Μαντάμ Κλοντ – Η φύλακας του παρισινού οίκου ανοχής για τους πλούσιους και διάσημους
H Μαντάμ Κλοντ ισχυριζόταν ότι πελάτες της ήταν ο JFK, ο Πικάσο και ο Μάρλον Μπράντο ενώ διευκρίνιζε ότι «οι κύκνοι» της συνδύαζαν την ομορφιά και τη σεξουαλική εξειδίκευση με την ευφυΐα.
- Αυτός είναι ο νέος επικεφαλής της NASA, στενός συνεργάτης του Έλον Μασκ
- Θρίλερ της Αμαλιάδας: Ερωτήματα για τις αναφορές μεμονωμένων ιατροδικαστών με αλλοιωμένα δεδομένα για τον θάνατο του 15 μηνών Παναγιώτη
- Η συνέντευξη Λαβρόφ σε αμερικανό δημοσιογράφο και το ενδεχόμενο «πρωτοφανούς σύγκρουσης Ρωσίας – ΗΠΑ»
- Ο Σον Πεν «τα χώνει» στον θεσμό των Όσκαρ- Η επιχείρηση των «αντισυμβατικών» φοβάται τις σπουδαίες ταινίες
Στα δείπνα του Παρισιού, στα μέσα της δεκαετίας του ’70, τα μέλη των συνδαιτυμόνων ανατρίχιαζαν όταν η συζήτηση έφτανε στη Μαντάμ Κλοντ. Το όνομα θύμιζε ιδιωτικά τζετ, υψηλή μόδα, εξουσία, ίντριγκα και σεξ με όμορφες νεαρές γυναίκες.
Με το ταλέντο της στην αυτοπροβολή, η Μαντάμ Κλοντ, η μετρέσα των υψηλής ποιότητας call girls για τους πλούσιους, τους royal και τους πολιτικούς, ήταν το απόλυτο συνώνυμο της πολυτελούς αταξίας.
Η ακμάζουσα επιχείρησή της διήρκεσε δύο δεκαετίες, βολεύοντας τους πάντες εκτός, ίσως, από τις εκατοντάδες γυναίκες που πέρασαν από τα χέρια της.
Η Μαντάν Κλοντ εκμεταλλευόταν νεαρές γυναίκες με τις ευλογίες υπουργών και αστυνομίας
Πάνω από τέσσερις δεκαετίες μετά, στην εποχή του Me Too και έχοντας παρακολουθήσει την ιστορία του δίδυμου Τζέφρι Επστάιν και Γκισλέιν Μάξγουελ, ο θρύλος της Μαντάμ Κλοντ μοιάζει αρκετά παλιός, βγαλμένος από τη ντουλάπα με τους σκελετούς.
Η Fernande Grudet, για να χρησιμοποιήσουμε το πραγματικό της όνομα, υπήρξε αναμφισβήτητα αδίστακτη και τυραννική, εγκληματίας και φίλη διεφθαρμένων πολιτικών. Εκμεταλλευόταν νεαρές γυναίκες με τις ευλογίες υπουργών και αστυνομίας.
Ωστόσο, η Grudet, η οποία πέθανε τον Δεκέμβριο του 2015 σε ηλικία 92 ετών, παραμένει μια ισχυρή φιγούρα για τις διηγήσεις. Συναρπάζει, ερεθίζει και, ως γυναίκα ταπεινής καταγωγής, λαμβάνει μια σχετική συμπάθεια, ιδίως στη Γαλλία, με τη διφορούμενη άποψή της για αυτό που οι παλαιότερες διασημότητες, όπως η ηθοποιός Κατρίν Ντενέβ, θεωρούν ως μια πουριτανική σύγχρονη άποψη για τη σεξουαλική συναναστροφή.
Η Τζέιν Φόντα έγραψε σχετικά πρόσφατα ότι ο Ροζέ Βαντίμ, ο σύζυγός της εκείνη την εποχή, έφερε στο σπίτι έναν από τους «κύκνους» της Μαντάμ Κλοντ, όπως τους αποκαλούσε η Μαντάμ, για ένα τρίο στο κρεβάτι τους
To τρέιλερ της ταινίας του 2021 του Netflix
Η ιστορία της Μαντάμ Κλοντ έχει εμπνεύσει τη δραματουργία
Η ιστορία της Μαντάμ Κλοντ επανεξετάστηκε σε μια σχετικά νέα γαλλική βιογραφική ταινία που αγοράστηκε από το Netflix το 2021, σε σκηνοθεσία της Sylvie Verheyde με πρωταγωνίστρια την Καρόλ Ροσέρ, η οποία ειδικεύεται σε ρόλους κακών γυναικών.
