Πρώτο… δώρο του Τραμπ υπέρ Μασκ – Ποια ρύθμιση θέλει να καταργήσει προς όφελος της Tesla
Ο Έλον Μασκ, το αφεντικό της Tesla, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Ντόναλντ Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
- Φρανσουά Μπαϊρού: Ποιος είναι ο «βετεράνος» του Κέντρου – Μπορεί να βγάλει τη Γαλλία από την κρίση;
- Πέντε πράγματα που κάνουμε ασυναίσθητα και… γινόμαστε αντιπαθητικοί στους άλλους
- Το στέμμα πέφτει, η ψυχική υγεία έρχεται; Τέλος στα καλλιστεία η Ολλανδία
- Τι είναι η Dubai chocolate που έχει τρελάνει τα social media – Η συνταγή που την κάνει ξεχωριστή
Η μεταβατική ομάδα που έχει ορίσει ο Ντόναλντ Τραμπ προτείνει η επερχόμενη κυβέρνηση να εγκαταλείψει μια απαίτηση αναφοράς τροχαίου ατυχήματος, στην οποία αντιτίθεται από καιρό και η Tesla του Έλον Μασκ, σύμφωνα με έγγραφο που αποκάλυψε το Reuters. Πρόκειται για μια κίνηση που θα μπορούσε να πλήξει την ικανότητα της κυβέρνησης και της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής να ερευνά και να ρυθμίζει την ασφάλεια των οχημάτων με συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Ο Μασκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ξόδεψε περισσότερο από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο. Η κατάργηση της διάταξης περί αναφοράς ατυχημάτων θα ωφελούσε ιδιαίτερα την Tesla, η οποία έχει αναφέρει τα περισσότερα από τα ατυχήματα – περισσότερα από 1.500 – στις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας στο πλαίσιο του προγράμματος. Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων έχει στοχοποιηθεί σε έρευνες της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA), συμπεριλαμβανομένων τριών που προκύπτουν από τα δεδομένα.
Τα δεδομένα επηρέασαν 10 έρευνες σε έξι εταιρείες, καθώς και εννέα ανακλήσεις ασφαλείας στις οποίες συμμετείχαν τέσσερις διαφορετικές εταιρείες
Η σύσταση για την εξάλειψη του κανόνα αναφοράς σύγκρουσης προήλθε από μια μεταβατική ομάδα επιφορτισμένη με την παραγωγή μιας στρατηγικής 100 ημερών για την πολιτική αυτοκινήτων. Η ομάδα κατηγόρησε τον κανόνα ότι αποτελεί μέτρο «υπερβολικής» συλλογής δεδομένων, δείχνει το έγγραφο που είδε το Reuters.
Το Reuters δεν μπόρεσε να προσδιορίσει ποιον ρόλο πιθανώς διαδραμάτισε ο ίδιος ο Μασκ στη διαμόρφωση των συστάσεων της ομάδας μετάβασης ή την πιθανότητα να τις εφαρμόσει η διοίκηση. Η Alliance for Automotive Innovation, ένας εμπορικός όμιλος που εκπροσωπεί τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από την Tesla, επέκρινε επίσης την απαίτηση ως επαχθή.
Tesla: Πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία
Μια ανάλυση του Reuters σχετικά με τα δεδομένα του NHTSA, δείχνει ότι η Tesla αντιπροσώπευε τα 40 από τα 45 θανατηφόρα δυστυχήματα που αναφέρθηκαν στη ρυθμιστική αρχή έως τις 15 Οκτωβρίου.
Tesla on Autopilot slams into a car that had flashers on due to an earlier accident — so much for a smart car. I expect NHTSA to recall $TSLA Autopilot as early as Q1 2023. pic.twitter.com/PyjyBLJj8A
— Facts Chaser 🌎 🤦🏻♂️ (@Factschaser) December 30, 2022
Another one of those “hard to do much about” #TeslaCrashFootage incidents.
