Γιατί να αγοράσω plug-in υβριδικό;
Μια τεχνολογία που αποτελεί ιδανικό ενδιάμεσο σταθμό ανάμεσα σε ηλεκτροκίνηση και συμβατική τεχνολογία με πολλαπλά οφέλη εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά
- Drones πετούν επάνω από αμερικανικές πολιτείες και κανείς δεν ξέρει τι συμβαίνει
- «Χριστούγεννα όπως επιβάλλεται να είναι» - Κρύο, βροχές και χιόνια δίνουν οι τελευταίες προβλέψεις
- Το παιχνίδι της συναίνεσης και τα παθήματα που δεν έγιναν μαθήματα
- Δύο ελληνικά πιάτα στη λίστα του Taste Atlas με τα 100 καλύτερα του κόσμου
Τα αντίστοιχης τεχνολογίας οχήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως η φυσική εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας καθώς ένα plug-in υβριδικό σύνολο αποτελείται επίσης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοτέρ και μία μπαταρία.
Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι η φόρτιση της μπαταρίας, η οποία κατά κανόνα είναι μεγαλύτερη σε χωρητικότητα και KWh σε σχέση με τα απλά υβριδικά, πραγματοποιείται μέσω πρίζας και φορτιστή και όχι με τη συνδρομή του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Βέβαια στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση συμβάλλει κατά ένα μέρος στη διαδικασία αναπλήρωσης ενέργειας, ωστόσο από τη στιγμή που αυτή εξαντληθεί, η αναζήτηση φορτιστή είναι ο μοναδικός τρόπος για την επαναφόρτισή της λόγω κυρίως του μεγάλου μεγέθους της μπαταρίας.
Μια ηλεκτρική καθημερινότητα
Αν και αυτή η παράμετρος διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο και από κατασκευαστή σε κατασκευαστή, χάρη ακριβώς στο μεγαλύτερο μέγεθος μπαταριών ένα plug-in υβριδικό όχημα μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία από 30 έως 100+ χλμ.
Αυτό σημαίνει ότι τα plug-in υβριδικά μοντέλα με τις μεγαλύτερες μπαταρίες μπορούν συνήθως να υπερκαλύψουν τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης, κινούμενα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Για τους ίδιους ακριβώς λόγους ακόμα και στην περίπτωση που πρόκειται για ιδιαιτέρως μεγάλα και πανίσχυρα αυτοκίνητα, τα plug-in υβριδικά μοντέλα περιστέλλουν θεαματικά τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και κατανάλωσης καυσίμου που μπορεί να ξεκινούν ακόμα και κάτω από το 1,0 λίτρο στην πρώτη περίπτωση και λίγο πάνω από τα 10 γρ./χλμ. στη δεύτερη. Επίσης, ακόμα και όταν η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί, υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βενζίνης ή diesel απαλλάσσοντας από το «άγχος της αυτονομίας» που ακολουθεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Βέβαια σε κάθε περίπτωση, η μπαταρία πρέπει να αναπληρώσει την ενέργειά της μέσω φορτιστή, κατ’ επέκταση πρέπει να υπάρχει πρόσβαση σε αντίστοιχη εγκατάσταση και η σχετική «αναμονή», αν φυσικά ο οδηγός επιθυμεί να απολαμβάνει τα οφέλη εξοικονόμησης που προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία.
Ορθή χρήση
Να σημειωθεί ότι μία από τις κύριες κριτικές που ακολουθούν τα plug-in υβριδικής τεχνολογίας οχήματα είναι ότι οι οδηγοί τους δεν φροντίζουν για την επαναφόρτιση των μπαταριών, με αποτέλεσμα, με δεδομένο και το αυξημένο βάρος που έχουν λόγω ακριβώς των συστοιχιών, να είναι τελικά πιο ενεργοβόρα και πιο ρυπογόνα από τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας.
Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό και λόγω του σημαντικά μεγάλου βάρους τους παύουν να είναι ελκυστικά για εκείνους που συνηθίζουν να κάνουν μεγάλες διαδρομές πολύ συχνά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις