Πράσινη ατζέντα: Νέες πιέσεις για χαλάρωση των περιβαλλοντικών πολιτικών της ΕΕ
Η Ιταλία αντιδρά στην απαγόρευση των συμβατικών οχημάτων, η Τσεχία και η Πολωνία δεν θέλουν τη νέα αγορά άνθρακα, και ελάχιστες χώρες-μέλη στηρίζουν το νέο στόχο για το κλίμα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχεται νέες πιέσεις από χώρες-μέλη προκειμένου να χαλαρώσει περαιτέρω τα μέτρα για το κλίμα και το περιβάλλον, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής της Δανίας.
Η λεγόμενη Πράσινη Ατζέντα της ΕΕ προσέκρουσε φέτος σε σκόπελο, καθώς οι εκλογές που πραγματοποιούνται σε αρκετές χώρες της ένωσης μεταφέρουν την προτεραιότητα από το περιβάλλον σε άλλα ζητήματα όπως το μεταναστευτικό και οι απογοητευτικές αποδόσεις της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Την Τρίτη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε αναβολή ενός έτους για τον κανονισμό που απαγορεύει την εισαγωγή και εμπορία ειδών που συνδέονται με την καταστροφή δασών.
Νωρίτερα φέτος η ΕΕ χαλάρωσε τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για τον αγροτικό τομέα, έπειτα από μαζικές διαδηλώσεις των ευρωπαίων αγροτών.
Την ίδια τύχη θα μπορούσαν να έχουν και άλλα μέτρα στην Πράσινη Ατζέντα, δήλωσε στο Reuters ο δανός υπουργός Κλιματικής Αλλαγής Λαρς Όογκορ.
Ζήτησε επίσης από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να μην ξηλώσουν περιβαλλοντικούς νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί.
«Φοβόμαστε ότι θα ανοίξουν περισσότεροι φάκελοι, δεν δείχνει να τελειώνει πουθενά. Ακούμε ότι υπάρχει πίεση από κάποιες χώρες να ανοίξουν» δήλωσε ο Όογκορ.
Την Τρίτη, η ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε ότι θέλει να αλλάξει το μέτρο της απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.
Δήλωσε επίσης ότι θέλει να αρθεί το μέτρο των προστίμων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πετυχαίνουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ακόμα, η Τσεχία και η Πολωνία ελπίζουν να αναβληθεί για μετά το 2027 το λανσάρισμα μιας νέας ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα για τα καύσιμα μεταφορών και θέρμανσης, προκειμένου να δοθεί χρόνος στους καταναλωτές να στραφούν σε πράσινες εναλλακτικές λύσεις.
Ο Όογκορ δήλωσε ότι κατανοεί τις επιφυλάξεις, τάχθηκε όμως κατά της χαλάρωσης και της αναβολής μέτρων, κάτι που όπως είπε θα λειτουργούσε ως τιμωρία για τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη επενδύσει στην πράσινη ενέργεια.
«Το να έχουμε ευρωπαϊκούς κανονισμούς που οι επενδυτές θεωρούν αξιόπιστους σημαίνει επίσης ότι μένουμε σε αυτά που έχουμε αποφασίσει» είπε.
Η ανησυχία για την οικονομική επιβάρυνση καταναλωτών και επιχειρήσεων από τα περιβαλλοντικά μέτρα δείχνει να αυξάνεται ενόψει των εκλογών σε χώρες όπως η Γερμανία και η Πολωνία.
Οι ανησυχίες αυτές στέκονται εμπόδιο στον νέο κλιματικό στόχο που αναμένεται να προτείνει η Κομισιόν το 2025, σύμφωνα με τον οποίο η ΕΕ πρέπει να έχει μειώσει τις καθαρές εκπομπές άνθρακα κατά 90% έως το 2040.
Μέχρι στιγμής, ελάχιστες χώρες-μέλη έχουν δηλώσει ότι στηρίζουν τον στόχο.
- Απορρίφθηκε η έφεση της ΑΕΚ στο ΑΣΕΑΔ – Χωρίς κόσμο με το Λαύριο
- Ανδρουλάκης στο Tik Tok: Να πληρώσει η ΝΔ το πρόστιμο των 500.000 ευρώ για το Email Gate
- H Αντζελίνα Τζολί έδωσε συνέντευξη ξυπόλητη – Πότε είναι οκ να εμφανίζεσαι χωρίς παπούτσια;
- Τι ισχυρίστηκαν οι πατροκτόνοι στην Εύβοια – «Ήταν κρίσιμο ότι έγινε αυτοψία ιατροδικαστή»
- ΕΚΠΑ: Nέες κτιριακές υποδομές και αναβαθμισμένες παροχές υγείας του Ευγενίδειου Θεραπευτήριου
- Ξεκίνησε η λειτουργία ιατρείου στο Εφετείο της Αθήνας