Κομμένο πεπόνι αξίας 26 εκατ. φέρνει πόλεμο στους Christie’s
Ο οίκος Christie's μηνύει τον πλειοδότη του Le Melon entamé, ενός αριστουργήματος νεκρής φύσης, γιατί δεν έχει πληρωθεί
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- Πρόστιμα 5,5 εκατ. για αισχροκέρδεια σε 8 πολυεθνικές - Για ποιες εταιρείες χτυπάει η καμπάνα
- O Έλον Μασκ στο μικροσκόπιο για διαρροή κρατικών μυστικών
Τον Ιούνιο, ο οίκος Christie’s Γαλλίας ανακοίνωσε μια σειρά από ρεκόρ μετά την πώληση αξίας 26,7 εκατομμυρίων ευρώ του αριστουργήματος νεκρής φύσης Le Melon entamé (1760) του Ζαν Σιμεόν Σαρντέν. Ανάμεσα σε αυτά ήταν το ρεκόρ του παγκοσμίου ρεκόρ για έργο του Σαρντέν, του πιο ακριβού πίνακα του Σαρντέν που πωλήθηκε ποτέ στη Γαλλία και το ρεκόρ του πιο ακριβού έργου τέχνης του 18ου αιώνα που πωλήθηκε ποτέ στη Γαλλία.
Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα. Ο οίκος δεν πληρώθηκε ποτέ.
Ο πίνακας απαθανατίζει ένα κομμένο πεπόνι ανάμεσα σε ροδάκινα, μήλα και αχλάδια, καθώς και ένα ζευγάρι μπουκάλια, ένα βάζο και ένα μπολ.
Ο πίνακας έχει διάσημη προέλευση, αφού ανήκε στη συλλογή που ιδρύθηκε τον 19ο αιώνα από τον François Martial Marcille, πριν αγοραστεί το 1876 από τη Charlotte de Rothschild, σύζυγο του βαρώνου Nathaniel de Rothschild.
Πριν από την πώληση σε δημοπρασία των Christie’s, ο πίνακας του Σαρντέν εκτέθηκε τον Μάιο σε αίθουσες του οίκου στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ.
Το έργο έκανε ρεκόρ πώλησης ξεπερνώντας με ευκολία την αρχική εκτίμηση των 8 έως 12 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με το The Art Newspaper, η απόδοσή του ενισχύθηκε πιθανότατα από την πώληση τον Μάρτιο του 2023 στο Artcurial στο Παρίσι ενός άλλου οκταψήφιου πίνακα του Σαρντέν, Basket of wild strawberries (1761), που πουλήθηκε στο Λούβρο για 24,3 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο ο πλειοδότης Νάνι Μπασάνι Αντιβάρι δεν πλήρωσε ποτέ για το έργο που διεκδίκησε.
Γεννημένος στο Μιλάνο, ο 39χρονος Ιταλός φέρεται να είναι εγγεγραμμένος επενδυτής ακινήτων στο Saint Moritz της Ελβετίας με σπίτι στο Μονακό και είναι γιος του Λούκα Μπασάνι Αντιβάρι, ιδρυτή της εταιρείας πολυτελών γιοτ Wally Yachts.
Ο οίκος Christie’s μήνυσε τον Ιταλό επενδυτή στις γαλλικές αρχές απαιτώντας από αυτόν να καλύψει την πλήρη τιμή του έργου συν τόκους και πρόστιμα, ύψους 27,4 εκατ. ευρώ συνολικά.
Όπως αναφέρει το νομικό έγγραφο, ο οίκος δημοπρασιών έχει προσπαθήσει εδώ και έξι μήνες να διαπραγματευτεί με τον Αντιβάρι για την πληρωμή.
Τα έγγραφα αναφέρουν ότι το τιμολόγιο επρόκειτο να εξοφληθεί σε μία εβδομάδα μετά την πώληση σε πλειστηριασμό. Στα έγγραφα αναφέρεται επίσης ότι ο Ιταλός επενδυτής ακινήτων είχε δεσμευτεί πολλές φορές να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις για εξόφληση του πίνακα.
Τον Ιούλιο, ο δικηγόρος του, Michele Micheli, έγραψε ένα email στον Christie’s δηλώνοντας ότι ο πελάτης του «ήταν πρόθυμος να καταθέσει το ποσό σε συμβολαιογράφο που θα συμφωνήσουν και τα δύο μέρη».
Όταν ο οίκος Christie’s ρώτησε για ποιο λόγο να ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία δεν έλαβε καμία απάντηση.
Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, παρά τις επανειλημμένες απαιτήσεις του, δεν έχει υπάρξει καμία πληρωμή ούτε εξήγηση για τις καθυστερήσεις.
Την περασμένη εβδομάδα, το Bloomberg ανέφερε ότι ο Aντιβάρι χρωστούσε εκατομμύρια στον πρώην συνεργάτη, τον Ιταλό μεγιστάνα της fintech Aντρέα Πινιατάρο.
Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο Αντιβάρι αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και οι δικηγόροι του πρώην συνεργάτη του, τον κατηγορούν για αθέτηση υποχρεώσεων και εξαφάνιση από τις οικονομικές του ευθύνες.
Αν η υπόθεση δεν διευθετηθεί, το κομμένο πεπόνι θα είναι μια ακόμη υπενθύμιση για τους κινδύνους της αγοράς τέχνης σήμερα και τα οικονομικά σκάνδαλα που συνοδεύουν ιερά δισκοπότηρα για πολύ λίγους συλλέκτες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις