Γιατί να αγοράσω υβριδικό;
Τα πλεονεκτήματα χρήσης ενός υβριδικής τεχνολογίας αυτοκινήτου αποτελoύν μια «win-win» επιλογή για εκείνους που επιθυμούν μια πολύπλευρη προσιτότητα
Αν κάποιος δεν παρακολουθεί τις σχετικές εξελίξεις, η ιστορία των σύγχρονων υβριδικών ξεκινά με το Toyota Prius, το οποίο το 1997 υπήρξε ο πρώτος ευρείας παραγωγής εκπρόσωπος του είδους.
Παρά το διόλου ευκαταφρόνητο διάστημα που έχει περάσει από εκείνη τη στιγμή, η ουσία της υβριδικής τεχνολογίας δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν υιοθετούνται συνεχώς στοχευμένες βελτιώσεις στα επιμέρους «συστατικά» των αντίστοιχης τεχνολογίας συνόλων, τα οποία παρεμπιπτόντως αποτελούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης ή diesel, ηλεκτρικό μοτέρ και μια μικρή μπαταρία.
Οι δύο κινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν είτε συνδυαστικά είτε εκ περιτροπής, με το λογισμικό διαχείρισης να κάνει την επιλογή αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες.
Ο γενικός κανόνας είναι ότι τα υβριδικής τεχνολογίας αυτοκίνητα εφοδιάζονται με μια μικρή μπαταρία, η φόρτιση της οποίας πραγματοποιείται είτε με τη συνδρομή κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο τα υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα είναι επίσης γνωστά ως αυτοφορτιζόμενα, σε αντιδιαστολή με τα plug-in υβριδικά.
Το εισαγωγικό κεφάλαιο των Mild Hybrid
Ως υποκατηγορία των υβριδικών θα μπορούσαν να θεωρηθούν και τα mild hybrids, με δεδομένο ότι επίσης δεν χρειάζονται εξωτερική φόρτιση, αν και τα οχήματα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας συνήθως διαθέτουν ένα πολύ μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ σε σχέση με τα συμβατικά υβριδικά, το οποίο αναλαμβάνει την εκκίνηση ή/και λειτουργεί επικουρικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υψηλές ταχύτητες.
Αυτό που αξίζει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι πλέον η πλειονότητα των κατασκευαστών χρησιμοποιούν την τεχνολογία mild hybrid στις εκδόσεις των αυτοκινήτων τους που βρίσκονται πιο κοντά στη βάση της γκάμας «καταργώντας» προοδευτικά τις εκδόσεις όπου έχει το μονοπώλιο ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, προς όφελος της μεγαλύτερης εξοικονόμησης ενέργειας και εν όψει των νέων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων που θα ισχύσουν από το 2025. Να σημειωθεί επίσης ότι η τεχνολογία mild hybrid εξελίσσεται συνεχώς εξασφαλίζοντας ολοένα και μεγαλύτερη οικονομία.
Σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας, λόγω ακριβώς της δυνατότητας αυτοφόρτισης, οι δυνητικοί ιδιοκτήτες τους δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την εύρεση φορτιστή ή να αλλάξουν κάτι στο στυλ οδήγησής τους, τα συνήθη δρομολόγιά τους ή το γκαράζ τους προς αναζήτηση σημείου φόρτισης.
Ταυτόχρονα η συνδυαστική λειτουργία των μοτέρ συνεισφέρει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με τα οφέλη εξοικονόμησης ωστόσο να είναι περισσότερο ορατά στον πραγματικό κόσμο σε αστικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Το γεγονός όμως ότι διαθέτουν το συγκεκριμένο σύστημα μειώνει σε κάθε περίπτωση ονομαστικά μεγέθη κατανάλωσης/CO2, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όσες φορολογικού τύπου διατυπώσεις λαμ βάνουν υπόψη τη συγκεκριμένη παράμετρο.
Επίσης με δεδομένο το μικρό μέγεθος της μπαταρίας, τα υβριδικής τεχνολογίας οχήματα είναι πιο προσιτά από τις υπόλοιπες εναλλακτικές τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης ενώ έχουν και χαμηλότερο βάρος.
- Social Media: Ο κρυφός καταλύτης της βίας ανάμεσα σε ανηλίκους
- Η European Super League έγινε… Unify League – Το νέο φορμάτ και η απάντηση της UEFA
- Κώστας Χαρδαβέλλας: «Έφυγες όπως έζησες: Νικητής!» – Το συγκηνιτικό μήνυμα της συζύγου του
- «Μούφα» τουρκικών ΜΜΕ ή πραγματικότητα; – «Κινέζοι επιστήμονες θα ακακοινώσουν την Παρασκευή κάτι σημαντικό για την ανθρωπότητα»
- Έρευνα: Ένας στους δύο αγοράζει μόνο τα βασικά, τρεις στους πέντε δαπανούν λιγότερα για μη απαραίτητα είδη
- Αντετοκούνμπο: «Δεν λαμβάνω την αναγνώριση που θα έπρεπε – Πραγματικά πιστεύω στον εαυτό μου»