Παρθένος Μαρία: Η ταινία για τη μητέρα του Ιησού διχάζει τους πάντες, το Netflix γιορτάζει ένα παγκόσμιο hit
Η ταινία Παρθένος Μαρία εξοργίζει τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης, τους συντηρητικούς Χριστιανούς και τους woke κριτικούς και θεατές. Το Netflix κέρδισε
- Φρανσουά Μπαϊρού: Ποιος είναι ο «βετεράνος» του Κέντρου – Μπορεί να βγάλει τη Γαλλία από την κρίση;
- Πέντε πράγματα που κάνουμε ασυναίσθητα και… γινόμαστε αντιπαθητικοί στους άλλους
- Το στέμμα πέφτει, η ψυχική υγεία έρχεται; Τέλος στα καλλιστεία η Ολλανδία
- Τι είναι η Dubai chocolate που έχει τρελάνει τα social media – Η συνταγή που την κάνει ξεχωριστή
Η ταινία Παρθένος Μαρία στο Netflix έχει προκαλέσει αντιδράσεις, σχεδόν από τους πάντες. Η ταινία που αφηγείται τη γέννηση της Μαρίας, τη ζωή της και τη γέννηση του Ιησού και κυκλοφόρησε στην πατφόρμα streaming λίγες μόλις μέρες πριν τα Χριστούγεννα είναι ένα βιβλικό έπος που έχει εξοργίσει πολλούς σημειώνει η The Telegraph.
Παλαιστίνιοι και υποστηρικτές τους είναι εξοργισμένοι γιατί η ηθοποιός που υποδύεται τη μητέρα του θεού, η Νόα Κόεν, είναι Ισραηλινή σε καιρούς που ο πόλεμος στη Γάζα και οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή συνεχίζονται.
Από την άλλη θρησκόληπτοι χριστιανοί σε όλο τον πλανήτη είναι εξοργισμένοι για «παραποιήσεις και ιστορικές ανακρίβειες».
Μετά την προβολή της ταινίας, τα σχόλια χρηστών στο Χ κατηγορούν τις επιλογές στο καστ που είναι κυρίως ηθοποιοί από το Ισραήλ.
«Ο Ιησούς, η Μαρία και όλοι σε αυτό το σόου θα έπρεπε να είναι Παλαιστίνιοι» γράφει ένας χρήστης. «Υπάρχει κάτι πολύ προσβλητικό στο να παίζει ένας Ισραηλινός ηθοποιός τη Μαρία, ενώ το Ισραήλ κάνει όσα κάνει εναντίον των Παλαιστινίων» γράφει άλλος.
«Για τους Παλαιστίνιους, που ζουν υπό κατοχή και συνεχή εκτοπισμό, τέτοιες επιλογές (στο καστ) επιδεινώνουν μια μακρά ιστορία διαγραφής από την πολιτιστική και ιστορική αφήγηση» αναφέρει άλλο πιο μετριοπαθές σχόλιο, βασιζόμενο στα βιβλικά εδάφη της σημερινής Παλαιστίνης σημειώνει το MSNBC.
Από την άλλη οι συντηρητικοί Χριστιανοί στέκονται στις «συνολικές ιστορικές ανακρίβειες της ιστορίας».
Υπερασπιζόμενος την ταινία ο σκηνοθέτης D.J. Caruso είπε ότι «ακριβώς αυτή η απόσταση ανάμεσα στη Μαρία ως σύμβολο και τη Μαρία ως πρόσωπο, είναι η ουσία της ταινίας».
«Ήθελα να απεικονίσω την πραγματική, ανθρώπινη Μαρία», είπε ο σκηνοθέτης.
Την ίδια θέση έχει και η πρωταγωνίστρια της σειράς, Νόα Κοέν. «Η Μαρία ήταν μια νεαρή γυναίκα, πιθανότατα γεμάτη με τους δικούς της φόβους και αβεβαιότητες. Μια νέα γυναίκα που ξαφνικά της ζητήθηκε να αναλάβει μια τεράστια ευθύνη… [θέλαμε] να μεταφέρουμε αυτή τη μεταμόρφωση, το συναισθηματικό βάρος που έπρεπε να είχε και την εσωτερική δύναμη που της επέτρεψε να πάει μπροστά».
Οι άνδρες πίσω από το Mary
Άλλοι στέκονται στον άνδρα που είναι και εκτελεστικός παραγωγός της ταινίας, τον αμφιλεγόμενο πάστορα Joel Osteen που υπερασπίζεται το Ευαγγέλιο της Ευημερίας. Με τον όρο Ευαγγέλιο της ευημερίας (Prosperity Gospel) προσδιορίζεται μια ευρύτατα αποδεκτή διδασκαλία, η οποία υποστηρίζει, ότι «πραγματικά πιστός χριστιανός είναι όποιος ευημερεί οικονομικά, δεν αρρωσταίνει και δεν γνωρίζει τι σημαίνει δυστυχία και ανέχεια».
Ή τον μόνο ειδικό επανω σε βιβλικές και θρησκευτικές σπουδές που αναφέρεται ανάμεσα στους συντελεστές, τον Adam W. Schindler που περιγράφει τον εαυτό του στον ιστότοπό του ως πάστορα και σύμβουλο ψηφιακής στρατηγικής. Ο ίδιος κατέχει ηγετική θέση στο America First Policy Institute (AFPI), ένα συντηρητικό δεξιό thinktank που ιδρύθηκε το 2021 και έχει δημοσιεύσει φυλλάδιο 80 σελίδων στο οποίο περιγράφει «δέκα βιβλικούς πυλώνες για την αποκατάσταση της Αμερικής στα ιουδαιοχριστιανικά θεμέλιά της».
View this post on Instagram
Ανάμεσα σε αυτά είναι η απαγόρευση στο δικαίωμα της άμβλωσης που τη συγκρίνει με βρεφοκτονία, τη δήλωση άνευ όρων υποστήριξης για το κράτος του Ισραήλ, την προώθηση της συντηρητικής κατανόησης του φύλου ως δυαδικό απορρίπτοντας τις ταυτότητες φύλου και τις ΛΟΑΤΚΙ κοινότητες.
«To πρόβλημα της ταινίας είναι ότι προσπαθεί να αρέσει σε όλους» σημειώνει η Anthea Butler στο MSNBC. «Είναι βιβλικό έπος; Μια ιστορία αγάπης; Ένα υπερφυσικό θρίλερ; Ό,τι και αν θέλει να είναι, αποτυγχάνει. Η βία είναι αδικαιολόγητη, χρησιμοποιείται ως θέαμα. Ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι το Mary είναι ένα είδος κινηματογραφικής προπαγάνδας που θέλει να αναπλαισιώσει μια βιβλική ιστορία για να απαντήσει στις κοινωνικές και εμπορικές ανάγκες πολλών Αμερικανών Χριστιανών σήμερα. Αυτή η απεικόνιση της μητέρας του Ιησού είναι ένα υπερτροφοδοτούμενο όραμα του 21ου αιώνα μιας Μαρίας που είναι μια διασταύρωση μεταξύ της μητέρας του Θεού, της Μπάρμπι και μιας μάνας. Μπέρδεμα» καταλήγει.
Το Mary είναι hit
View this post on Instagram
Ο διχασμός και οι κακές στο σύνολο τους κριτικές για την ταινία (έχει σκορ 30% στο Rotten Tomatoes) δεν την εμπόδισαν από το να γίνει ένα αναπάντεχο εμπορικό hit στην πατφόρμα.
Η ταινία έγινε γρήγορα παγκόσμια επιτυχία αποδεικνύοντας ότι οι θεατές είναι πρόθυμοι να καταναλώσουν περιεχόμενο ανεξάρτητα από όσα λένε οι κριτικοί.
Η ταινία κυκλοφόρησε στις 6 Δεκεμβρίου και είναι ήδη στην 4η θέση στο Top 10 του Global Movies Chart του Netflix για την εβδομάδα από 2 Δεκεμβρίου έως 8 Δεκεμβρίου.
To Μary συγκέντρωσε 11,4 εκατομμύρια προβολές και 21,2 εκατομμύρια ώρες προβολών και έφτασε στο νούμερο. 1 σε δύο χώρες. Συνολικά η αμφιλεγόμενη ταινία είναι στο Top 10, 71 διαφορετικών χωρών.
- Ειρήνη Μουρτζούκου: Ο Παναγιώτης, το τρίτο πρόσωπο και τα σημάδια του Θεού για τα παιδιά που έφυγαν
- Αμαλιάδα: Τέσσερις μήνες από τον θάνατο του Παναγιωτάκη – Οι αντιφάσεις από Ειρήνη και Πόπη
- Κεντρική Μακεδονία: Η πρώτη σε σταυρούς Βούλα Πατουλίδου και η Νανά Αηδονά διεκδικούν τη μετα-Τζιτζικώστα εποχή
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις