Πόλεις: Ποιες είναι οι καλύτερες για αστική κινητικότητα
Το Σαν Φρανσίσκο και την Αθήνα ανακηρύχθηκαν ανάμεσα στις καλύτερες πόλεις για αστικές συγκοινωνίες, ενώ η Αθήνα δεν εξετάστηκε από τη μελέτη
- Ζελένσκι: Είχαμε πολλές συναντήσεις με τον διευθυντή της CIA και είμαι ευγνώμων για τη βοήθειά του
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Ποιες είναι οι καλύτερες πόλεις για αστική κινητικότητα
- Η Μπλέικ Λάιβλι μηνύει για σεξουαλική παρενόχληση τον συμπρωταγωνιστή της,Τζάστιν Μπαλντόνι
Η τεχνολογία και η καινοτομία στάθμισαν σε μεγάλο βαθμό στη φετινή αξιολόγηση των πόλεων του κόσμου που προετοιμάζονται καλύτερα για τη μελλοντική κινητικότητα.
Το Σαν Φρανσίσκο είναι η πόλη που είναι καλύτερα προετοιμασμένη για το μέλλον της αστικής μετακίνησης, σύμφωνα με μια νέα αξιολόγηση.
Οι ερευνητές στάθμισαν δεκάδες παράγοντες
Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων καινοτομιών υψηλής τεχνολογίας από την πόλη επισκίασε την εξάρτησή της από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, κερδίζοντας τελικά την πρώτη θέση σε μια κατάταξη 70 παγκόσμιων πόλεων από το Oliver Wyman Forum, το τμήμα κοινωνικής δράσης της εταιρείας συμβούλων και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Μπέρκλεϋ.
Οι ερευνητές στάθμισαν δεκάδες παράγοντες όπως η βατότητα, η ποιότητα του αέρα και η χρήση λεωφορείων μηδενικών εκπομπών για να καταλήξουν σε έναν Δείκτη Ετοιμότητας Αστικής Κινητικότητας που αναλύει πόσο καλά μπορούν να μετακινηθούν άνθρωποι και αγαθά σε μια πόλη και στα γύρω πληθυσμιακά κέντρα.
Άλλες πόλεις στην πρώτη πεντάδα, όπως το Παρίσι, το Μόναχο και το Άμστερνταμ, είδαν ισχυρά συστήματα δημόσιων μεταφορών και ισχυρά πανεπιστήμια που συνεργάζονται επιτυχώς με τον ιδιωτικό τομέα. Η Σιγκαπούρη, η οποία ήρθε στην τρίτη θέση, επέκτεινε το κίνητρο φορολογικής έκπτωσης για την έγκαιρη υιοθέτηση των EV έως το 2025 και διαθέτει μερικούς από τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο, με λίγα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και χαμηλή κυκλοφορία.
Βιωσιμότητα, δημόσια συγκοινωνία και τεχνολογία
Η ανάλυση περιλαμβάνει ξεχωριστούς δείκτες για τη βιωσιμότητα, τη δημόσια συγκοινωνία και την τεχνολογία. Με το Ελσίνκι στην κορυφή του «δείκτη βιώσιμης κινητικότητας», οι πράσινες προσπάθειες στην Ευρώπη φαίνεται να απέδωσαν καρπούς. Το Χονγκ Κονγκ ήταν η μόνη πόλη στο top 10 αυτής της κατηγορίας που βρίσκεται εκτός της ηπείρου. Εν τω μεταξύ, η Σιγκαπούρη κατέλαβε την πρώτη θέση στη δημόσια συγκοινωνία.
Η βαθμολογία μιας πόλης καταρτίζεται με βάση 71 διαφορετικές μετρήσεις που ορίζουν οι ερευνητές κάθε χρόνο. Φέτος παρατήρησαν ότι καινοτομίες στην τεχνολογία, όπως η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της αεροπορίας, είχαν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κινητικότητα των πόλεων από ό,τι το 2019 όταν ξεκίνησαν την ανάλυση.
«Πιστεύαμε ότι φέτος ήταν πολύ σημαντικό να αποδώσουμε μεγαλύτερο βάρος στην τεχνολογία υπό το πρίσμα του αυξανόμενου αριθμού αυτοματοποιημένων οχημάτων σε λειτουργία στο αστικό περιβάλλον και σε ελαφρώς μεγαλύτερη χρονική κλίμακα, την άνοδο ηλεκτρικών αεροσκαφών κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (e- VTOL) τα ως νέο παράδειγμα κινητικότητας», δήλωσε στο Bloomberg ο Αλεξάντρ Μπαγιέν, αναπληρωτής καθηγητής και καθηγητής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστημών Υπολογιστών στο UC Berkeley.
Η εστίαση στην τεχνολογία και την καινοτομία φέτος μετατόπισε τις αξιολογήσεις υπέρ των πόλεων των ΗΠΑ, οι οποίες είχαν καλές επιδόσεις παρά την υστέρηση στη δημόσια συγκοινωνία και στις υποδομές για ποδήλατα και πεζούς. Το Σαν Φρανσίσκο, το οποίο προσγειώθηκε στην 24η θέση στη δημόσια συγκοινωνία και στη 18η θέση στη βιώσιμη κινητικότητα, συγκέντρωσε βαθμούς για την υιοθέτηση του EV και την υποδομή που εργάζεται να δημιουργήσει για τα αεροταξί. Ομοίως, η Νέα Υόρκη ανέβηκε στην όγδοη θέση από τη 12η πέρυσι, και η Βοστώνη και το Λος Άντζελες μπήκαν στην πρώτη 15άδα.
Πόλεις που προετοιμάζονται για αθλητικές διοργανώσεις
Ένας άλλος παράγοντας που έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στην αστική κινητικότητα και ενίσχυσε τη βαθμολογία ορισμένων πόλεων είναι η προετοιμασία για διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις. Το Παρίσι, που ήρθε δεύτερο, επέκτεινε μία από τις γραμμές του μετρό πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 και η Volocopter πραγματοποίησε μια δοκιμαστική πτήση του αεροταξί της στις Βερσαλλίες κατά την τελετή λήξης.
Καθώς το Λος Άντζελες ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τους αγώνες το 2028, η πόλη εισφέρει χρήματα για να κάνει τους Ολυμπιακούς Αγώνες «χωρίς αυτοκίνητα» με νέα γραμμή τραμ, λεωφορειολωρίδες ταχείας κυκλοφορίας και επεκτάσεις του μετρό. Εν τω μεταξύ, αρκετές πόλεις στη Βόρεια Αμερική διερευνούν επενδύσεις σε βιώσιμες μεταφορές ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA του 2026.
Πολλές πόλεις στο κάτω μέρος του δείκτη στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική σημείωσαν μικρή πρόοδο με την υιοθέτηση των EV και τη συνολική προετοιμασία για αυτό που η έκθεση αποκαλεί «ψηφιακό μετασχηματισμό», που σημαίνει την ικανότητα υιοθέτησης νέων τεχνολογιών όπως τα αυτόνομα αυτοκίνητα, εξήγησε στο Bloomberg ο Γκιγιόμ Τιμπό. συνεργάτης στην Oliver Wyman. Πολλές πόλεις στο κάτω μέρος του δείκτη δεν είχαν αρκετές στάσεις στα μέσα μεταφοράς για να διευκολύνουν τους πολίτες.
Αλλά η ανάλυση δεν σήμαινε να ντροπιάζεις τις πόλεις, είπαν οι ερευνητές. Επισημαίνουν ότι οι πόλεις χαμηλής κατάταξης έχουν υψηλές επενδυτικές δυνατότητες, με την ευκαιρία να χρηματοδοτήσουν έργα.
Οι ερευνητές πρόσθεσαν συστάσεις για το πού όλες οι πόλεις του δείκτη έχουν περιθώριο ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βρίσκονται στην κορυφή. Για παράδειγμα, προτείνουν στο Σαν Φρανσίσκο να επενδύσει στις δημόσιες συγκοινωνίες του και να βελτιώσει την ποδηλατική υποδομή.
«Αν είσαι καλός, είναι καλό», είπε ο Bayen. «Αν είσαι κακός, αυτό δεν είναι κακό».
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις