Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ο Τραμπ έτομος να ξηλώσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Χαλαρώνουν και τα όρια ρύπων

Ο Τραμπ έτομος να ξηλώσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Χαλαρώνουν και τα όρια ρύπων

Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα – Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων, σκληροί δασμοί στα κινεζικά EV

Σε σαρωτικές αλλαγές όσον αφορά στο καθεστώς που διέπει την αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ και σε διακοπή της υποστήριξης των EV και των σταθμών φόρτισης καθώς και σε ενίσχυση των μέτρων που εμποδίζουν τις εισαγωγές αυτοκινήτων, εξαρτημάτων και υλικών μπαταριών από την Κίνα, προτίθεται να προβεί η μεταβατική ομάδα του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με έγγραφο που αποκάλυψε το Reuters.

Οι συστάσεις αυτές έρχονται στο προσκήνιο καθώς η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ έχει σταματήσει και η βαριά επιδοτούμενη βιομηχανία EV της Κίνας συνεχίζει να αυξάνεται, εν μέρει λόγω της πολύ καλύτερης αλυσίδας εφοδιασμού στον τομέα των μπαταριών.

Η ομάδα μετάβασης του Τραμπ συνιστά επίσης την επιβολή δασμών σε όλα τα υλικά μπαταριών παγκοσμίως

Στην προεκλογική του εκστρατεία, ο Τραμπ υποσχέθηκε να χαλαρώσει τους κανονισμούς για τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα και να ανακαλέσει αυτό που αποκάλεσε οδηγία του προέδρου Τζο Μπάιντεν για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ομάδα μετάβασης συνιστά επίσης την επιβολή δασμών σε όλα τα υλικά μπαταριών παγκοσμίως, που ερμηνεύεται ως προσπάθεια ενίσχυσης της παραγωγής των ΗΠΑ και στη συνέχεια τη διαπραγμάτευση μεμονωμένων εξαιρέσεων με τους συμμάχους, όπως αποκαλύπτει το έγγραφο.

Συνολικά, οι συστάσεις της ομάδας Τραμπ αποκλίνουν από την πολιτική της διοίκησης Μπάιντεν, η οποία προσπάθησε να εξισορροπήσει την ενθάρρυνση μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών, σε διαφοροποίηση από την Κίνα, με μια ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Το σχέδιο της ομάδας μετάβασης θα ανακατευθύνει τα χρήματα που ρέουν τώρα στην κατασκευή σταθμών φόρτισης και στο να καταστούν τα EV προσιτά, προς προτεραιότητες εθνικής άμυνας, συμπεριλαμβανομένης της εξασφάλισης προμηθειών μπαταριών χωρίς την Κίνα και των κρίσιμων ορυκτών για την κατασκευή τους.

Οι προτάσεις προέρχονταν από μια μεταβατική ομάδα του Τραμπ επιφορτισμένη με τη χάραξη μιας στρατηγικής για την ταχεία εφαρμογή των νέων πολιτικών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα ζητά επίσης να εξαλειφθεί η πίστωση φόρου 7.500 δολαρίων της κυβέρνησης Μπάιντεν για τις αγορές καταναλωτικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι πολιτικές αυτές θα μπορούσαν να επιφέρουν πλήγμα στις πωλήσεις και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ σε μια εποχή που πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της General Motors και της Hyundai, που εισήγαγαν πρόσφατα μια ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών προσφορών στην αγορά των ΗΠΑ.

Η μείωση της κρατικής υποστήριξης στα EV θα μπορούσε επίσης να βλάψει τις πωλήσεις του Tesla του Έλον Μασκ, του κυρίαρχου πωλητή EV στις ΗΠΑ. Όμως ο Μασκ, ο οποίος ξόδεψε περισσότερα από ένα τέταρτο δισεκατομμύριο δολάρια βοηθώντας στην εκλογή του Τραμπ, έχει πει ότι η απώλεια των επιδοτήσεων θα έβλαπτε τους ανταγωνιστές περισσότερο από την Tesla.

Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης

Η ομάδα μετάβασης ζητά να ανακτηθούν όσα κεφάλαια απομένουν από το σχέδιο του Μπάιντεν 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή σταθμών φόρτισης και τη μεταφορά των χρημάτων στην επεξεργασία μπαταριών-ορυκτών και στην «εθνική αμυντική αλυσίδα εφοδιασμού και ζωτικής σημασίας υποδομές».

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ενώ οι μπαταρίες, τα ορυκτά και άλλα εξαρτήματα EV είναι «κρίσιμα για την αμυντική παραγωγή», τα ηλεκτρικά οχήματα «και οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι», αναφέρει το έγγραφο.

Το Υπουργείο Άμυνας τα τελευταία χρόνια έχει επισημάνει τις στρατηγικές ευπάθειες των ΗΠΑ λόγω της κυριαρχίας της Κίνας στην εξόρυξη και επεξεργασία κρίσιμων ορυκτών, συμπεριλαμβανομένων των γραφίτη και λιθίου, που απαιτούνται για μπαταρίες, καθώς και των σπάνιων γαιών που χρησιμοποιούνται τόσο σε κινητήρες EV όσο και σε στρατιωτικά αεροσκάφη.

Μια κυβερνητική έκθεση του 2021 ανέφερε ότι ο στρατός των ΗΠΑ αντιμετωπίζει «κλιμακούμενες απαιτήσεις ισχύος» για όπλα και εξοπλισμό επικοινωνίας, μεταξύ άλλων τεχνολογιών. «Οι ασφαλείς πηγές κρίσιμων ορυκτών και υλικών» είναι «κρίσιμες για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ», αναφέρει η έκθεση.