Ο θρύλος της αυστηρής και κομψής Μαντάμ Κλοντ που απέρριπτε 29 από τις 30 επίδοξες συνοδούς και εκπαίδευε τις προστατευόμενές της τόσο στον πολιτισμό όσο και στις τέχνες της κρεβατοκάμαρας, έχει ζήσει χάρη σε βιβλία, δημοσιογραφικά άρθρα και κυρίως σε μια εορταστική ταινία του 1977, γυρισμένη από τον Just Jaeckin, τον σκηνοθέτη των ερωτικών ταινιών της δεκαετίας του ’70 Εμμανουέλα και Ιστορία της Ο.
Με πρωταγωνίστρια τη Φρανσουά Φαμπιέν και τους Κλάους Κίνσκι και Ντάιλ Χάντον, η ταινία Madame Claude ήταν μια καθαρόαιμη ταινία της δεκαετίας του ’70. Είχε ατασθαλίες σε υψηλές θέσεις και μια συνωμοσία της CIA και πολλές γυμνές γυναίκες που σπαρταρούσαν σε παραλίες, και χαλιά από δέρμα τίγρης στο τζάκι, υπό τη ρομαντική μουσική υπόκρουση του Σερζ Γκενσμπούρ.
Οι «φίλοι» της Μαντάμ Κλοντ
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’70 σχεδόν όλοι γνώριζαν ότι οι πελάτες της Μαντάμ Κλοντ – ή οι «φίλοι», όπως τους αποκαλούσε η ίδια – ήταν μια λίστα διασημοτήτων της εποχής.
Σύμφωνα με τις δικές της μαρτυρίες και τις μαρτυρίες άλλων, σε αυτούς περιλαμβάνονταν ο Σάχης του Ιράν, ο Τζον Κένεντι, ο Μαρκ Σαγκάλ, ο Πάμπλο Πικάσο, ο Μουαμάρ Καντάφι, ο Μάρλον Μπράντο, ο Ρεξ Χάρισον, ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Λόρδος Μαουντμπάτεν.
Η Τζέιν Φόντα έγραψε σχετικά πρόσφατα ότι ο Ροζέ Βαντίμ, ο σύζυγός της εκείνη την εποχή, έφερε στο σπίτι έναν από τους «κύκνους» της Μαντάμ Κλοντ, όπως τους αποκαλούσε η Μαντάμ, για ένα τρίο στο κρεβάτι τους.
«Δεν ήμουν όμορφη και δεν μου άρεσε να κοιμάμαι με άντρες, αλλά έλεγα ψέματα και μάλιστα πολύ καλά. Αυτό πρέπει να μάθουν πρώτα απ’ όλα οι γυναίκες: να προσομοιάζουν», είχε πει κάποτε
Ο Βαλερί Ζισκάρ ντ΄Εστέν εναντίον της Μαντάμ Κλοντ
Η Μαντάμ Κλοντ φρόντιζε να μην αποκαλύπτει ποτέ τους Γάλλους «φίλους» της, ωστόσο η Renseignements Généraux, η υπηρεσία πληροφοριών της αστυνομίας, παρακολουθούσε τις ατασθαλίες του «le tout Paris» συν τους ξένους διπλωμάτες και τους ισχυρούς.
Οι υπηρεσίες που παρείχε, εγκεκριμένες από την αστυνομία της εποχής, της εξασφάλισαν την προστασία και την επιβίωσή της μέχρι που ο Βαλερί Ζισκάρ ντ’ Εστέν της έστειλε την εφορία και εκείνη διέφυγε στο Λος Άντζελες.
Αργότερα παραδέχτηκε ότι είχε παραλείψει να δηλώσει τα κέρδη της που υπολογίζονται από τους εισαγγελείς σε ισοδύναμο σήμερα σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ ετησίως, και εξέτισε τέσσερις μήνες στη φυλακή μετά την επιστροφή της, στα μέσα της δεκαετίας του ’80.
