«Η γιαγιά μου Vivienne Westwood ήταν δυστυχισμένη για χρόνια» – Η εγγονή εγκαταλείπει το brand
Το μοντέλο και περιβαλλοντολόγος Cora Corré εγκαταλείπει την εταιρεία της γιαγιάς της, καταγγέλλοντας μια κουλτούρα εκφοβισμού και προδοσία της κληρονομιάς και των πεποιθήσεων της Vivienne Westwood.
- Ποιοι είναι οι αντάρτες που έχουν καταλάβει το Χαλέπι της Συρίας
- «Η γιαγιά μου Vivienne Westwood ήταν δυστυχισμένη για χρόνια» - Η εγγονή εγκαταλείπει το brand
- Η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής τελών κυκλοφορίας - Τι αλλάζει από φέτος
- Η Λίλι Άλεν είναι πέντε χρόνια νηφάλια - «Ο εθισμός είναι οικογενειακό μας φαινόμενο»
Όταν η Cora Corré φτάνει στη φωτογράφιση των Times με ένα πουλόβερ με τεράστιες τρύπες κατά μήκος των μανικιών από τον αγκώνα μέχρι τον καρπό, όλοι υποθέτουν ότι πρόκειται για ένα πρωτοποριακό κομμάτι από το αρχείο της αείμνηστης γιαγιάς της Vivienne Westwood.
Στην πραγματικότητα, ανήκει στον πατέρα της -τον Joe Corré, τον μικρότερο γιο της σχεδιάστριας– ο οποίος έχει τη συνήθεια να καταστρέφει τα ρούχα του όταν φτιάχνει πράγματα στο σπίτι, λέει η ίδια.
Όταν ξεκίνησε την μπουτίκ εσωρούχων Agent Provocateur τη δεκαετία του ’90 με τη μητέρα της Cora, Serena Rees, η Corré δούλευε μόνη της σε όλες τις προσαρμογές του καταστήματος, από την ταπετσαρία μέχρι τα ηλεκτρικά, καταστρέφοντας πιθανώς άλλα πουλόβερ στη διαδικασία. (Πούλησαν την επιχείρηση έναντι 60 εκατομμυρίων λιρών το 2007, όταν χώρισαν).
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η διαμαρτυρία είναι στα γονίδια της Cora Corré
Τα σκισμένα ρούχα και το DIY είναι οικογενειακό φαινόμενο. Ήταν τα χαμηλού προϋπολογισμού σκισμένα μπλουζάκια που έκαναν τους παππούδες της Cora, Westwood και Malcolm McLaren, διάσημους στην εποχή του πανκ τη δεκαετία του ’70, όταν τα τύπωσαν με γυμνά στήθη, τη λέξη «SEX» και το πορτρέτο της βασίλισσας, τρυπημένο με παραμάνα.
Το Corré ήταν το επώνυμο της Εβραίας γιαγιάς του McLaren, που δόθηκε στον Joe κατά τη γέννησή του σε πείσμα, επειδή η ηλικιωμένη γυναίκα δεν ήθελε ο McLaren να κάνει παιδί με τον Westwood.
Η διαμαρτυρία είναι επίσης στα γονίδια. Η μπάντα του McLaren, οι Sex Pistols, φορούσαν το αγωνιστικό, άναρχο look της Westwood για να αντιδράσουν στο «φασιστικό καθεστώς»- το 2004 η Agent Provocateur πούλησε εσώρουχα με το σύνθημα «Ο μόνος Μπους (θάμνος/αιδοίο) που εμπιστεύομαι είναι ο δικός μου».
Η Cora Corré ήταν έξι ετών όταν πήγε στην πρώτη της πορεία κατά του πολέμου στο Ιράκ με τη γιαγιά Vivienne. Το 2015, η Westwood οδήγησε ένα τανκ στο σπίτι του David Cameron στο Οξφορντσάιρ, σε ένα κόλπο κατά του fracking, το οποίο ήταν μέρος του πλούσιου τρίτου κεφαλαίου της ως περιβαλλοντική ακτιβίστρια.
