Σερβία: Δωρεάν όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στο Βελιγράδι από το 2025
Η συγκεκριμένη κίνηση στο Βελιγράδι είναι πρωτοποριακή για την Ευρώπη, ειδικά για μια πόλη τέτοιου μεγέθους - Ποιες άλλες πόλεις έχουν υιοθετήσει ανάλογα μέτρα
Από την 1η Ιανουαρίου 2025 όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στο Βελιγράδι, στη Σερβία, θα είναι δωρεάν.
Η συγκεκριμένη κίνηση στο Βελιγράδι είναι πρωτοποριακή για την Ευρώπη, ειδικά για μια πόλη τέτοιου μεγέθους. Τις ανακοινώσεις πραγματοποίησε σήμερα ο δήμαρχος της σερβικής πρωτεύουσας, Αλεξάνταρ Σάπιτς.
«Αυτό σημαίνει ότι πλέον κανείς δεν θα χρειάζεται να αγοράσει εισιτήρια, ούτε μηνιαίο πάσο ούτε ετήσιο», δήλωσε ο Αλ. Σάπιτς, ο οποίος εξελέγη το 2022 με το Σερβικό Προοδευτικό Κόμμα (SNS- εθνικιστική δεξιά), το κυβερνών κόμμα στη Σερβία.
«Μέσω αυτού του μέτρου, το Βελιγράδι γίνεται η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων όπου τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι δωρεάν», υπογράμμισε ο κ. Σάπιτς.
Η πόλη έχει πληθυσμό σχεδόν 1,7 εκατομμυρίων κατοίκων
Διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Ταλίν, το Μονπελιέ ή ακόμα και το Λουξεμβούργο έχουν υιοθετήσει ανάλογα μέτρα. Κανένα, όμως, δεν αφορά πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων. Το Βελιγράδι έχει πληθυσμό σχεδόν 1,7 εκατομμυρίων κατοίκων και η συχνή χρήση του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθημερινά τεράστια μποτιλιαρίσματα.
Όλος ο στόλος των λεωφορείων, των τραμ και των τρόλεϊ θα ανανεωθεί έως το 2027, ανακοίνωσε επίσης ο Αλ. Σάπιτς. Υποσχέθηκε ότι «έως το τέλος του 2025 κανένα λεωφορείο στο Βελιγράδι δεν θα είναι πλέον ηλικίας άνω των δύο ετών».
Αν και ο δήμαρχος δεν ανέφερε το περιβάλλον κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, αυτό το μέτρο θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ρύπανσης στο Βελιγράδι. Κατατάσσεται μεταξύ των 10 πιο μολυσμένων πόλεων στον κόσμο, βάσει των δεδομένων της ελβετικής εταιρείας IQ Air, η οποία μετρά την ατμοσφαιρική ρύπανση παγκοσμίως.
Το πρόβλημα θα το έλυνε η κατασκευή μετρό στο Βελιγράδι
Η Σερβία καταγράφει τον χειρότερο απολογισμό σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε σχέση με τη θνησιμότητα ανά κάτοικο. Οι πηγές ποικίλλουν, μεταξύ άλλων η εντατική χρήση του άνθρακα, όμως επίσης «απαρχαιωμένα και υψηλών εκπομπών οχήματα, πολλά εκ των οποίων έχουν εισαχθεί από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως και η φθίνουσα δημοτικότητα των δημοσίων μέσων μεταφοράς».
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά, θα υπάρχουν 700.000 καταγεγραμμένα οχήματα στο τέλος του έτους στο Βελιγράδι, ήτοι 250.000 περισσότερα σε σύγκριση με πριν από 10 χρόνια, σημείωσε ο Αλ. Σάπιτς. Η μοναδική λύση για να περιοριστεί η χρήση τους, συμπλήρωσε, θα ήταν η κατασκευή του μετρό, μια υπόσχεση πολλών ετών.
- Ολυμπιακός – Βίρτους Μπολόνια 87-77: Βεζένκοφ και Φουρνιέ «σφράγισαν» την 10η νίκη
- ΑΕΚ – ΠΑΟΚ 1-0: Προβάδισμα πρόκρισης με Λαμέλα
- Η επιστήμη πίσω από την σχέση αγάπης-μίσους με τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια
- 6 χρόνια μετά την αυτοκτονία του, ο Avicii λέει επιτέλους την ιστορία του
- Ισπανία: Τον «έκαψε» το Google Maps – Δολοφονία εξιχνιάστηκε χάρη σε μία φωτογραφία
- «Αλ Τσαντίρι Νιουζ»: Το… έργο που «ανεβάζει» η Αντιπολίτευση