The other driver was charged with DUI (easy to find Tesla crash news when it’s not in California)https://t.co/jcv7ewKnaY
The tesla was not on autopilot pic.twitter.com/GAd8K3KDoO
— green (@greentheonly) July 25, 2021
Μεταξύ των ατυχημάτων της Tesla που διερευνήθηκαν βάσει της διάταξης ήταν ένα θανατηφόρο ατύχημα το 2023 στη Βιρτζίνια, όπου ένας οδηγός που χρησιμοποιούσε τη λειτουργία “Αυτόματος πιλότος” του αυτοκινήτου χτύπησε σε ένα όχημα με τρέιλερ και ένα άλλο δυστύχημα στην Καλιφόρνια το ίδιο έτος, όπου ένα Tesla σε λειτουργία αυτόματου πιλότου χτύπησε ένα πυροσβεστικό όχημα, σκοτώνοντας τον οδηγό του πυροσβεστικού και τραυματίζοντας τέσσερις ακόμα πυροσβέστες.
Η NHTSA από τη μεριά της επισήμανε ότι τέτοια δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για την αξιολόγηση της ασφάλειας των αναδυόμενων τεχνολογιών αυτοματοποιημένης οδήγησης. Δύο πρώην υπάλληλοι της NHTSA είπαν ότι οι απαιτήσεις αναφοράς σύγκρουσης ήταν ζωτικής σημασίας για τις έρευνες της υπηρεσίας σχετικά με τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού της Tesla που οδήγησαν σε ανακλήσεις το 2023. Χωρίς τα δεδομένα, είπαν, η NHTSA δεν μπορεί εύκολα να εντοπίσει μοτίβα σύγκρουσης που τονίζουν προβλήματα ασφάλειας.
Η ρυθμιστική αρχή έχει λάβει και αναλύσει δεδομένα για περισσότερα από 2.700 ατυχήματα από τότε που ο οργανισμός θέσπισε τον κανόνα το 2021. Τα δεδομένα επηρέασαν 10 έρευνες σε έξι εταιρείες, καθώς και εννέα ανακλήσεις ασφαλείας στις οποίες συμμετείχαν τέσσερις διαφορετικές εταιρείες.
Σε ένα παράδειγμα, η NHTSA επέβαλε πρόστιμο στην Cruise 1,5 εκατομμύρια δολάρια τον Σεπτέμβριο – τη startup αυτόνομης οδήγησης που ανήκει στη General Motors – επειδή δεν ανέφερε ένα περιστατικό του 2023 στο οποίο ένα όχημα χτύπησε και παρέσυρε έναν πεζό που είχε χτυπήθηκε από άλλο αυτοκίνητο. Η GM αυτή την εβδομάδα είπε ότι η Cruise θα σταματήσει την ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.
Αναφορά ατυχήματος
Η λεγόμενη πάγια γενική παραγγελία της NHTSA απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν ατυχήματα εάν χρησιμοποιούνται προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού ή αυτόνομης οδήγησης εντός 30 δευτερολέπτων από την πρόσκρουση, μεταξύ άλλων παραγόντων.
Εκτός από την κατάργηση του κανόνα αναφοράς, οι συστάσεις ζητούν από τη διοίκηση να «απελευθερώσει» τη ρύθμιση των αυτόνομων οχημάτων και να θεσπίσει «βασικούς κανονισμούς που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη» του κλάδου.
Σε μια κλήση κερδών της Tesla τον Οκτώβριο, ο Μασκ ζήτησε «μια ομοσπονδιακή διαδικασία έγκρισης για αυτόνομα οχήματα», αντί για ένα συνονθύλευμα πολιτειακών νόμων που αποκάλεσε «απίστευτα επώδυνη» την όλη διαδικασία. Είπε ότι θα χρησιμοποιούσε τη θέση του ως “τσάρου” αποτελεσματικότητας της κυβέρνησης, μια θέση που του είχε υποσχεθεί ο Τραμπ, για να πιέσει για τέτοιες ρυθμιστικές αλλαγές.
Μετά τις εκλογές, ο Τραμπ όρισε τον Μασκ να ηγηθεί ενός νεοσυσταθέντος Τμήματος Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας για να συμβουλεύει από την «εξωτερική κυβέρνηση» σχετικά με τη μείωση του ομοσπονδιακού προσωπικού, των δαπανών και των κανονισμών.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις