Η συνεργασία μεταξύ των δύο γιγάντων της εστίασης, Burger King και KFC, στη Γαλλία, αποτελεί ένα πρωτοφανές γεγονός στον κλάδο.

Αυτή η σύμπραξη, που χαρακτηρίστηκε ως «η συνεργασία του αιώνα», εισάγει το «BFF Burger» (Best Friends Forever), ένα προϊόν που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά και των δύο αλυσίδων.

Λεπτομέρειες της Συνεργασίας

Από τις 27 Νοεμβρίου έως τις 16 Δεκεμβρίου 2024, το «BFF Burger» θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα καταστήματα Burger King και KFC στη Γαλλία.

Η σύνθεση του burger περιλαμβάνει ψωμάκι με σουσάμι, μαρούλι iceberg, ντομάτα, διπλή μερίδα κρεμμυδιών (τηγανητά και onion rings). Ακόμη: λιωμένο τσένταρ και μια ειδικά σχεδιασμένη λευκή σάλτσα BBQ.

Η κύρια διαφορά έγκειται στην πρωτεΐνη: στα καταστήματα Burger King, το burger περιέχει μπιφτέκι ψημένο στη σχάρα. Στα KFC, τραγανό τηγανητό κοτόπουλο. Για τους χορτοφάγους, προσφέρεται και μια εκδοχή χωρίς κρέας.

Στρατηγική Μάρκετινγκ και Προώθηση

Η καμπάνια προώθησης αυτής της συνεργασίας ήταν εξίσου καινοτόμος. Πριν την επίσημη ανακοίνωση, οι πελάτες παρατήρησαν ασυνήθιστα στοιχεία στα καταστήματα: κουβάδες του KFC σε εστιατόρια Burger King και ποτήρια του Burger King σε καταστήματα KFC.

Αυτές οι ενέργειες δημιούργησαν περιέργεια και συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η επίσημη ανακοίνωση συνοδεύτηκε από ένα διαφημιστικό βίντεο, όπου οι υπάλληλοι των δύο αλυσίδων τραγουδούν μαζί το «Why Can’t We Be Friends?» των War. Aυτό υπογραμμίζοντας το μήνυμα της φιλίας και της συνεργασίας.

Η διαφημιστική καμπάνια έχει σχεδιαστεί από την Buzzman σε συνεργασία με τις Havas Paris, Havas Media και Wavemaker.

Η Burger King αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη Γαλλία το 1997 μετά από ευρεία κριτική από Γάλλους καταναλωτές που δεν πείστηκαν από τα προϊόντα της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αποτυχία να πραγματοποιήσει κέρδος.
Η αμερικανική αλυσίδα επέστρεψε στη γαλλική αγορά το 2012 μετά από μια παύση 15 ετών και αυτή τη στιγμή διαθέτει περισσότερα από 300 εστιατόρια σε όλη τη χώρα.

Αντίκτυπος και αντιδράσεις για τη συνεργασία

Τον Φεβρουάριο, υπήρχαν 19 καταστήματα Burger King στο Παρίσι και 9 στη Μασσαλία. Αυτές είναι οι πόλεις με τη μεγαλύτερη παρουσία της αμερικανικής φίρμας στη γειτονική χώρα.

Φυσικά, ο μεγάλος ανταγωνιστής του, τα McDonald’s, το ξεπερνά κατά πολύ με περισσότερα από 1.500 εστιατόρια στη Γαλλία.

Η KFC, από την πλευρά της, είναι παρούσα στη Γαλλία για περισσότερα από 30 χρόνια. Έχει επίσης περισσότερα από 300 εστιατόρια και περίπου 12.000 υπαλλήλους, οι οποίοι εξυπηρετούν περισσότερους από 200.000 πελάτες καθημερινά.

Η συνεργασία αυτή προκάλεσε έκπληξη, δεδομένου του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο εταιρειών. Ωστόσο, η κίνηση αυτή θεωρήθηκε ως μια ευφυής στρατηγική μάρκετινγκ.

Στόχευε στην προσέλκυση πελατών και την ενίσχυση της παρουσίας και των δύο αλυσίδων στη γαλλική αγορά.

Η περιορισμένη διαθεσιμότητα του «BFF Burger» δημιούργησε αίσθηση επείγοντος, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να το δοκιμάσουν πριν αποσυρθεί.

Η συνεργασία μεταξύ Burger King και KFC στη Γαλλία αποτελεί ένα τολμηρό βήμα στον κλάδο της γρήγορης εστίασης. Αν και προσωρινή, αυτή η σύμπραξη δείχνει πώς δύο ανταγωνιστικές εταιρείες μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους.

Όπως είπαν, το έκανε για να προσφέρουν κάτι νέο και συναρπαστικό στους πελάτες τους, ενισχύοντας παράλληλα την εικόνα τους στην αγορά.