Τι είναι η Dubai chocolate που έχει τρελάνει τα social media – Η συνταγή που την κάνει ξεχωριστή
Όλη η Ευρώπη έχει πάθει... αμόκ με την Dubai chocolate
- Φρανσουά Μπαϊρού: Ποιος είναι ο «βετεράνος» του Κέντρου – Μπορεί να βγάλει τη Γαλλία από την κρίση;
- Πέντε πράγματα που κάνουμε ασυναίσθητα και… γινόμαστε αντιπαθητικοί στους άλλους
- Το στέμμα πέφτει, η ψυχική υγεία έρχεται; Τέλος στα καλλιστεία η Ολλανδία
- Τι είναι η Dubai chocolate που έχει τρελάνει τα social media – Η συνταγή που την κάνει ξεχωριστή
Με αστραπιαίους ρυθμούς χάρη στο TikTok εξαπλώθηκε η φήμη της «Dubai chocolate», με την ευρωπαϊκή αγορά να την εντάσσει σταδιακά ως φυσικό προϊόν στα ράφια, παρά το γεγονός ότι αρχικά ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.
Η αρχική ιδέα ανήκει στη σοκολατοποιό, Σάρα Χαμουντά, η οποία επινόησε τη συνταγή στη διάρκεια της δεύτερης εγκυμοσύνης της για να αντιμετωπίσει τις λιγούρες. Τα κύρια συστατικά της διάσημης πλέον «σοκολάτας Ντουμπάι» είναι σοκολάτα κουβερτούρα, κρέμα από φυστίκι Αιγίνης (το οποίο επίσης ευδοκιμεί στο Ιράν και άλλες χώρες της κεντρικής Ασίας) και τραγανό φύλλο κανταΐφι.
Στη Γερμανία μόνο υπάρχουν 19 ενεργές αιτήσεις εμπορικών σημάτων για γλυκά με το Ντουμπάι στο όνομά τους, σύμφωνα με το γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, ενώ σε όλη την Ευρώπη, υπήρχαν περισσότερες από 30 τέτοιες αιτήσεις έως τις 4 Δεκεμβρίου 2024.
Μπορεί οποιοσδήποτε να ονομάσει το προϊόν του «Dubai chocolate»;
Το να φτιαχτεί η συγκεκριμένη σοκολάτα είναι σχετικά εύκολο, ωστόσο μπορούν όλοι να την ονομάσουν σοκολάτα του Ντουμπάι;
Υπενθυμίζεται ότι οι ονομασίες προϊόντων με βάση την προέλευση μπορούν να προστατεύονται παγκοσμίως ως εμπορικό σήμα, όπως για παράδειγμα ο όρος σαμπάνια, που προορίζεται για αφρώδη οίνο από την περιοχή Champagne της Γαλλίας.
Η «Πράξη της Γενεύης της Συμφωνίας της Λισαβόνας» είναι μια διεθνής συνθήκη στην οποία συμμετέχουν 30 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των κρατών της ΕΕ, η οποία βασικά προστατεύει τα προϊόντα με βάση τη γεωγραφική ονομασία μιας χώρας, περιοχής ή τοποθεσίας όπου παράγεται ένα προϊόν.
Ωστόσο, όπως εξήγησε στην DW ο δικηγόρος διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας Rüdiger Bals, αυτή η προστασία ισχύει μόνο για χώρες που αποτελούν μέρος της συνθήκης – και τα ΗΑΕ δεν είναι μέλος, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να προστατεύσουν τον όρο σοκολάτα του Ντουμπάι βάσει αυτής της συμφωνίας.
Παρολ’ αυτά, το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων της Γερμανίας δήλωσε στην DW ότι οι διμερείς συμφωνίες μεταξύ των χωρών θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν προστασία και ως εκ τούτου, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα μπορούσαν «θεωρητικά να καταχωρήσουν τη σοκολάτα του Ντουμπάι ως γεωγραφική ένδειξη εντός της δικαιοδοσίας τους» και στη συνέχεια να υποβάλει αίτηση για προστασία στην ΕΕ.
Προς το παρόν, η σοκολάτα του Ντουμπάι έχει γίνει ένας γενικός όρος για τη σοκολάτα με γέμιση κρέμα φιστικιού με κανταίφι, όπως ο όρος σοκολάτα Άγιος Βασίλης, ο οποίος επίσης δεν μπορεί να είναι εμπορικό σήμα, επειδή είναι ευρέως κατανοητός ως γενικός όρος για μια φιγούρα σοκολάτας σε σχήμα Άγιου Βασίλη.
- Ειρήνη Μουρτζούκου: Ο Παναγιώτης, το τρίτο πρόσωπο και τα σημάδια του Θεού για τα παιδιά που έφυγαν
- Αμαλιάδα: Τέσσερις μήνες από τον θάνατο του Παναγιωτάκη – Οι αντιφάσεις από Ειρήνη και Πόπη
- Κεντρική Μακεδονία: Η πρώτη σε σταυρούς Βούλα Πατουλίδου και η Νανά Αηδονά διεκδικούν τη μετα-Τζιτζικώστα εποχή
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις