Goldsmiths: Διακόπτει δεσμούς με χορηγούς που συνδέονται με το Ισραήλ μετά από φοιτητική κατάληψη
Το καλοκαίρι φοιτητές της ομάδας «Goldsmiths for Palestine» κατέλαβαν μια γκαλερί για 27 ημέρες με αποτέλεσμα αυτή να κλείσει προσωρινά.
Οι φοιτητές του Goldsmiths τερμάτισαν το πολύμηνο μποϊκοτάζ του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης (CCA) του πανεπιστημίου, αφού η γκαλερί τερμάτισε τη σχέση της με τους δωρητές Κάντιτα και Ζακ Γκέρτλερ, τα ονόματα των οποίων θα αφαιρεθούν από έναν εκθεσιακό χώρο και το διοικητικό συμβούλιο.
Τι έκαναν οι Κάντιτα και Ζακ Γκέρτλερ
Τον Μάιο και τον Ιούνιο, φοιτητές της ομάδας «Goldsmiths for Palestine» κατέλαβαν την γκαλερί για 27 ημέρες με σκοπό να μποϊκοτάρουν τη λειτουργία της. Το αποτέλεσμα ήταν η γκαλερί να κλείσει προσωρινά το καλοκαίρι. Οι ακτιβιστές διαμαρτυρήθηκαν για την υποτιθέμενη υποστήριξη των Γκέρτλερ – οι οποίοι έκαναν την τελευταία δωρεά στο CAA το 2017- προς τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα.
Οι ακτιβιστές φοιτητές κατηγόρησαν τους Γκέρτλερ ότι υποστηρίζουν τον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, δίνοντας χρήματα στο Εβραϊκό Εθνικό Ταμείο, μια οργάνωση με έδρα τη Νέα Υόρκη που διοχετεύει δωρεές στους οικισμούς της Δυτικής Όχθης.
Η γκαλερί αλλάζει όνομα
Κατά τη διάρκεια της κατάληψης, οι φοιτητές αντικατέστησαν μια πλάκα με το όνομα Γκέρτλερ με μια άλλη που έφερε το όνομα του Ουαλίντ Ντάκκα, Παλαιστίνιου συγγραφέα και για 38 χρόνια πολιτικού κρατούμενου που πέθανε υπό ισραηλινή κράτηση τον περασμένο Απρίλιο σε ηλικία 63 ετών. Η ομάδα κατέλαβε την γκαλερί και διοργάνωσε μια εβδομαδιαία έκθεση με τίτλο «Λαϊκή Έκθεση για την Παλαιστίνη», στην οποία παρουσιάστηκαν έργα Παλαιστίνιων καλλιτεχνών.
Μικρά ντόμινο πέφτουν, δείχνοντας ότι τα μποϊκοτάζ και οι διαμαρτυρίες λειτουργούν
Σε δήλωσή του στην Art Newspaper, η οποία μετέδωσε πρώτη την είδηση, εκπρόσωπος του CCA επιβεβαίωσε την απόφαση του μουσείου να αφαιρέσει το όνομα Γκέρτλερ από την γκαλερί. Το ζευγάρι εξακολουθεί να αναφέρεται ως ένας από τους δέκα δωρητές στην κατηγορία «μεγάλοι ευεργέτες» της γκαλερί στο διαδίκτυο.
Ένας διδακτορικός φοιτητής του πανεπιστημίου, ο οποίος δεν θέλησε να κατονομαστεί, δήλωσε στο ίδιο μέσο: «Η διακοπή των δεσμών του CCA με τους Γκέρτλερ ως αποτέλεσμα του μποϊκοτάζ είναι ένα τεράστιο βήμα για το παλαιστινιακό κίνημα τόσο σε πανεπιστημιακό επίπεδο όσο και για τον κόσμο της τέχνης. Αυτό δείχνει ότι η γκαλερί τέχνης θέλει να κόψει τους δεσμούς της με την ισραηλινή πολεμική μηχανή και να τερματίσει την υποστήριξη της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη. Μικρά ντόμινο πέφτουν, δείχνοντας ότι τα μποϊκοτάζ και οι διαμαρτυρίες λειτουργούν».
Τι παρουσιάζει το πλέον ανοιχτό CCA
Το CCA, το οποίο είναι και πάλι ανοιχτό, παρουσιάζει επί του παρόντος ατομική έκθεση του Σάμμι Μπαλότζι, η οποία εξετάζει τα αλληλένδετα σκέλη της έρευνας του καλλιτέχνη σχετικά με το κλίμα, την τροπική αρχιτεκτονική, τη βελγική Art Nouveau και την εξόρυξη ορυκτών πόρων στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
*Πηγή: Art Newspaper, Art News
- Γιώργος Χουρμουζιάδης: Προσπαθούσα να είμαι εντάξει με τον εαυτό μου
- Σε κλίμα Χριστουγέννων «μπήκε» το Παρίσι – Εντυπωσιακές εικόνες από τα Ηλύσια Πεδία
- Πόσο προετοιμασμένη είναι η Ελλάδα για ένα μέλλον χωρίς μετρητά; Πανευρωπαϊκή έρευνα
- Νέα Αριστερά για Π. Μαρινάκη: Μπέρδεψε το ρόλο του – Μίλησε σαν εκπρόσωπος του εγκληματία πολέμου Νετανιάχου
- Απαγόρευση στην Κίνα και σκληρό πορνό στο στούντιο – Η ιστορία του αποτυχημένου άλμπουμ των Guns N’ Roses
- Δήμαρχος Αμοργού: «Μεγάλη απώλεια για τις Κυκλάδες ο θάνατος του αρχαιολόγου Κόλιν Ρένφριου»