Η Corré πέρασε τα πρώτα της χρόνια ζώντας στα κεντρικά γραφεία της Agent Provocateur στο Marylebone, παίζοντας στους υπολογιστές της εταιρίας
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Γιαγιά, εγγονή και μόδα –μια σχέση αγρύπνιας
Αν θέλετε αποδείξεις για την ιδιότητα της Vivienne Westwood ως βρετανικό πολιτιστικό είδωλο, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε την Εθνική Πινακοθήκη Πορτραίτων, όπου εμφανίζεται ποικιλοτρόπως ως βασίλισσα Ελισάβετ Α’ και Β’, ως τουίντ φιγούρα της Radclyffe Hall και ως (εντελώς γυμνή) φλογερή οδαλίσκη στα τέλη της δεκαετίας του ’60, φωτογραφημένη από τον φωτογράφο Juergen Teller.
Το 1989, πρωταγωνίστησε στο εξώφυλλο της πρωταπριλιάτικης έκδοσης του Tatler ντυμένη ως Μάργκαρετ Θάτσερ, και στη συνέχεια, το 1992, παρέλαβε το βραβείο OBE από το Παλάτι χωρίς εσώρουχο – και είχε τις φωτογραφίες των παπαράτσι για να το αποδείξει.
Το NPG διαθέτει επίσης δύο πορτραίτα της με την εγγονή της – ένα στο οποίο η ίδια και η Corré ως αφράτο νήπιο είναι και οι δύο ντυμένες με το toile de Jouy του 18ου αιώνα που αναβίωσε για τη δεκαετία του ’90- ένα άλλο με ασορτί φορέματα με σχέδιο τίγρης από μια συλλογή του 2001 που σηματοδότησε το ντεμπούτο της Corré στην πασαρέλα, σε ηλικία τεσσάρων ετών, κρατώντας το χέρι του γερμανικού μοντέλου Veruschka von Lehndorff.
Τώρα 27 ετών, η Cora Corré θυμήθηκε την εμπειρία μόνο χρόνια αργότερα, λέει, όταν η παρουσία της στα παρασκήνια ως ενήλικο μοντέλο προκάλεσε déjà vu.
Όταν η γιαγιά της εμφανίστηκε για να παρακολουθήσει μια σχολική παράσταση φορώντας «μεγάλα σκουλαρίκια, Reebok Classics και μια φούστα της συλλογής της», την επόμενη μέρα κάποιος την αποκάλεσε «chav»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
H Cora Corré δέχτηκε επίθεση για τη σχέση της με τη γιαγιά της
Η Corré πέρασε τα πρώτα της χρόνια ζώντας στα κεντρικά γραφεία της Agent Provocateur στο Marylebone, παίζοντας στους υπολογιστές της εταιρίας.
Είχε εμμονή ακόμη και ως δίχρονη με τις ροζ λεοπάρ γόβες που πουλούσε και τα ροζ φορέματα με κουμπιά που φορούσε το προσωπικό του, τα οποία σχεδίαζε -ποιος άλλος; – γιαγιά Vivienne και τώρα αλλάζουν χέρια για 300 λίρες ή και περισσότερο. Εκεί που η Chrissie Hynde ήταν μία από τις αρχικές πωλήτριες της Westwood, στην Agent Provocateur ήταν η Paloma Faith.
Το 2006, η οκτάχρονη Cora συνόδευσε τη γιαγιά της στο παλάτι του Μπάκιγχαμ για την ενθρόνισή της ως κυρία. Ήταν και πάλι χωρίς εσώρουχα – αν και αυτή τη φορά φορούσε χρυσά κέρατα διαβόλου.
«Όταν είσαι μικρό κορίτσι, είναι απλά η γιαγιά», χαμογελά η Corré. «Είναι απλά η ζωή σου».
Ως έφηβη στο boho οικοτροφείο Bedales, η Corré έκανε την παρουσίασή της στο English Speaking Board για τους Sex Pistols.
Λόγω του επωνύμου της και των χαρακτηριστικών που κληρονόμησε από τη μητέρα της, οι φίλοι που είχαν ακούσει για τη Vivienne Westwood δεν πίστευαν ακριβώς ότι αυτή και η Corré είχαν συγγένεια.
Στη συνέχεια, όταν η γιαγιά της εμφανίστηκε για να παρακολουθήσει μια σχολική παράσταση φορώντας «μεγάλα σκουλαρίκια, Reebok Classics και μια φούστα της συλλογής της», την επόμενη μέρα κάποιος την αποκάλεσε «chav».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πολιτισμός έναντι των μετρητών
«Πήγαινα στο σπίτι της στο Clapham για τις διακοπές των μισών ημερών», θυμάται η Corré. «Κάναμε πολύ παρέα. Της άρεσε να με πηγαίνει σε γκαλερί».
Πήγαιναν μαζί στη συλλογή Wallace Collection, όπου φιλοξενούνται αρκετά αριστουργήματα ροκοκό -όπως το The Swing του Fragonard- τα οποία η Westwood δανειζόταν για να διακοσμήσει τα σχέδιά της.
Η ζήτηση αυτή τη στιγμή για vintage Westwood είναι τέτοια που ένας κορσές Fragonard από τη φθινοπωρινή συλλογή της του 1990 πωλείται σήμερα σχεδόν 10.000 λίρες.
Οι θρυλικές πλατφόρμες του 1993 που φοράει η Corré για τη φωτογράφιση των Times είναι οι ίδιες με το ζευγάρι από το οποίο έπεσε η Naomi Campbell και το οποίο τώρα ζει σε μια γυάλινη βιτρίνα στο V&A.
Ο συλλέκτης που κατέχει αυτό το ζευγάρι δεν θα τις αποχωριζόταν για λιγότερο από 20.000 λίρες.
Η Westwood όμως έδινε προτεραιότητα στον πολιτισμό έναντι των μετρητών, λέει η Corré. «Ήμουν η μαθήτριά της για ένα διάστημα. Είχε πάντα ένα λεξικό στα χέρια της και επέμενε να ψάχνει λέξεις που δεν πίστευε ότι ήξερα.
»Δεθήκαμε με συζητήσεις, εγώ ως νέος άνθρωπος που μεγάλωσα με διαφορετικά μέσα, νέα πράγματα. Συζητούσαμε για την πολιτική, την αδικία – μου μιλούσε πάντα σαν να ήμουν ενήλικη».
«Όταν είσαι μικρό κορίτσι, είναι απλά η γιαγιά», χαμογελά η Corré. «Είναι απλά η ζωή σου»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Vivienne Westwood ήταν δυστυχισμένη για πολλά χρόνια
Τώρα η Cora Corré ξεκινά μια δική της εξέγερση – μόνο που αυτή τη φορά, το κατεστημένο με το οποίο τα βάζει είναι η εταιρεία που εξακολουθεί να φέρει το όνομα της γιαγιάς της.
Είναι φανερό ότι έχει άγχος να μιλήσει. «Πάντα με μεγάλωναν να είμαι καχύποπτη απέναντι στο ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης για τη γιαγιά μου και να την προστατεύω με το να μην λέω πολλά. Αλλά ο κύριος στόχος μου τώρα είναι να τιμήσω τις επιθυμίες της».
Μετά τον θάνατο της Westwood σε ηλικία 81 ετών τον Δεκέμβριο του 2022, η ιδιοκτησία μοιράστηκε στα τρία, μεταξύ ενός οικογενειακού καταπιστεύματος (στο οποίο συμμετέχει η Corré), του τρίτου συζύγου της σχεδιάστριας, του 58χρονου Andreas Kronthaler (τον οποίο η Westwood διόρισε δημιουργικό διευθυντή το 2016), και του επιχειρηματικού της εταίρου Carlo D’Amario, 79 ετών, ο οποίος έγινε διευθύνων σύμβουλος το 1996 και είναι τώρα διευθύνων σύμβουλος.
«Η γιαγιά μου ήθελε πραγματικά να κλείσει τα πάντα», λέει η Corré. «Τότε σκέφτηκε ότι δε θα ήταν σωστό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που απασχολούνταν εκεί. Αλλά ήταν βαθιά δυστυχισμένη για πολλά χρόνια».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι απειλές της εταιρίας στο πρόσωπο της Cora Corré
Τον περασμένο μήνα, η Cora Corré έστειλε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όλο το προσωπικό της εταιρείας Vivienne Westwood, παραιτούμενη από τη θέση της εκεί ως υπεύθυνη εκστρατειών και διακόπτοντας τη σύνδεση μεταξύ της εταιρείας και του οικογενειακού, μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Vivienne Foundation που ίδρυσε η γιαγιά της στα τελευταία χρόνια της ζωής της.
Ζητούσε την απομάκρυνση του D’Amario, υποστηρίζοντας εκφοβισμό, απλήρωτα πνευματικά δικαιώματα και προσπάθεια να ανατραπεί η κληρονομιά της Westwood για περιβαλλοντικό και ανθρωπιστικό ακτιβισμό.
Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Corré διαγράφηκε από τα εισερχόμενα του προσωπικού μέσα σε μία ώρα και έκτοτε έχει λάβει αρκετές νομικές απειλές από την εταιρεία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Οι συνεχείς επιστολές και οι απειλές εκφόβιζαν τη γιαγιά μου για μεγάλο χρονικό διάστημα»
«Είναι τρομακτικό να ακούς ότι μπορεί να σου κάνουν μήνυση για δυσφήμιση», λέει. «Αλλά είναι μια συναισθηματική υπενθύμιση της γιαγιάς μου. Ασκούσε έντονη κριτική για τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης και λάμβανε κι εκείνη εκφοβιστικές επιστολές.
«Μισούσε την κατεύθυνση του φτηνού όγκου που ακολουθούσε η εταιρεία. Υπήρχαν παντού πλαστικά παπούτσια από PVC, καταστήματα outlet ξεφύτρωναν παντού και η TK Maxx λάμβανε τις συλλογές πριν από τα δικά της καταστήματα. Αρνήθηκε να δώσει περισσότερα σχέδια για μπλουζάκια ή γραμμές diffusion – επέμενε στην ποιότητα έναντι της ποσότητας».
Ο D’Amario προσπάθησε να μηνύσει την Westwood και τον Kronthaler στο Λουξεμβούργο, όπου εδρεύει η εταιρεία, ζητώντας εκατομμύρια για δυσφήμιση – μέχρι που τα κέρδη άρχισαν να αυξάνονται και η υπόθεση κατέρρευσε.
«Οι συνεχείς επιστολές και οι απειλές εκφόβιζαν τη γιαγιά μου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το άγχος που προκάλεσαν ήταν τελικά μη αναστρέψιμο».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η διαμαρτυρία της Westwood
Στα τελευταία χρόνια της ζωής της, η σχεδιάστρια φωτογραφιζόταν συχνά με μπλουζάκια που έγραφαν «Αγοράστε λιγότερα» και συνθήματα που μείωναν την καταναλωτική κουλτούρα σε «I ♥ crap».
Το σύνθημά της, το οποίο ανέφερε συχνά, ήταν «Αγοράστε λιγότερα, επιλέξτε καλά, κάντε το να κρατήσει» – ελάχιστα το συνηθισμένο μήνυμα που προωθούν όσοι ασχολούνται με το κέρδος.
«Είχε τις μικρές μορφές διαμαρτυρίας της», λέει η Corré. «Τώρα μπορείτε να καταλάβετε το πλαίσιο».
Η Corré παραδέχεται ότι δεν έχει ακούσει τίποτα από τον Kronthaler – ο οποίος παντρεύτηκε την Westwood το 1993 – από τότε που έστειλε το email της, παρόλο που τον γνωρίζει από τη γέννησή του και περνούσαν μαζί τα Χριστούγεννα όλα αυτά τα χρόνια.
«Είχα μια υπέροχη σχέση με τον Andreas. Αυτός και η γιαγιά μου είχαν αυτή τη μεγάλη αγάπη και εκείνη τον εμπιστεύτηκε πολύ για να συνεχίσει την κληρονομιά της. Δεν μπορώ όμως να μιλήσω εκ μέρους του, είναι τόσο προσωπικό το θέμα. Όλοι προσπαθούμε να το διαχειριστούμε».
*Με στοιχεία από thetimes.com | Αρχική Photo: H Cora Corré με τη γιαγιά της Vivienne Westwood / Instagram Cora Corré
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις