Τρίτη 07 Ιανουαρίου 2025
weather-icon 21o
Ο Χορός των Ντεμπιτάντ: Γιατί νεαρές, εύπορες γυναίκες θέλουν να συμμετέχουν σε αυτό τον απαρχαιωμένο θεσμό;

Ο Χορός των Ντεμπιτάντ: Γιατί νεαρές, εύπορες γυναίκες θέλουν να συμμετέχουν σε αυτό τον απαρχαιωμένο θεσμό;

Μπορεί οι πλουμιστοί εορτασμοί των κοριτσιών της ελίτ να μοιάζουν ανεπίκαιροι, ωστόσο η παράδοση του Χορού των Ντεμπιτάντ καλά κρατεί. Γιατί;

O Xορός των Ντεμπιτάντ ξεκίνησε και φέτος όπως πάντα -με εναρκτήριο χορό. Στη συνέχεια οι πρωτοεμφανιζόμενες παίρνουν θέση για ένα βαλς με τους πατέρες τους πριν «παραδοθούν στους καβαλιέρους τους».

«Η οικογένεια και άλλοι καλεσμένοι κάθονται σε τραπέζια με χρυσές καρέκλες απολαμβάνοντας το θέαμα, καθώς από την οροφή ο πολυέλαιος στάζει από παρακμή». Με αυτές τιε λέξεις που μοιάζουν να έχουν γραφτεί τον 18ο αιώνα, η πρόσφατη ψηφιακή έκδοση της Vogue σχολιάζει όσα έγιναν στον πρόσφατο Χορό των Ντεμπιτάντ στο Παρίσι που μοιάζει μια εξασθενημένη αλλά υπαρκτή συνέχεια ενός παλιού θεσμού.

Η εκδήλωση, το Le Bal des Débutantes, είναι μια ετήσια χοροεσπερίδα που μπορεί κάποιος να συμμετέχει μόνο με πρόσκληση. Σε αυτήν είκοσι περίπου νεαρές γυναίκες από όλο τον κόσμο είναι ντυμένες με υψηλή ραπτική, φοράνε πολύτιμους λίθους και επιλέγουν έναν «ιππότη» για την εμφάνιση τους σε μια «σύγχρονη εκδοχή του Χορού που δίνει έμφαση στην ατομικότητα και την αρχοντική αυτοέκφραση» σχολιάζει ο The Guardian.

Η φετινή εκδήλωση χρωστάει μεγάλη κομμάτι της δημοφιλίας της στα μέσα για την συμμετοχή σε αυτήν της Απλ Μάρτιν.

Η 20χρονη κόρη του Κρις Μάρτιν των Coldplay και της Γκουίνεθ Πάλτροου φόρεσε ένα «εκπληκτικό, μεταξωτό σιφόν baby blue φόρεμα με μεγάλο μαύρο φιόγκο από τον Alessandro Michele για τον Valentino, το οποίο χρειάστηκε 750 ώρες για να δημιουργηθεί» γράφει η ιστοσελίδα μόδας.

Άλλη πρωτοεμφανιζόμενη και διάσημη είναι και η Λουτσία Πόντι, εγγονή της θρυλικής Σοφία Λόρεν, που έκανε το λαμπερό της ντεμπούτο στο 2024 Le Bal des Débutantes, έναν από τους πιο κομψούς και φιλανθρωπικούς ετήσιους χορούς, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι στις 30 Νοεμβρίου.

Η 18χρονη Πόντι, φόρεσε δημιουργία του Giorgio Armani Privé -το στράπλες φόρεμα είχε πλισέ φούστα σε γραμμή Α, με κρεμ και ανθρακί γκρι ρίγες, ενώ η λεπτή δαντέλα με χάντρες πρόσθεσε μια πινελιά πολυτέλειας- και την συνόδευαν οι γονείς της, Σάσα Αλεξάντερ και Εντουάρντο Πόντι, γιος της Λόρεν.

Αν και η ίδια δεν μίλησε στη Vogue για την εκδήλωση δεν καταγράφηκαν, μια άλλη ντεμπιτάντ, η Sophie Kodjoe, κόρη της ηθοποιού Νικόλ Άρι Πάρκερ, είπε ότι έλαβε μέρος για να τιμήσει μια παράδοση. «Νομίζω ότι η ιστορία του έχει τις ρίζες της στην εισαγωγή νέων γυναικών στον κόσμο για να παντρευτούν, αλλά σε αυτήν την περίπτωση, δείχνει πόσο ξεχωριστές είναι όλες οι γυναίκες που συμμετέχουν και πόσο διαφορετικοί και δημιουργικοί είμαστε όλοι» είπε.

Οι πολύ πλούσιοι, είναι ξεκάθαρο, δεν ζουν όπως οι περισσότεροι -και το να έχεις πλούσιους, διάσημους γονείς είναι ρητή απαίτηση για να είσαι προσκεκλημένος- αλλά το σήμερα δεν είναι περίοδος Αντιβασιλείας και οι νεαρές γυναίκες δεν χρειάζεται να κάνουν το «κοινωνικό τους ντεμπούτο» σχολιάζει η αρθρογράφος του the Guardian, Έσθερ Άντλεϊ.

Αλλά, προφανώς, υπάρχει ακόμα όρεξη για αυτό. Η Νέα Υόρκη φιλοξενεί μια ανάλογη χοροεσπερίδα από το 1954 ενώ στο Λονδίνο, ο Χορός της Βασίλισσας Σάρλοτ αναβίωσε από μια οργάνωση που ονομάζεται «Η Εποχή του Λονδίνου» στον 21ο αιώνα.

Στην πραγματικότητα, αν και αυτά τα καλέσματα μοιάζει να έχουν μακρά ιστορία, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Οι σύγχρονες εκδοχές των χορών των debs δεν έχουν τρομερά μεγάλες γενεαλογίες σημειώνει η Άντλεϊ.

Το Bal des Débutantes, γνωστό μέχρι το 2012 ως Crillon ball, είναι δημιούργημα της Ophélie Renouard, η οποία ξεκίνησε την ιδέα ως νεαρή που εργαζόταν στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων στο Hôtel de Crillon στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

«Το κύριο επάγγελμά μου ήταν να οργανώνω πολυτελείς εκδηλώσεις που προσελκύουν τα μέσα ενημέρωσης», είπε και έχει δίκιο. Ακριβά ντυμένες νεαρές κυρίες είναι δόλωμα για φλας και φιλανθρωπικές δωρεές από τους πλούσιους γονείς τους ενώ οι σχεδιαστές μόδας ανυπομονούν να δείξουν τις δημιουργίες τους στον Χορό.

«Ξέρω ότι ακούγεται ανόητο, αλλά επιλέγουν τα φορέματά τους. Ξέρουν [το στιλ τους], ξέρουν πώς θέλουν να παρουσιάζονται. Οπότε νομίζω ότι με αυτή την έννοια, μπορεί να φαίνεται σε κάποιους λίγο παλιακό αλλά νομίζω ότι σε έναν κόσμο όπου όλα είναι τόσο γρήγορα, συμμετέχοντας νιώθουν διαφορετικά, ζουν κάτι που δεν θα είχαν ποτέ την ευκαιρία να κάνουν στην κανονική τους ζωή».

Η επίσημη παρουσίαση των επιλέξιμων νεαρών γυναικών στην αγγλική αυλή μπορεί να ανιχνευθεί στη βασιλεία τουλάχιστον της Ελισάβετ Α’, αλλά έφτασε στο ζενίθ της στα χρόνις της βασίλισσας Σάρλοτ, τη σύζυγο του Γεωργίου Γ’. Ο Χορός της παρέμεινε το κορυφαίο γεγονός στους βασιλικούς και αριστοκρατικούς κύκλους του Λονδίνου από τον 18ο αιώνα και μετά και αντιγράφηκε σε ολόκληρη την αυτοκρατορία του τότε.

Ωστόσο τον 20ο αιώνα, οι Χοροί έμοιαζαν απελπιστικά γερασμένοι και παλιοί και το 1958 η Ελισάβετ Β’ τερμάτισε τα καλέσματα. «Έπρεπε να το σταματήσουμε», φέρεται να είπε η πριγκίπισσα Μαργαρίτα.

Ωστόσο το ερώτημα παραμένει. Γιατί σήμερα, εν έτει 2024, νέες, σίγουρες και αναμφισβήτητα ισχυρές νεαρές γυναίκες (λόγω καταγωγής) θέλουν ενδεχομένως να συμμετέχουν στον Χορό των Ντεμπιτάντ;

Για την Renouard, η απάντηση είναι απλή. Η συμμετοχή τους προσφέρει κάτι που, κατά ειρωνικό τρόπο, τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν.

«Τα κορίτσια είναι όμορφα και φαίνονται και αισθάνονται σαν πριγκίπισσες για μια νύχτα. Επιπλέον το Παρίσι είναι, εχμ, Παρίσι. Η σύγχρονη ζωή δεν έχει τόση πληθώρα γοητείας, αλλά στο Χορό, η αίγλη και ο ρομαντισμός είναι το παν. Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που όλοι το αγαπούν τόσο πολύ – τους δίνει μια εμπειρία που δεν μπορούν να βρουν αλλού».

Must in

Ο Ολιβέρ Καν έτοιμος να επενδύσει στην Μπορντό

Ο Γερμανός πρώην γκολκίπερ της Μπάγερν και της Εθνικής Γερμανίας θέλει να κάνει δική του τη γαλλική ομάδα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 07 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο