Τρίτη 07 Ιανουαρίου 2025
weather-icon 21o
Ούτε κοιλιακοί, ούτε μεγάλοι δικέφαλοι, ούτε τετράγωνο σαγόνι – Θα επιστρέψει ποτέ η εποχή του «νορμάλ» άνδρα;

Ούτε κοιλιακοί, ούτε μεγάλοι δικέφαλοι, ούτε τετράγωνο σαγόνι – Θα επιστρέψει ποτέ η εποχή του «νορμάλ» άνδρα;

Είναι η στιγμή του γυμναστηρίου, bro. Θα κάνουμε πολύ καιρό να δούμε στην κορυφή του πιο σέξι πρότυπου άνδρα μια λιγότερο σμιλεμένη και ογκώδη σωματική διάπλαση.

Δεν μπορείς να τους ευχαριστείς όλους, ακόμη και όταν πρόκειται για σύμβολα του σεξ. Και αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το κοινό είναι αναμενόμενα διχασμένο σχετικά με την επιλογή του ηθοποιού και σκηνοθέτη Τζον Κρασίνσκι ως τον πιο σέξι άνδρα του 2024 από το περιοδικό People.

Οι επικριτές της απόφασης είναι μοιρασμένοι ανάμεσα σε εκείνους που απογοητεύονται από τον πολλοστό λευκό άνδρα στην πρώτη θέση – άλλη μια ψήφος στην καθολική προσδοκία της λευκότητας – και σε εκείνους που αμφισβητούν ότι ένας 45χρονος μάγκας με μεγάλα αυτιά που αναπτύσσει διπλοσάγονο ήταν πραγματικά η καλύτερη επιλογή που θα μπορούσε να κάνει το περιοδικό, δεδομένης της ύπαρξης πιο γυαλιστερών υποψηφίων όπως ο Γκλεν Πάουελ, ο πανταχού παρών Πολ Μέσκαλ και ο Τζόναθαν Μπέιλι.

Είναι ο Τζον Κρασίνσκι ο πιο σέξι άνδρας του 2024;

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Prime Video (@primevideo)

Τον γυμνασμένο άνδρα να κοιτάς

Ίσως για να αποσιωπηθεί αυτό το τελευταίο επιχείρημα, εικόνες από την ταινία του Μάικλ Μπέι, «13 Ώρες: Οι μυστικοί στρατιώτες της Βεγγάζης», που κυκλοφόρησε πριν από οκτώ χρόνια, κάνουν τον γύρο του κόσμου.

Σε αυτές, ο Κρασίνσκι επιδεικνύει ένα σώμα τόσο σμιλεμένο που βάζει σε δύσκολη θέση τον Ηρακλή του Φαρνέζε. Το μήνυμα πίσω από την αναγέννηση των λήψεων είναι σαφές: σε αυτό το σημείο του 21ου αιώνα, η άνοδος στο θρόνο της ανδρικής ομορφιάς απαιτεί ένα σώμα που έχει ακονιστεί από το γυμναστήριο (καλά, μαζί με διατροφικά και ενδεχομένως ορμονικά συμπληρώματα).

Δείτε το βίντεο με τα πρότυπα αντρική ομορφιάς μέσα στα χρόνια 

Η κομψότητα του περασμένου αιώνα γυρίσει  

Το περασμένο καλοκαίρι κυκλοφόρησε ευρέως ένα βίντεο από το κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, στο οποίο ένας άλλος ηθοποιός, ένας ντυμένος με σμόκιν Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον (34 ετών), έπαιζε με τις κάμερες σε μια δύσκολη ερμηνεία του απόλυτου sex icon.

Σύμφωνα με ορισμένους σχολιαστές, η ερμηνεία αυτή ήταν μέρος της προσπάθειάς του να γίνει ο επόμενος Τζέιμς Μποντ μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρεγκ (56 ετών).

Το κλιπ απεικονίζει με ακρίβεια το πώς έχει εξελιχθεί η έννοια της ανδρικής υπερβολής. Ο όγκος των πήχεων του Τέιλορ-Τζόνσον απειλεί να σπάσει τις ραφές του σακακιού του.

Αυτό θα θεωρούνταν ασυμβίβαστο με οποιοδήποτε ιδανικό κομψότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του περασμένου αιώνα και σίγουρα θα απέκλειε κάποιον από την υποψηφιότητα του 007.

Πράγματι, ο πρώτος και πιο γνωστός από όλους τους Μποντ του παρελθόντος, ο Σον Κόνερι, παρουσίαζε μια αρμονικά αθλητική σωματική διάπλαση, ενώ όσοι ακολούθησαν (Ρότζερ Μουρ, Τζορτζ Λέιζενμπι, Τίμοθι Ντάλτον και Πιρς Μπρόσναν) ήταν μάλλον ισχνόσωμοι.

Μόνο με την έλευση της εποχής του Ντάνιελ Κρεγκ, η οποία ξεκίνησε με το Casino Royale του 2006, διαφάνηκε ένα νέο πρότυπο.

Για πολλούς, η σημερινή στιγμή της γυμναστικής, η εμμονή με τον όγκο έχει συνδεθεί με τη συντηρητική ιδεολογία που θριάμβευσε στις πρόσφατες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ

Ο Άρνολντ ήταν πάντα τού-μπα-νο

Ο Άρνολντ ήταν πάντα τού-μπα-νο / Photo: Public Domain

«Είμαι στον όγκο»

Για πολλούς, η σημερινή στιγμή της γυμναστικής, η εμμονή με τον όγκο έχει συνδεθεί με τη συντηρητική ιδεολογία που θριάμβευσε στις πρόσφατες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.

Η κατάληψη του αμερικανικού εμπορικού κινηματογράφου από τα franchise των υπερηρώων – που για πάντα κυριαρχούνται από το νιτσεϊκό αρχέτυπο του Übermensch – φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι τα ιδανικά της ανδρικής ομορφιάς έχουν μετατοπιστεί προς το πιο «παχύδερμο».

Στις περιοδείες Τύπου, ηθοποιοί μπλοκμπάστερ όπως ο Πολ Μεσκάλ και ο Πέδρο Πασκάλ, συμπρωταγωνιστές στην πρόσφατη ταινία «Μονομάχος ΙΙ», απαντούν συνεχώς σε ερωτήσεις σχετικά με τις ρουτίνες προπόνησης που χρησιμοποίησαν για να προετοιμαστούν για τους ρόλους τους.

Βέβαια, στις μέρες μας είναι περιττό να πληρώσει κανείς εισιτήριο για μια ταινία ή ένα glossy περιοδικό της σόουμπιζ για να ατενίσει αυτό το είδος υπερ-ογκώδους ανδρικού σώματος που σπάνια έβλεπε κανείς πριν από λίγα χρόνια: ακόμη και μια πρόχειρη επισκόπηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποκαλύπτει το βαθμό στον οποίο έχει γίνει η κυρίαρχη τάση.

Οι άντρες όπως ο Κάρι Γκραντ, ο Γκάρι Κούπερ και ο Τζέιμς Στιούαρτ ήταν γυμνασμένοι, σίγουρα – αλλά ήταν πολύ πιο γοητευτικοί με τις γραβάτες και τα κομψά κοστούμια τους παρά χωρίς αυτά

Κάρι Γκραντ

Κάρι Γκραντ / Photo: Flickr

Τον άνδρα με γραβάτα που τον πας;

Αν πάμε πίσω στην αρχή, δύο από τα πρώτα αρσενικά σύμβολα του σεξ στο Χόλιγουντ, ο Ροδόλφο Βαλεντίνο και ο διάδοχός του Ραμόν Νοβάρο, είχαν σώματα που ήταν ομολογουμένως πέρα από τις δυνατότητες του μέσου άνδρα.

Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι σήμερα, δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης, ο Βαλεντίνο θα θεωρούνταν ένας μέσος άντρας στην οθόνη.

Ομοίως, το 1934 ο Κλαρκ Γκέιμπλ προκάλεσε λιποθυμίες όταν έβγαλε το πουκάμισό του στην ταινία «Συνέβη μια νύχτα», αλλά το έκανε με ένα ζευγάρι θωρακικών που θα μπορούσε να θεωρηθεί μη αξιοσημείωτο με τα δεδομένα του 2024.

Η κινηματογραφική ανδρική σωματική διάπλαση που θα ακολουθούσε – με ορισμένες εξαιρέσεις, όπως στις διάφορες ενσαρκώσεις του Ταρζάν και στους μονομάχους του ιταλικού υποείδους péplum – θα παρέμενε σε μεγάλο βαθμό κρυμμένη κάτω από τα ρούχα.

Οι άντρες όπως ο Κάρι Γκραντ, ο Γκάρι Κούπερ και ο Τζέιμς Στιούαρτ ήταν γυμνασμένοι, σίγουρα – αλλά ήταν πολύ πιο γοητευτικοί με τις γραβάτες και τα κομψά κοστούμια τους παρά χωρίς αυτά.

O Μάρλον Μπράντο

O Μάρλον Μπράντο έγινε σεξουαλική μανία χάρη στο γυμνασμένο κορμί του στην ταινία Λεωφορείον ο Πόθος (1951) / Photo: Flickr

Άλλο καθημερινός άνδρας, άλλο ηθοποιός

Την εποχή που ο εύσωμος Τσάρλοτ Ίστον και ο Μπαρτ Λάνκαστερ ήταν η μόδα, ήταν σαφές ότι τα six packs ήταν μακριά από το μυαλό των ανδρών κινηματογραφικών αστέρων.

Στα μέσα του 20ού αιώνα, ήταν απολύτως αποδεκτό για άνδρες με ανεπιτήδευτη φυσιογνωμία όπως ο Ρόμπερτ Μίτσαμ, ο Σπένσερ Τρέισι και ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ να υποδύονται ρομαντικούς πρωταγωνιστές.

Μια αντιπροσωπευτική περίπτωση είναι ο Μπόγκαρτ στην Καζαμπλάνκα (1942). Ενώ το ρομαντικό του ενδιαφέρον στην ταινία, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, ήταν μια γυναίκα θεσπέσιας ομορφιάς, όπως και η Λόρεν Μπακόλ, το εκτός οθόνης έτερόν του ήμισυ με το οποίο πρωταγωνίστησε σε πέντε ταινίες, ο Μπόγκαρτ είχε αρκετά συνηθισμένη εμφάνιση.

Πολλά πράγματα αλλάζουν, αλλά αυτό παραμένει: οι ηθοποιοί θα υπόκεινται πάντα σε διαφορετικά πρότυπα.

Ο αδύνατος και άνετος Πολ Νιούμαν και ο Στιβ ΜακΚουίν ήταν περισσότερο γνωστοί για το στυλ τους, το οποίο έμελλε να καθορίσει την αμερικανική αντικουλτούρα

Ο Τζέιμς Ντιν δεν υπήρξε ποτέ υπερ-γυμνασμένος

Ο Τζέιμς Ντιν δεν υπήρξε ποτέ υπερ-γυμνασμένος / Photo: Public Domain

Οι κομψοί της Ευρώπης  

Λίγο αργότερα, ο Μάρλον Μπράντο έγινε σεξουαλική μανία χάρη στο γυμνασμένο κορμί του στην ταινία Λεωφορείον ο Πόθος (1951), με τη σωματική του εμφάνιση να υπογραμμίζει τη βιαιότητα που κυριαρχούσε στο ψυχολογικό προφίλ του χαρακτήρα του.

Ο αδύνατος και άνετος Πολ Νιούμαν και ο Στιβ ΜακΚουίν ήταν περισσότερο γνωστοί για το στυλ τους, το οποίο έμελλε να καθορίσει την αμερικανική αντικουλτούρα.

Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, ο Μαρσέλο Μαστρογιόνι ανατέθηκε στο στερεότυπο του Λατίνου εραστή, χάρη στο μεσογειακό σώμα του everyman.

Στη Γαλλία της δεκαετίας του 1970, ένα νεαρό είδωλο με το όνομα Ζεράρ Ντεπαρτιέ εμφανίστηκε στη σκηνή. Σίγουρα θα θεωρούνταν υπέρβαρος με τα σημερινά απαιτητικά πρότυπα.

O Ντάνιελ Γκρεγκ άλλαξε ελαφρώς τη slim εικόνα του 007 

Τον CrossFitά άνδρα να μην τον φοβάσαι

Η ιστορία φαίνεται να επιβεβαιώνει τη θεωρία ότι οι μύες σκάνε σε συντηρητικούς καιρούς. Ίσως, λοιπόν, δεν είναι τυχαίο ότι κατά την εποχή του Ρίγκαν τη δεκαετία του 1980, στο Χόλιγουντ κυριαρχούσε μια τυπολογία ηρώων δράσης που χαρακτηριζόταν από υπερβολική μυϊκή μάζα, από τον Σιλβέστερ Σταλόνε μέχρι τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ και τον Ντολφ Λούντγκρεν.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι αστέρες της εποχής ακολουθούσαν αυτό το μονοπάτι. Ο Γουίλιαμ Χαρτ, ο Κέβιν Κόστνερ, ο Μπρους Γουίλις και ακόμη και οι ελαφρώς πιο καλογυμνασμένοι Μελ Γκίμπσον και Ρίτσαρντ Γκιρ απέχουν πολύ από το να είναι μυώδεις.

Στο γύρισμα του 21ου αιώνα, στη μεταφορά του Ταλαντούχου Κύριου Ρίπλεϊ από τον Άντονι Μιγκέλα, ο Τζουντ Λο υποδυόταν τον όμορφο Ντίκι Γκρίνλιφ με μια εκθαμβωτική επίδειξη χαρίσματος, αλλά χωρίς κανένα σωματότυπο που θα μπορούσες να δεις στο στούντιο CrossFit της γειτονιάς σου.

Υποψιάζεται κανείς ότι σήμερα, ο Τζουντ Λο θα είχε σταλεί κατευθείαν στο γυμναστήριο πριν από τα γυρίσματα.

Άλλο σέξι άνδρας, άλλο κομψός;

Το People δημοσιεύει τη λίστα με τους πιο ελκυστικούς άνδρες από το 1985. Η λίστα έχει γίνει έκφραση της επικρατούσας αντίληψης για την ανδρική ομορφιά, με τους Τζουντ Λο, Τζορτζ Κλούνεϊ, Χιού Τζάκμαν, Τσάνινγκ Τάτουμ, Ίντρις Έλμπα και Μάικλ Μπι Τζόρνταν να καταλαμβάνουν το βάθρο των νικητών σε διαφορετικές στιγμές κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών.

Τον τελευταίο καιρό, η λίστα χρειάστηκε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με τον ρατσισμό και την ηλικία. Φαίνεται όμως ότι η δέσμευση του περιοδικού στην ετεροφυλοφιλία είναι αδιαπραγμάτευτη – όπως και οι προεξέχοντες κοιλιακοί και δικέφαλοι, σήμερα.

Πάνε οι μέρες που ο Σερζ Γκενσμπούρ, ο Φρανσουά Τριφό, ο Μάιλς Ντέιβις και ο Ντέιβιντ Μπόουι ήταν η εικόνα μας για το ανδρικό στυλ και την κομψότητα.

*Με στοιχεία από elpais.com | Αρχική Φωτό: Χακλ Χόγκαν / Photo: Public Domain

Must in

Τι λέει ο Ολυμπιακός για τον Άντονι

Οι Ερυθρόλευκοι τοποθετήθηκαν για τον Βραζιλιάνο της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 07 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο