Η ιαπωνική αρχή ανταγωνισμού αναμένεται να κρίνει την Google ένοχη για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της χώρας, ανέφερε την Κυριακή η Nikkei Asia, επικαλούμενη πηγές.

Η Επιτροπή Δίκαιου Εμπορίου της Ιαπωνίας (JFTC) θα εκδώσει σύντομα εντολή παύσης ζητώντας από την Google να σταματήσει τις μονοπωλιακές πρακτικές της, πρόσθεσε το δημοσίευμα.

Η ιαπωνική αρχή ανταγωνισμού άρχισε να ερευνά την εταιρεία για πιθανή παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στις υπηρεσίες αναζήτησης στο διαδίκτυο τον περασμένο Οκτώβριο, μετά από παρόμοια βήματα των αρχών στην Ευρώπη και σε άλλες μεγάλες οικονομίες. Το Chrome είναι το πιο διαδεδομένο πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο και αποτελεί πυλώνα της επιχείρησης της Google, παρέχοντας πληροφορίες για τους χρήστες που βοηθούν την εταιρεία να στοχεύει τις διαφημίσεις πιο αποτελεσματικά και κερδοφόρα.

Τον περασμένο μήνα, το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ υποστήριξε ενώπιον δικαστή ότι η εταιρεία που ανήκει στην Alphabet πρέπει να εκποιήσει το πρόγραμμα περιήγησης Chrome και δεν πρέπει να της επιτραπεί να εισέλθει εκ νέου στην αγορά των προγραμμάτων περιήγησης για πέντε χρόνια, σε μια προσπάθεια να τερματιστεί το μονοπώλιο αναζήτησης της Google.

Στο στόχαστρο και του Καναδά

Το Γραφείο Ανταγωνισμού του Καναδά προχώρησε σε μήνυση κατά της Google για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά στην online διαφήμισή της.

Σε ανακοίνωσή της, η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της χώρας ισχυρίζεται ότι η Google συνέδεσε παράνομα δύο διαφημιστικά εργαλεία για να διατηρήσει την κυριαρχία της στην αγορά και χρησιμοποίησε αυτή την κυρίαρχη θέση για να στρεβλώσει τις δημοπρασίες διαφημίσεων προτιμώντας τα δικά της εργαλεία.

Ο οργανισμός δήλωσε ότι κατέθεσε αίτηση στο Δικαστήριο Ανταγωνισμού, ένα ανεξάρτητο όργανο, το οποίο θα απαιτήσει από την Google να πουλήσει δύο από τα εργαλεία της διαφημιστικής τεχνολογίας.

Σε δήλωσή της η Google δήλωσε ότι η καταγγελία από τον Καναδά «αγνοεί τον έντονο ανταγωνισμό όπου οι αγοραστές και οι πωλητές διαφημίσεων έχουν πολλές επιλογές και ανυπομονούμε να προβάλουμε την υπόθεσή μας στο δικαστήριο».

«Τα εργαλεία μας για τη διαφημιστική τεχνολογία βοηθούν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και επιτρέπουν στις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να προσεγγίζουν αποτελεσματικά νέους πελάτες», δήλωσε ο Νταν Τέιλορ, αντιπρόεδρος της παγκόσμιας διαφήμισης.

Πηγή: ΟΤ