Η General Motors ανακοίνωσε την Τρίτη ότι κλείνει τη μονάδα Cruise που ανέπτυσσε ρομποτικά ταξί, ένα μεγάλο πλήγμα για τη μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία είχε επενδύσει στην αυτόνομη οδήγηση ως πρώτη προτεραιότητα.

Η εταιρεία με έδρα το Ντιτρόιτ δήλωσε ότι σταματά να χρηματοδοτεί την ανάπτυξη ταξί που οδηγούν τον εαυτό τους «δεδομένου του χρόνου και των πόρων που θα απαιτούνταν για επέκταση της επιχείρησης, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην αγορά ρομποταξί».

Από το 2016 μέχρι σήμερα εταιρεία είχε επενδύσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην Cruise, η οποία πρόκειται τώρα να απορροφηθεί στο τμήμα τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού.

Η εξέλιξη έρχεται λίγο αφότου η GM περιόρισε τα σχέδια για ηλεκτροκίνηση και πούλησε το μερίδιό της σε βιομηχανία μπαταριών για οχήματα, προκειμένου να εστιαστεί στην πιο επικερδή αγορά επαγγελματικών οχημάτων εσωτερικής καύσης.

Οι ανταγωνιστές της Cruise στην αναδυόμενη αγορά ρομποτικών ταξί περιλαμβάνουν παίκτες με βαθιές τσέπες όπως η Waymo της Google, η Tesla και η κινεζική Baidu.

Κάποιοι όμως έχουν σταματήσει να χρηματοδοτούν έργα αυτόνομης οδήγησης λόγω των τεχνικών, οικονομικών και νομικών εμποδίων.

Τον Οκτώβριο του 2022, η Ford Motor άρχισε να συρρικνώνει τη θυγατρική της Argo AI, την οποία συγχρηματοδοτούσε η Volkswagen, και τώρα εστιάζεται σε τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.

Παρόλα αυτά, ο Έλον Μασκ της Tesla επιμένει στο μέλλον των ρομποτικών ταξί με το δικό του Cybercab και, ως σύμβουλος του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, αναμένεται να ασκήσει πιέσεις για την ταχύτερη διάθεση των αυτόνομων οχημάτων.

Τον περασμένο μήνα, η Waymo επέκτεινε την υπηρεσία των ρομποταξί της σε όλο το Λος Άντζελες και την περασμένη εβδομάδα στο Μαϊάμι.