Η δεύτερη φάση της «καριέρας» της Μαντάμ Κλοντ
Όταν έκανε μια βραχύβια απόπειρα να ξαναρχίσει το επάγγελμά της το 1991, την «τσίμπησε» η Martine Montiel, η γοητευτική πρώτη γυναίκα επικεφαλής της «ομάδας ηθικής» της αστυνομίας του Παρισιού. Η Montiel, η οποία στη συνέχεια ανέλαβε τη διοίκηση του CID του Παρισιού, μίλησε κάποτε με θαυμασμό για την αναμέτρησή της με την Grudet, η οποία κατέληξε με εξάμηνη φυλάκιση της τελευταίας για οργανωμένη μαστροπεία.
Ο θάνατος της Grudet ώθησε τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης να ανακυκλώσουν τα παλιά πικάντικα γεγονότα για μια νεότερη γενιά.
Ανέφεραν τον κανόνα της Μαντάμ Κλοντ να φορούν οι γυναίκες της μόνο λευκά εσώρουχα, τη χρήση εθελοντών ανδρών «δοκιμαστών» για να αξιολογούν τις νεοσύλλεκτες και να τις προπονούν, αν χρειαστεί, και τη συνήθειά της να στέλνει τους «κύκνους» της στο μαχαίρι του χειρουργού (οι νεαρές γυναίκες πλήρωναν τις επεμβάσεις από τα κέρδη τους, από τα οποία η Grudet είχε ήδη αφαιρέσει το 30% της, αλλά μπορούσαν να κρατήσουν τα κοσμήματα και άλλα δώρα).
To τρέιλερ της ταινίας του 1977
Η υποκρισία της βιτρίνας
Στην ταινία του 2021 εξετάζεται η άθλια πλευρά της πιο επιτυχημένης προαγωγού της εποχής, αλλά και το χάρισμα που επέτρεψε στην Grudet να βασιλεύσει στο Παρίσι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Η 57χρονη σήμερα σκηνοθέτις έχει πει ότι βοηθάει το γεγονός ότι μια γιαγιά και μια ξαδέλφη της ήταν ιερόδουλες.
Πάντα την γοήτευε η Μαντάμ Κλοντ. «Η εποχή μας είναι πολύ πιο έτοιμη να βάλει τέλος στα στερεότυπα εκείνων των χρόνων», δήλωσε σε συνέντευξή της η Sylvie Verheyde.
«Η Μαντάμ Κλοντ έχτισε τη μυθολογία της. Ήταν μια μεγάλη ψεύτρα, μια απατεώνισσα που έλεγε ότι ήθελε, μπορούσε να “ομορφαίνει την κακία”, πράγμα που σήμαινε ότι θα έβαζε κάτω από το χαλί όλες τις ασχήμιες.
»Υπήρχε η εικόνα του Παρισιού, τα όμορφα φορέματα, τα μεγάλα ξενοδοχεία, οι ισχυροί άνδρες. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν πίσω από τη βιτρίνα… Το να πιστεύει κανείς ότι μια πόρνη, ακόμη και σε αυτό το σκηνικό, ευχαριστιέται τη δουλειά της είναι το ίδιο είδος υποκρισίας με το να φανταστεί κανείς ότι μια καθαρίστρια είναι ερωτευμένη με το καθάρισμα».
Η Μαντάμ Κλοντ προσπάθησε να στρατολογήσει την Τζόαν Κόλινς
Αυτό διαψεύδει τους ισχυρισμούς της Μαντάμ Κλοντ ότι τα «κορίτσια» της περιλάμβαναν παντρεμένες μπουρζουάδες, όπως αυτή που υποδύθηκε η Ντενέβ στην ταινία Η Ωραία της Ημέρας, την κλασική ταινία του Λουίς Μπουνιούελ, του 1967.
«Δεν μπορείτε να φανταστείτε τον αριθμό των νεαρών καλοαναθρεμμένων γυναικών που ερχόντουσαν σε μένα επειδή είχαν βαρεθεί τους συζύγους τους, από όρεξη για το απαγορευμένο ή από περιέργεια», είπε κάποτε η Grudet.
Προσπάθησε ακόμη και να στρατολογήσει την Τζόαν Κόλινς κατά τη διάρκεια γεύματος στο Λος Άντζελες, όπως ισχυρίστηκε κάποτε. Η ταινία του Jaeckin, που γυρίστηκε με τη βοήθεια της Grudet, αναπαρήγαγε αυτή τη φαντασίωση.
Στην ταινία η οδοντίατρος της Μαντάμ Κλοντ, ψηλή και λυγερή, ζητά να ενταχθεί στο «στάβλο» των κοριτσιών της, αλλά απορρίπτεται επειδή δείχνει ότι της αρέσει πολύ το σεξ.
«Πρέπει να είσαι πραγματικά ηλίθιος ή διεστραμμένος για να πληρώσεις μια περιουσία για μια συνεύρεση με πόδια στον αέρα», είπε, χρησιμοποιώντας την παλιά γαλλική αργκό
Στην Μαντάμ Κλοντ δεν άρεσε να κοιμάται με άντρες
Η ευχαρίστηση δεν ήταν μέρος της εξίσωσης της Grudet, εκτός από το εμπόριο που της απέφερε χρήματα από τους άνδρες, ένα είδος που περιφρονούσε.
«Δεν ήμουν όμορφη και δεν μου άρεσε να κοιμάμαι με άντρες, αλλά έλεγα ψέματα και μάλιστα πολύ καλά. Αυτό πρέπει να μάθουν πρώτα απ’ όλα οι γυναίκες: να προσομοιάζουν», είχε πει κάποτε.
Εκπλησσόταν με τα χρήματα που πλήρωναν οι άνδρες για να ικανοποιήσουν τις ορέξεις τους. «Πρέπει να είσαι πραγματικά ηλίθιος ή διεστραμμένος για να πληρώσεις μια περιουσία για μια συνεύρεση με πόδια στον αέρα», είπε, χρησιμοποιώντας την παλιά γαλλική αργκό. «Οι άντρες πληρώνουν γι’ αυτό, οι κακομοίρηδες… Εγώ τουλάχιστον πρόσφερα ποιοτική ευτυχία. Ποτέ δεν είχα παράπονα».
Η σκηνοθέτις Verheyde λέει ότι η Μαντάμ Κλοντ, ένα κορίτσι της εργατικής τάξης από την πόλη Ανζέρ του Λίγηρα, λειτούργησε ως κάτι σαν φεμινιστικό πρότυπο με την είσοδό της στην υψηλή κοινωνία της αποβλακωμένης ανδροκρατούμενης μεταπολεμικής Γαλλίας.
«Την ίδια στιγμή που ήταν μια εγκληματίας που χρησιμοποιούσε τις γυναίκες, η Μαντάμ Κλοντ ήταν ένα είδος συμβόλου της γυναικείας χειραφέτησης», δήλωσε.
Η άντρες ήταν μόνο πορτοφόλια
Η Verheyde λέει ότι έχει αποφύγει τη νοσταλγία για την εποχή των ταξιδιών Concorde και του ελεύθερου έρωτα των Swinging Sixties.
Η βιογραφική ταινία δείχνει την άσχημη πλευρά της επιχείρησης της προαγωγού με μια σκηνή στην οποία ένας από τους κύκνους της κυκλοφορεί με μώλωπες μετά από μια βίαιη έκρηξη κάποιου πελάτη.
Η Φρανσουάζ Φαμπιάν δήλωσε, αφού υποδύθηκε την Μαντάμ Κλοντ στην ταινία του 1977, ότι δεν υπήρχε τίποτα καλοκάγαθο στη γυναίκα αυτή. «Μου έκανε εντύπωση η κυνική της άποψη για το σεξ μεταξύ ανδρών και γυναικών. Για εκείνη, οι άνδρες δεν ήταν τίποτα περισσότερο από πορτοφόλια», δήλωσε η ηθοποιός.
Αυτό απέχει πολύ από την ελκυστική λάμψη που η Μαντάμ Κλοντ πρόβαλε όταν παρουσίαζε τις γυναίκες της, συνήθως ψηλές, σκανδιναβικής εμφάνισης, ως ωφελημένες του συστήματός της.
«Κατάφερα να σβήσω ό,τι άσχημο υπήρχε στο επάγγελμα. Δεν είχα ποτέ πελάτες που κακοποιούσαν τα κορίτσια», είπε σε μια από τις μεταγενέστερες τηλεοπτικές της συνεντεύξεις.
«Ήταν συνοδοί που τους καλούσες για δείπνο στα καλύτερα εστιατόρια, που σε άκουγαν και έφευγαν με αυτοκίνητα, γιατί οι κύριοι ήταν πολύ πιο γενναιόδωροι τότε. Η λέξη πόρνη τους σοκάριζε . Όλοι απολάμβαναν την απόλυτη ελευθερία. Τα κορίτσια έκαναν τη δουλειά τους και εγώ τη δική μου».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Έπρεπε να είσαι ανήθικη και σκληρή για να γίνεις η Μαντάμ Κλοντ»
Πολλές από τις προστατευόμενες πελάτισσές της, συχνά άνεργα μοντέλα και ηθοποιοί, έκαναν καλούς γάμους με άνδρες του κόσμου στον οποίο τις σύστησε, όπως ισχυρίστηκε. Τις προετοίμαζε μερικές φορές για έναν ολόκληρο χρόνο πριν τις βάλει στην υπηρεσία. «Όταν τις εγκαινίαζα, ήταν τέλειες», είπε.
Ο Έλληνας δημοσιογράφος και συγγραφέας Τάκης Θεοδωρακόπουλος, ο οποίος απολάμβανε τη συντροφιά των κύκνων όταν ήταν νέος, παρατήρησε κάποτε: «Το να λες ότι κάποια ήταν κορίτσι της Κλοντ είναι τιμή, όχι προσβολή».
Οι γυναίκες που ασχολήθηκαν με την Grudet δε τα βρήκαν πάντα όλες μαζί της. Μια φορά την πυροβόλησε στο χέρι μια δυσαρεστημένη απορριπτόμενη. Όταν πέθανε σε ένα γηροκομείο της Νίκαιας, φτωχή και χωρίς φίλους, με μόνο έξι άτομα να παρευρίσκονται στην κηδεία της, ένα από τα πρώην κορίτσια της είπε ότι ο επιτάφιος που της ταιριάζει είναι μόνο μία φράση: «Έπρεπε να είσαι ανήθικη και σκληρή για να γίνεις η Μαντάμ Κλοντ».
«Είχε ένα λεπτό και ψυχρό χαμόγελο που με έκανε να σκέφτομαι μια σαύρα»
Η ταινία του Netflix μεταφέρει ωστόσο την κομψή πλευρά του παλιού θρύλου. Το Παρίσι της δεκαετίας του εβδομήντα μοιάζει γυαλιστερό και επιθυμητό. Σε μια σκηνή η Μαντάμ Κλοντ τσαλαβουτά σε ένα διαμέρισμα γεμάτο παιχνιδιάρες συνοδούς, φωνάζοντας: «Ελάτε, κορίτσια. Τακτοποιήστε αυτό το χάλι. Ο Μάρλον Μπράντο φτάνει σε 15 λεπτά».
«Είχε ένα λεπτό και ψυχρό χαμόγελο που με έκανε να σκέφτομαι μια σαύρα», δήλωσε η Ève de Castro, συγγραφέας, τη συνεργασία της οποίας ζήτησε η Grudet για να βοηθήσει στην παραγωγή των απομνημονευμάτων της.
Η de Castro αρνήθηκε μετά από τρεις συναντήσεις. Ανακαλώντας την Μαντάμ Κλοντ το 2016, περιέγραψε μια άψογα περιποιημένη «επαγγελματική χειραγωγό». «Τη θυμάμαι ως μαύρο φως, τη μνήμη μιας μικροσκοπικής γυναίκας με μάτι αρπακτικού και ασυνήθιστο μαγνητισμό», έγραψε.
«Ήταν περήφανη που είχε δημιουργήσει μια πολύ κερδοφόρα επιχείρηση που ήταν λιγότερο καταδικαστέα από την πώληση όπλων ή το εμπόριο ναρκωτικών».
*Με στοιχεία από thetimes.com | Αρχική Φωτό: Μαντάμ Κλοντ – YouTube
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις