Έπειτα από τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας, όλες με διακρίσεις στο φεστιβάλ Καννών, και το πρόσφατο ντοκιμαντέρ «Αγελάδα», η Άντρεα Άρνολντ επιστρέφει με την ταινία «Bird». Και δείχνει σε όλους ότι είναι ένα από τα σημαντικότερα ταλέντα της βρετανικής κινηματογραφίας. Κυρίως για τη διαπεραστική ματιά της στην απεικόνιση της πραγματικότητας και τις συνθήκες που επιβιώνει η εργατική τάξη στη χώρα της, αλλά και της δύσκολης εφηβείας, της βίαιης ενηλικίωσής της.

Αφήνοντας πίσω της την «Αγελάδα» και τη σιωπηλή παρατήρησή της σε ένα εκτροφείο, η Άρνολντ θα αλλάξει ρότα. Θα ανεβάσει στα ύψη τα ντεσιμπέλ και την αισθητική, από το διακριτικό θα περάσει στο μαξιμαλιστικό, με μία ζωντάνια πρωτόγνωρα ελκυστική, που κρύβει τις αδυναμίες της ταινίας.

Λίγα λόγια για την ταινία

Θα διατηρήσει, όμως, όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, για τη λαϊκή τάξη, την εφηβεία και την ενηλικίωση, ξεδιπλώνοντας την ιστορία της μέσα από την Μπέιλι, μία 12χρονη και τις απεγνωσμένες προσπάθειές της να επιβιώσει έχοντας να αντιμετωπίσει μία δυσλειτουργική οικογένεια. Ένα κορίτσι, που ζει μαζί με τον νεαρότατο και ανώριμο, άξεστο αλλά και τρυφερό, πατέρα της, ο οποίος ετοιμάζεται να παντρευτεί την επίσης νεαρά φιλενάδα του με παιδί, ενώ για να βρει χρήματα για το γάμο του, παίρνει ένα βατράχι, εισαγόμενο από την Αμερική, που εκκρίνει ένα παραισθησιογόνο υγρό από το σώμα του, ένα πανάκριβο ναρκωτικό.

Ο μεγαλύτερος αδελφός της κάνει τα ίδια λάθη με τον πατέρα τους, συμμετέχοντας σε μία συμμορία μασκοφόρων, ενώ η μητέρα της και οι δυο μικρότερες αδελφές της έρχονται αντιμέτωπες με τα βίαια ξεσπάσματα και τις απειλές του κακοποιητικού νέου συντρόφου της. Νοιάζεται για όλους και ταυτόχρονα προσπαθεί να βρει τον δρόμο της. Μοναδικές στιγμές ηρεμίας προσφέρουν στην Μπέιλι η παρατήρηση των πουλιών πάνω από τα σπίτια. Εκεί, θα γνωρίσει τον Bird, έναν αμήχανο Γερμανό επισκέπτη από το πουθενά, που αναζητά τα ίχνη του πατέρα του.

Pump up the volume

Η Άρνολντ, εισάγοντας για πρώτη φορά στο αφοπλιστικά ρεαλιστικό σινεμά της το μαγικό, εικόνες ποιητικές για να φτιάξει ένα εκτεταμένο ψηφιδωτό από χαρακτήρες, συγκρούσεις, μοναξιά, αγάπες, βία και ψυχολογικές μεταπτώσεις, θα αποσπάσει από τους ηθοποιούς εκρηκτικές όσο και εθιστικές ερμηνείες. Χρησιμοποιώντας την κάμερα στο χέρι και συνδυάζοντας 16αρη φιλμ και πλάνων από κινητό, μεταμορφώνει ένα τοπίο μιζέριας και φτώχειας – φορτωμένο με ερείπια, γεμάτα γκράφιτι, πλαστικά από σκουπίδια – σε ένα αισιόδοξο γλυκό αποκαλόκαιρο.

Η τρυφερή, γεμάτη ζέση ματιά της, θα καλύψει τα τραύματα της ηρωίδας, που φαίνεται ότι έπρεπε να έχει ενηλικιωθεί πολύ πριν από τα 12 χρόνια της, θα μισοσβήσει και τις όποιες αδυναμίες του φιλμ – η πλοκή δεν πείθει πάντα, το φανταστικό στοιχείο μένει αστήριχτο, η δύναμη της εικόνας δεν συμβαδίζει ορισμένες φορές από το ισχνό σενάριο. Όμως, η Άρνολντ παραμένει αισιόδοξη για όλα αυτά τα παιδιά που έρχονται στον κόσμο από καταστροφικούς γονείς και προσφέρει διεξόδους, που στηρίζονται στη νεανική φαντασία, στα όνειρα για ένα μέλλον που μας χωρούν όλους.

Η νεαρή και πρωτοεμφανιζόμενη Νικίγια Άνταμς είναι πειστική και γεμάτη ζωντάνια, ο Μπάρι Κιόγκαν, στον ρόλο του νεαρού πατέρα, αξιοθαύμαστος και ο Φραντς Ρογκόφσκι απόλυτα ταιριαστός με τον ιδιοσυγκρασιακό χαρακτήρα, που υποδύεται.

Δραματική ταινία, βρετανικής παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Άντρεα Άρνολντ, με τους Μπάρι Κίογκαν, Νικίγια Άνταμς, Φραντς Ρογκόφσκι, Τζάσμιν Τζόμσον, Τζέισον Μπάντα κα.

Προπώληση εισιτηρίων στο inTickets.