Η εκπρόσωπος της ομάδας μετάβασης του Τραμπ, Καρολάιν Λέβιτ, είπε ότι οι ψηφοφόροι έδωσαν στον Τραμπ την εντολή να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της προεκλογικής εκστρατείας, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής των κυβερνητικών “επιθέσεων” σε αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.

«Όταν αναλάβει τα καθήκοντά του, ο Πρόεδρος Τραμπ θα στηρίξει την αυτοκινητοβιομηχανία, αφήνοντας χώρο τόσο για αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο όσο και για ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε η Λέβιτ.

Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως έχουν στραφεί προς τα ηλεκτρικά οχήματα εν μέρει για να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα κυβερνητικά όρια για τη ρύπανση λόγω καύσης ορυκτών καυσίμων, που βλάπτει το κλίμα.

Ωστόσο, οι συστάσεις της μεταβατικής ομάδας θα επιτρέψουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν περισσότερα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου που υποστηρίζει η κυβέρνηση Μπάιντεν.

Η ομάδα μετάβασης προτείνει τη μετατόπιση αυτών των κανονισμών πίσω στα επίπεδα του 2019, κάτι που θα επέτρεπε κατά μέσο όρο περίπου 25% περισσότερες εκπομπές ανά μίλι οχήματος από τα τρέχοντα όρια του 2025 και η μέση οικονομία καυσίμου να είναι περίπου 15% χαμηλότερη.

Η πρόταση συνιστά επίσης να εμποδίζεται η Καλιφόρνια να θέσει τα δικά της, αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών οχημάτων, τα οποία έχουν υιοθετήσει περισσότερες από δώδεκα άλλες πολιτείες. Ο Τραμπ απαγόρευσε στην Καλιφόρνια να θέσει σκληρότερες απαιτήσεις κατά την πρώτη του θητεία, μια πολιτική που ο Μπάιντεν αντέστρεψε.

Η Καλιφόρνια ζήτησε από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ άλλη μια παρέκκλιση για να ενσωματώσει ένα ισχυρότερο σύνολο απαιτήσεων από το 2026, το οποίο θα απαιτούσε τελικά όλα τα οχήματα να είναι ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά ή υδρογονοκίνητα έως το 2035. Η EPA της κυβέρνησης Μπάιντεν δεν έχει εγκρίνει αίτημα της Καλιφόρνια.

Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα

Πολλές από τις προτάσεις της ομάδας μετάβασης φαίνεται να στοχεύουν στην ενθάρρυνση της εγχώριας παραγωγής μπαταριών, κυρίως για συμφέροντα που σχετίζονται με την άμυνα. Άλλες φαίνεται να στοχεύουν στην προστασία των αυτοκινητοβιομηχανιών, ακόμη και εκείνων που παράγουν ηλεκτρικά, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:

– Θέσπιση δασμών στις εισαγωγές της «αλυσίδας εφοδιασμού EV», συμπεριλαμβανομένων μπαταριών, κρίσιμων ορυκτών και εξαρτημάτων φόρτισης. Η πρόταση που αποκαλύφθηκε από το Reuters ανέφερε ότι η κυβέρνηση πρέπει να χρησιμοποιήσει τους δασμούς του άρθρου 232, οι οποίοι στοχεύουν σε απειλές για την εθνική ασφάλεια, για να περιορίσει τις εισαγωγές τέτοιων προϊόντων.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν αύξησε πρόσφατα τους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές αρκετών που αναφέρονται στο μεταβατικό έγγραφο Τραμπ, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών ιόντων λιθίου, του γραφίτη και των «μόνιμων μαγνητών» που χρησιμοποιούνται σε κινητήρες EV και στρατιωτικές εφαρμογές. Οι δασμοί αυτοί εκδόθηκαν για λόγους οικονομικούς και όχι για λόγους ασφαλείας.

– Παραίτηση από τις περιβαλλοντικές αναθεωρήσεις για την επιτάχυνση των «ομοσπονδιακών χρηματοδοτούμενων έργων υποδομής EV», συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης και παραγωγής μπαταριών, των σταθμών φόρτισης και της παραγωγής ορυκτών ζωτικής σημασίας.

– Επέκταση των περιορισμών εξαγωγών στην τεχνολογία μπαταριών EV σε αντίπαλες χώρες.

– Παροχή υποστήριξης για εξαγωγές μπαταριών ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων παραγωγής ΗΠΑ μέσω της Τράπεζας Εξαγωγών-Εισαγωγών των Ηνωμένων Πολιτειών.

– Χρήση των δασμών ως «διαπραγματευτικού εργαλείου» για το άνοιγμα των ξένων αγορών στις εξαγωγές αυτοκινήτων των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των EV.

– Κατάργηση των απαιτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από ομοσπονδιακές υπηρεσίες. Μια πολιτική Μπάιντεν απαιτεί όλες οι ομοσπονδιακές αγορές αυτοκινήτων και μικρότερων φορτηγών να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το τέλος του 2027.

– Τερματισμός προγραμμάτων DOD με στόχο την αγορά ή την ανάπτυξη ηλεκτρικών στρατιωτικών οχημάτων.

Πηγή: OT.gr

Must in

Για να κάνει restart απέναντι στην Αρμάνι Μιλάνο ο Παναθηναϊκός

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενεί στο ΟΑΚΑ την Αρμάνι Μιλάνο (21:15, NovaSports Prime) για τη 16η αγωνιστική της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο