Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τι συνεπάγεται η συντήρηση ενός BEV;

Τι συνεπάγεται η συντήρηση ενός BEV;

Όσα αξίζει να γνωρίζετε για τους τεχνικούς ελέγχους των ηλεκτρικής τεχνολογίας οχημάτων και για τη «διάρκεια» ζωής τους

Εκτός από τα πλεονεκτήματα σε περιβαλλοντικό επίπεδο όσο και σε εξοικονόμηση ενέργειας και κατ’ επέκταση χρημάτων που επιφυλάσσει η ιδιοκτησία/χρήση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, αυτό που θα είναι χρήσιμο να έχει κανείς κατά νου αν ταλαντεύεται σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση είναι ότι τα BEV προσφέρουν υψηλότερα οφέλη στον ιδιόκτητη τους και σε ό,τι αφορά το κόστος συντήρησης σε επίπεδο τεχνικών ελέγχων και τυχόν επισκευών καθώς αφενός συνήθως έχουν μεγαλύτερα διαστήματα ανάμεσα στα service σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ενώ, αφετέρου, η απουσία των τελευταίων από την τεχνολογία τους σημαίνει πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και κατ’ επέκταση πολύ μικρότερες φθορές κατά τη συμβατική χρήση.

Παρ’ όλα αυτά, όπως ισχύει για κάθε αυτοκινούμενο όχημα, οι τεχνικοί έλεγχοι αν και πιο αραιοί χρονικά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αμελούνται ούτε στην περίσταση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και όχι μόνο προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να μπορούν να επωφεληθούν πλήρως από τις εγγυήσεις του κατασκευαστή, αλλά προκειμένου να τηρούνται οι προδιαγραφές ασφαλείας ενός αυτοκινήτου και κατ’ επέκταση η ασφάλεια τόσο των επιβατών του όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.

Πιο αραιά διαστήματα service

Ξεκινώντας από τα βασικά, για εκείνους που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με το ηλεκτρικό είδος οι προγραμματισμένοι τεχνικοί έλεγχοι ενός ηλεκτροκίνητου διαφέρουν σημαντικά σε ό,τι αφορά τα χρονικά διαστήματα σε σχέση με ένα όχημα που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Opel Corsa που διατίθεται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρική όσο και σε συμβατικές εκδόσεις, στην περίπτωση του EV προτείνεται τεχνικός έλεγχος κάθε δύο χρόνια ή κάθε 25.000 χλμ. όταν για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις προκρίνεται ο ετήσιος τεχνικός έλεγχος ή service με τη συμπλήρωση 20.000 χλμ. Εκτός αυτού τα EV, λόγω των προφανών διαφορών στη φιλοσοφία κατασκευής και λειτουργίας ενός ηλεκτροκινητήρα με έναν ICE, δεν έχουν απαιτήσεις σε εργασίες σχετιζόμενες με /πλήρωση υγρών (λάδια, ψυγείο αυτοκινήτου), κάτι που συνηγορεί στα μεγαλύτερα διαστήματα service αλλά και μικρότερα κόστη σε αναλώσιμα.

Κατ’ επέκταση, όπως ίσως ήδη υποθέτει κανείς οι ηλεκτροκινητήρες δεν θα χρειαστούν ποτέ αντικατάσταση μπουζί, φίλτρων λαδιού, συντήρηση του συστήματος ψύξης (συμπληρώστε ελεύθερα), ούτε μπορούν εκ φύσεως να υποστούν βλάβες που συνδέονται με χαμηλής ποιότητας καύσιμα ή κάποια διαρροή λόγω φθοράς σε κάποια από τα μέρη που είναι υπεύθυνα για την τροφοδοσία καυσίμου ή των λοιπών υγρών που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος απαρτίζεται από χιλιάδες κινούμενα μέρη που υπόκεινται σε μια συνεχή καταπόνηση.

Οι κανόνες

Η πιο απλή λογική ενός ηλεκτροκινητήρα και η ανθεκτικότητά του σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν σημαίνει φυσικά ότι ο οδηγός/χρήστης ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να αμελήσει τη συντήρηση.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραμένει αυτοκίνητο που διαθέτει φρένα, ελαστικά, σύστημα διεύθυνσης, φώτα, υαλοκαθαριστήρες και φίλτρα καμπίνας, τα οποία με μία εξαίρεση για την οποία θα διαβάσετε παρακάτω υπόκεινται ακριβώς στις ίδιες φθορές και καταπονήσεις με τα αντίστοιχα εξαρτήματα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Η εξαίρεση

Αν λοιπόν δεν θέλετε να βρεθείτε προ εκπλήξεως ακόμα και αν διαθέτετε ένα τελευταίας τεχνολογίας BEV μην αμελήσετε λέξεις-κλειδιά όπως η ζυγοστάθμιση ή η ευθυγράμμιση, όπως και το να πραγματοποιείτε τους προβλεπόμενους ελέγχους και αντικαταστάσεις σε αναλώσιμα όπως π.χ. τα ελαστικά ή οι υαλοκαθαριστήρες.

Το σύστημα ωστόσο που δεδομένα θα σας απασχολήσει λιγότερο και πιο αραιά σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα είναι το σύστημα πέδησης καθώς η παρουσία συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας από την επιβράδυνση στην πλειονότητα των ηλεκτρικών οχημάτων ή, αν προτιμάτε, η ιδιότητα που αποκαλείται στην ιδιόλεκτο της ηλεκτροκίνησης ως «οδήγηση με ένα πεντάλ», συνεπάγεται πολύ μικρότερη καταπόνηση στα μέρη που απαρτίζουν το σύστημα πέδησης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, ιδίως σε συνθήκες αστικών μετακινήσεων όπου χάρη ακριβώς στο παραπάνω σύστημα και στις συνήθως πολλαπλές ρυθμίσεις του, ο οδηγός πρακτικά μπορεί να κινηθεί χωρίς να χρησιμοποιήσει το πεντάλ φρένου και τα φρένα.

Βέβαια σημειώνουμε ότι ακόμα και με αυτό το δεδομένο κανένας δεν πρέπει να αμελεί τους προβλεπόμενους ελέγχους στα επίπεδα υγρών των φρένων, στα τακάκια και στα δισκόφρενα ενός BEV με δεδομένη την κρισιμότητα του συγκεκριμένου συστήματος για την ασφάλεια όλων.

Η σημασία των αυτόματων αναβαθμίσεων (ΟΤΑ)

Ένα ακόμα πλεονέκτημα που μπορεί κανείς να εντοπίσει στην ηλεκτρική τεχνολογία έναντι της συμβατικής είναι ότι ακόμα και αν όλα τα νεότερα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, αξιώνουν τη δυνατότητα «Over The Air Updates», δηλαδή αυτόματες αναβαθμίσεις που δεν προϋποθέτουν επίσκεψη σε συνεργείο, στην περίπτωση των BEV αυτές, ακριβώς επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασίζονται περισσότερο στο λογισμικό για τις λειτουργίες των μερών που βρίσκονται στον πυρήνα ενός αυτοκινήτου, μπορούν εξ αποστάσεως, εκτός από την αναβάθμιση των περιφερειακών συστημάτων, να έχουν «ευεργετική» επίδραση ή να «παρέμβουν» και στη βελτίωση της λειτουργίας στοιχείων όπως ο ηλεκτροκινητήρας ή η μπαταρία.

Επίσης με δεδομένη την εξέλιξη της τεχνολογίας προς αυτή την κατεύθυνση οι δυνατότητες των αυτόματων, εξ αποστάσεως αναβαθμίσεων θα διευρύνονται ολοένα και περισσότερο σε ό,τι αφορά τα στοιχεία στα οποία μπορούν να βελτιώσουν.

Επιπλέον η ολοένα αυξανόμενη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων (με τα ηλεκτρικά να πρωτοπορούν και σε αυτό καθώς οι κατασκευαστές θεώρησαν εξαρχής ότι αποτελούν τη νέα αιχμή της τεχνολογίας τους, εξ ου και φρόντισαν από πολύ νωρίς να τα εφοδιάσουν με ό,τι πιο προηγμένο είχε να επιδείξει η εξέλιξη στον συγκεκριμένο τομέα) σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων έχουν πρόσβαση σε μια πλήρως εξατομικευμένη πληροφόρηση σε ό,τι αφορά τους τεχνικούς ελέγχους του αυτοκινήτου τους και κατά πόσο κάποιο μέρος τους χρήζει προσοχής.

Αν ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, υπάρχουν ήδη αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν διαγνωστικά εξ αποστάσεως, ωστόσο μέχρι να φτάσουμε στο ιδεατό μέλλον όπου η πλειονότητα των προβλεπόμενων επισκευών θα μπορούν να διαγνωστούν ή και να υλοποιηθούν από μια εφαρμογή ή ακόμα και όταν αυτό γίνει πραγματικότητα, υπάρχουν προφανώς εργασίες που χρήζουν εξειδικευμένης τεχνογνωσίας ενός εξουσιοδοτημένου επισκευαστή και (θα) πρέπει να υλοποιούνται επί τόπου.

Διπλή εγγύηση

Αυτό που επίσης αξίζει να συγκρατήσει κανείς αν δεν το γνωρίζει ήδη είναι ότι οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων, το πιο ακριβό και ίσως πιο κρίσιμο εξάρτημα των BEV, υπόκεινται εξίσου σε διαγνωστικούς ελέγχους αλλά και σε όλες τις περιπτώσεις καλύπτονται από διαφορετική και σαφώς πιο μακρόχρονη εγγύηση σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ενα άλλο στοιχείο που οφείλουμε να σημειώσουμε είναι ότι στην περίπτωση ιδιοκτησίας ενός plug-in υβριδικού οχήματος, οι τεχνικοί έλεγχοι ακολουθούν επακριβώς την ίδια λογική με τα συμβατικά οχήματα, με δεδομένη την παρουσία ενός συμβατικού κινητήρα κάτω από το καπό τους ή όπου αλλού αυτός μπορεί να βρίσκεται

Must in

Η πρώην σύζυγος του Τίμα ανέβασε story κλαίγοντας: «Δεν μπορείτε να φανταστείτε την κόλαση που ζούσα» (vid)

Η Άννα Σεντόκοβα, πρώην σύζυγος του Γιάνις Τίμα, ανέβασε ένα story για τον θάνατο του Λετονού παίκτη ζητώντας να μην μάθει τίποτα το παιδί τους και κάνοντας λόγο για κόλαση που ζούσε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο