ΗΠΑ: Ο Μεγάλος… Γονιός στα σχολεία – Οργή από τους εκπαιδευτικούς
Μεγάλη είναι η οργή των εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ, καθώς δεν είναι λίγοι οι γονείς που παρακολουθούν μέσω ψηφιακών εφαρμογών τα παιδιά τους όσο βρίσκονται στο σχολείο
- Θα παγώσει η χώρα το Σαββατοκύριακο - Πού θα «χτυπήσουν» τα έντονα καιρικά φαινόμενα
- Ανησυχία για τη Μαρινέλλα - Εξαιρετικά αργή η ανάρρωση της
- Αντώνης Λυμπέρης: Πλήθος κόσμου αποχαιρέτησε έναν από τους πιο σημαντικούς εκδότες της χώρας
- Ξεκίνησε ήδη ο Γ΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; - Διάχυτη η ανησυχία σε παγκόσμιο επίπεδο
Αρκετοί είναι οι εκπαιδευτικοί που εκφράζουν την οργή τους με την ενίοτε παρεμβατική συμπεριφορά των γονέων που καλούν τα παιδιά τους, ή τους τηλεφωνούν την ώρα του μαθήματος.
Αυτό, φυσικά, δεν αποτελεί τον μόνο τρόπο που οι γονείς αξιοποιούν την τεχνολογία για να παρέμβουν στην σχολική ζωή των μαθητών, καθώς εκπαιδευτικοί στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι εξ αποστάσεως έχουν βρει τρόπο να κατασκοπεύουν το λάπτοπ των παιδιών τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Ένας στους 5 εκπαιδευτικούς, διευθυντές και περιφερειακούς διοικητές δηλώνουν ότι οι γονείς παρακολουθούν εξ αποστάσεως τους φορητούς υπολογιστές των παιδιών τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος τουλάχιστον μία φορά το μήνα, σύμφωνα με έρευνα του EdWeek Research Center σε 868 εκπαιδευτικούς, διευθυντές και περιφερειακούς διοικητές, που διεξήχθη τον Ιούνιο.
Υπάρχουν τεχνολογίες που επιτρέπουν στους γονείς να παρακολουθούν τη διαδικτυακή δραστηριότητα των παιδιών τους ή ακόμη και να παρακολουθούν εξ αποστάσεως τις οθόνες των φορητών υπολογιστών των παιδιών τους που έχουν δοθεί από το σχολείο κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας, σύμφωνα με δημοσίευμα του edweek.org.
Τι αναφέρει καθηγήτρια για τις εμπειρίες της
Η Liz Shulman, καθηγήτρια Αγγλικών σε λύκειο του Ιλινόις, δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι οι γονείς το έκαναν αυτό μέχρι που της το είπαν την περασμένη σχολική χρονιά.
«Οι γονείς μου είπαν ότι ανησυχούσαν ότι τα παιδιά τους έπαιζαν κυρίως βιντεοπαιχνίδια, οπότε παρακολουθούσαν για να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά δεν έκαναν παιχνίδια», είπε σε συνέντευξή της στο Education Week.
Η ίδια κατανοεί τις προθέσεις των γονέων και χρησιμοποιεί λογισμικό για να παρακολουθεί τους φορητούς υπολογιστές των μαθητών της κατά τη διάρκεια του μαθήματος για να βεβαιωθεί ότι παραμένουν στο καθήκον τους και δεν χρησιμοποιούν το ChatGPT για να γράψουν τις εργασίες τους. Αλλά η πρακτική που ακολούθησαν οι γονείς την έκανε να αισθάνεται άβολα.
«Ως εκπαιδευτικός της τάξης, πιστεύω στην ιερότητα του χώρου της τάξης ως ένα μέρος όπου οι μαθητές μπορούν να πάρουν ακαδημαϊκά ρίσκα και να είναι ελεύθεροι από την επιτήρηση, ώστε να μπορούν να εκφραστούν», είπε.
Η Shulman ανησυχεί ότι οι μαθητές της θα συγκρατηθούν ή θα προσεγγίσουν διαφορετικά τις εργασίες αν νομίζουν ότι τους παρακολουθούν οι γονείς τους, ή ότι οι γονείς μπορεί να παρερμηνεύσουν τι διδάσκει, αν παρατηρούν μόνο τυχαία, ανομοιογενή κομμάτια των μαθημάτων της.
Η παρέμβαση των γονέων ενδέχεται να αποδιοργανώνει τα παιδιά
Η ανάγκη ορισμένων γονέων να παρακολουθούν τα παιδιά τους ή να βρίσκονται σε συνεχή επαφή μαζί τους μπορεί να διαταράξει τη διαδικασία της απρόσκοπτης μάθησης.
Μεταξύ της εξ αποστάσεως παρακολούθησης των φορητών υπολογιστών των παιδιών τους και της αποστολής μηνυμάτων και email κατά τη διάρκεια της τάξης, οι εκπαιδευτικοί λένε ότι οι γονείς έχουν γίνει μια σημαντική πηγή απόσπασης της προσοχής κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των εκπαιδευτικών λένε ότι αυτή η συμπεριφορά δημιουργεί περισπασμούς τουλάχιστον κάθε μήνα, το 17% λέει ότι δημιουργεί περισπασμούς μερικές φορές την εβδομάδα και το ένα τρίτο λέει ότι συμβαίνει τουλάχιστον καθημερινά.
Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα της απομακρυσμένης παρακολούθησης των υπολογιστών των παιδιών τους από τους γονείς μπορεί να είναι ένα κατάλοιπο της πανδημίας, όταν οι γονείς συνήθισαν να παρακολουθούν τις ενέργειες και τις οθόνες των παιδιών τους στο σπίτι.
Πώς μπορούν να δράσουν οι εκπαιδευτικοί
Εάν η παρακολούθηση των γονέων από απόσταση γίνει προβληματική για τους εκπαιδευτικούς, ο Aaron Pallas, καθηγητής κοινωνιολογίας και εκπαίδευσης στο Teachers College του Πανεπιστημίου Columbia, συνιστά στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων να αντιμετωπίσουν το ζήτημα συζητώντας πρώτα με τους γονείς για να μάθουν γιατί το κάνουν. Μήπως επειδή ανησυχούν ότι τα παιδιά τους χαζεύουν ή παίζουν βιντεοπαιχνίδια; Ή επειδή ανησυχούν για το τι και το πώς διδάσκεται στην τάξη; Με αυτόν τον τρόπο, είπε, τα σχολεία μπορούν να αντιμετωπίσουν τη βασική αιτία του προβλήματος.
Ωστόσο, ενώ η παρακολούθηση από απόσταση των φορητών υπολογιστών των παιδιών τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι ένα αναδυόμενο πρόβλημα, η επικοινωνία των γονέων με τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος μέσω κινητών τηλεφώνων παραμένει ένα πολύ μεγαλύτερο ζήτημα για τα σχολεία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις