετατράπηκε σε δημόσια εχθρότητα. Σε μια στιγμή, φαινομενικά ξεχνώντας ότι το ενδοεπικοινωνιακό του σύστημα μετέδιδε σε όλο τον κόσμο, ο Χάμιλτον φώναξε, «Αυτός ο τύπος είναι γ#μημ*να τρελός».

Ο Φερστάπεν επιμένει ότι οποιαδήποτε τριβή με τον Χάμιλτον δεν είναι προσωπική. «Δεν χρειάζομαι αυτό το είδος αντιπαλότητας. Φυσικά θέλουμε να νικήσουμε ο ένας τον άλλον, αλλά ειλικρινά, όταν είμαστε σε ιδιωτική ρύθμιση είναι απλώς φυσιολογικοί τύποι» λέει.

Ο Τζένσον Μπάτον, νικητής σε 15 Γκραν Πρι, έχει πει ότι δεν έχει δει ποτέ τίποτα παρόμοιο με το ταλέντο του Φερστάπεν. «Νομίζω ότι είναι ο ταχύτερος οδηγός που έχει περάσει ποτέ από την F1. Πραγματικά το πιστεύω!» Ο Όσκαρ Πιάστρι, ο Αυστραλός οδηγός της McLaren και συχνά αντίπαλος του έχει πει: «Είναι πολύ διαφορετικό το συναίσθημα όταν έχεις τον Μάξ Φερστάπεν σε μια Red Bull πίσω σου γιατί ξέρεις ότι είναι θέμα χρόνου πότε θα σε προσπεράσει -όχι αν».

Ωστόσο, οι ριψοκίνδυνοι οδηγοί σπάνια διαρκούν πολύ στη F1 — σίγουρα όχι όσες σεζόν έχει ήδη τρέξει ο Φερστάπεν. Φοβάται όταν φτάνει ταχύτητες έως και 230 μίλια την ώρα; «Ξέρω τους κινδύνους» λέει. «Αλλά προσπαθώ να μην τους σκέφτομαι πολύ. Δεν μπορείς να είσαι φοβισμένος σε ένα αυτοκίνητο. Αν φοβάσαι σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, είσαι χαμένος».

Ο Φερστάπεν όμως φοβάται, κάποια ζώα. «Δεν μου αρέσουν πολύ τα φίδια. Δεν θα με δεις να βάζω ένα φίδι γύρω μου απλώς για να περάσω καλά. Οι μεγάλες χνουδωτές αράχνες, πραγματικά δεν μου αρέσουν. Καρχαρίες. Δεν μου αρέσουν οι καρχαρίες. Οπότε δεν θα με δεις να κολυμπάω δύο χιλιόμετρα ή οτιδήποτε άλλο στη θάλασσα σε ορισμένες χώρες» διευκρινίζει.

Ωστόσο είναι σίγουρα χωρίς φόβο και με πολύ πάθος όταν αναφέρεται σε περιστατικά που τον ενοχλούν και αφορούν στο άθλημα του. Όταν στο Γκραν Πρι του Λας Βέγκας τον περασμένο Νοέμβριο οι οδηγοί παρέλασαν στην σκηνή και η Κάιλι Μινόγκ τραγουδούσε φορώντας αγωνιστική στολή, ο Μαξ Φερστάπεν δεν ενθουσιάστηκε.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Will Welch (@willwelch)

«Μπορείς να παραλείψεις τέτοια σκηνικά» είχε πει στους δημοσιογράφους. «Απλώς στεκόμαστε εκεί πάνω, μοιάζοντας με κλόουν» είπε ο Φερστάπεν που κέρδισε εύκολα τον αγώνα.

«Υποθέτω ότι [οι επικεφαλής της F1] εξακολουθούν να βγάζουν χρήματα είτε μου αρέσει ή όχι, οπότε δεν είναι στο χέρι μου. Αλλά επίσης δεν θα το προσποιηθώ ότι απολαμβάνω κάτι. Πάντα θα λέω τη γνώμη μου, την θετική ή αρνητική. Αυτός είμαι» έχει πει ο Φερστάπεν που έτρεχε σε πίστα F1 πριν καν αποκτήσει κανονική άδεια οδήγησης.

Το 2015, αφού είχε μόλις κλείσει τα 18, πέταξε κατευθείαν από το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας για να δώσει εξετάσεις στο Βέλγιο — σε ένα Όπελ. Ο Μαξ Φερστάπεν διέσχισε τους δρόμους της πόλης με χαρακτηριστικό του στιλ. «Ο εξεταστής μου είπε να πάω δεξιά και πήγα αριστερά. Επίσης δεν έδωσα προτεραιότητα [σε πεζούς σε διάβαση]. Δεν ήταν πολύ ευχαριστημένος. Διαφωνούσα μαζί του γιατί δεν ήταν κανείς στην διάβαση. Οπότε του είπα, ‘Αλλά δεν είναι εκεί ακόμα, γιατί να σταματήσω;’ Τελικά με πέρασε, ευτυχώς. Θα ήταν αρκετά αμήχανο αν δεν περνούσα. Νομίζω ότι ήταν ευγενικός μαζί μου» λέει.

Ή φοβήθηκε ίσως την οργή της Πορτοκαλί Στρατιάς, τους φανατικούς οπαδούς και πιστούς φιλαθλους του Φερστάπεν ποθ έχει αναδειχθεί σε ένα φαινόμενο από μόνη της, καθώς ακολουθούν τον ήρωά τους από αγώνα σε αγώνα, γεμίζοντας μερικές φορές ολόκληρες κερκίδες με μια θάλασσα πορτοκαλί.

Τι είναι αυτό που κάνει τον Φερστάπεν τόσο γρήγορο; Το αστείο που κυκλοφορεί στα στόματα της Πορτοκαλί Στρατιάς είναι ότι είναι ρομπότ, ένας Φράνκεσταιν της μηχανοκίνησης που συνδυάζει την επαναστατικότητα του Τζέιμς Χαντ, τη γενναιότητα στις προσπεράσεις του Ζιλ Βιλνέβ, την τόλμη του Άιρτον Σένα, την εκρηκτική ταχύτητα του Ρίντ και την μηχανική ακρίβεια του Σουμάχερ. Οι σκεπτικιστές ισχυρίζονται ότι είναι περισσότερο θέμα αυτοκινήτου παρά οδηγού.

Είναι αλήθεια ότι το αυτοκίνητο της Red Bull, το RB19, μοιάζει να είναι ταχύτερο από τα αυτοκίνητα των αντίπαλων ομάδων, αλλά μπορεί οποιοσδήποτε άλλος οδηγός να το οδηγήσει όπως ο Φερστάπεν; Ο Άλεξ Άλμπον, ένας Ταϊλανδοβρετανός οδηγός που αγωνίστηκε μαζί του για μια σεζόν και μισή μεταξύ 2019 και 2021, δήλωσε ότι το αυτοκίνητο της Red Bull είχε ρυθμιστεί ώστε να ταιριάζει στο στυλ του Φερστάπεν. Ο Άλμπον σύγκρινε την οδήγηση του RB19 με το να παίζεις ένα βιντεοπαιχνίδι.

Πράγματι, ο Φερστάπεν μπορεί να είναι ο πρώτος μιας νέας γενιάς οδηγών που έχει καταφέρει να συνδυάσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για τα βιντεοπαιχνίδια με τις πραγματικές πίστες — ως παιδί, συνήθιζε να παίζει το PlayStation του στο πίσω μέρος του βαν στις μακρές διαδρομές του με τον τζος.

Δίπλα από το γυμναστήριο στο διαμέρισμά του στο Μονακό βρίσκεται ένα ράφι γεμάτο προσομοιωτές αγώνων και ένα mock-up καμπίνας F1. Ο Φερστάπεν διαχειρίζεται τη δική του ομάδα esports, την Team Redline, η οποία χρησιμοποιεί το δημοφιλές παιχνίδι F1 που κατασκευάστηκε από την EA Sports -έναν από τους χορηγούς του.

Αμέσως μετά τη συνέντευξή στους Sunday Times o Φερστάπεν θα συμμετείχε στο Player 0.0, ένα διεθνές τουρνουά e-racing που χρηματοδοτείται από την Heineken — κατακτώντας μόλις την  τρίτη θέση. «Έχω πολύ πάθος με το gaming, θέλω να δω αυτούς τους e-racers να ανεβαίνουν στις τάξεις και ελπίζω μια μέρα να είναι και μέσα στις πίστες της F1» λέει.

Σκοπεύει να προσπεράσει τον Χάμιλτον και τον Σουμάχερ και να φτάσει τα οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα στον ρωτάει ο Ράφορντ. «Αν συμβεί, θα συμβεί. Αλλά χρειάζεσαι τύχη για να είσαι σε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Είσαι πολύ εξαρτημένος από το υλικό που έχεις».

«Όταν κέρδισα τον πρώτο μου τίτλο, είπα, ότι όλα όσα θα ακολουθήσουν θα είναι απλά ένα bonus γιατί, ρεαλιστικά, στην F1, έχω κατακτήσει όσα ήθελα να κατακτήσω. Έχω ανέβει στο βάθρο, έχω πρωταθλήματα, αυτά ήταν τα όνειρα μου. Από εδώ και πέρα, απλά θα προσπαθώ να μείνω στην κορυφή».

Καλή τύχη σε όποιον προσπαθήσει να τον προσπεράσει.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024