Ακόμη μία δικαστική απόφαση έρχεται να ενισχύσει τις προσπάθειες των κατοίκων στα Εξάρχεια για ασφαλή πρόσβαση και διάβαση επί της οδού Θεμιστοκλέους, του πεζοδρόμου ο οποίος εδώ και μήνες ήταν εξαιρετικά δύσβατος λόγω των λαμαρινών του εργοταξίου που κάλυπταν όλο το πλακόστρωτο.

Ευθύς εξ’ αρχής, η πλειοψηφία των κατοίκων στα Εξάρχεια είχαν διαφωνήσει με το σημείο όπου επιλέχθηκε να φτιαχτεί η στάση του μετρό. Με τα έργα να έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου δύο χρόνια, οι κάτοικοι προέβαλαν συστηματικά τις αντιρρήσεις τους.

«Εμείς διαφωνούμε γιατί καταστρέφει τη μοναδική πλατεία της γειτονιάς μας, ενώ οδηγεί στην εκδίωξή μας μέσω της αύξησης των ενοικίων και των αβίωτων συνθηκών που δημιουργούνται λόγω του εργοταξίου (υψηλές θερμοκρασίες, σκόνη, θόρυβος, παντελής έλλειψη πρασίνου). Θεωρούμε ότι δεν έχει συγκοινωνιολογικό σκοπό. Άλλωστε τα Εξάρχεια γειτνιάζουν με πολλούς σταθμούς μετρό και υπέργεια συγκοινωνία. Όταν στήθηκε το εργοτάξιο δεν υπήρχε καν οι απαραίτητες μελέτες για αυτό. Μάλιστα η ΤΕΠΕΜ δημοσιεύθηκε 2 μήνες αργότερα..» αναφέρει στο in η Χρυσούλα Παπαγεωργίου, κάτοικος στον Εξαρχείων.

«Η εταιρεία δεν συμμορφώθηκε με την δικαστική απόφαση»

Όπως καταγγέλλει στο in ο δικηγόρος των κατοίκων των Εξαρχείων, οι εντολείς του έχοντας εντοπίσει μία σειρά από παρανομίες κινήθηκαν νομικά κάνοντας αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και ζητώντας να αφαιρεθούν οι λαμαρίνες που βρίσκονταν εδώ και μήνες πάνω στον πεζόδρομο της οδού Θεμιστοκλέους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει το κενό των 3,5 μέτρων που προβλέπει ο νόμος ώστε να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (κλήση ασθενοφόρου, ενδεχόμενη πυρκαγιά κλπ).

Το δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα των κατοίκων και διέταξε τη διάνοιξη του πεζοδρόμου. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι και ο δικηγόρος τους, η εταιρεία δεν απομάκρυνε άμεσα τα υλικά, με αποτέλεσμα οι ίδιοι να πάρουν την πρωτοβουλία και να τα μετακινήσουν.

«Οι κάτοικοι των Εξαρχείων ζήτησαν και κατόρθωσαν την έκδοση των ασφαλιστικών μέτρων και προχώρησαν στην εκτέλεση της απόφασης χωρίς ποτέ η εταιρεία να συμμορφωθεί. Η απόφαση – τρίτη κατά σειρά που τους δικαιώνει – είναι καθαρή και απλή στο σκεπτικό της: αναφέρει πως πρέπει να υπάρχουν πέντε μέτρα μπροστά από τις πολυκατοικίες της οδού Θεμιστοκλέους, για να μπορεί να διέρχεται πυροσβεστικό ή ασθενοφόρο όχημα και να μην υπάρχει κίνδυνος συνωστισμού σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Παρότι είναι υποχρέωση της εταιρείας να συμμορφωθεί με τα ασφαλιστικά μέτρα τουλάχιστον μέχρι την εκδίκαση της κύριας αγωγής. Εκείνη δεν το έπραξε» δηλώνει στο in ο συνήγορος Θανάσης Καμπαγιάννης.

«Αδυναμία συνέχισης του έργου εκφράζει η εταιρεία»

Όπως σημειώνει ο δικηγόρος των κατοίκων η εταιρεία, αφότου κατέθεσε αίτηση τροποποίησης των ασφαλιστικών μέτρων και αυτή απορρίφθηκε, δηλώνει πως «εάν δεν αποδοθεί αυτός ο χώρος που τώρα έχει ελευθερωθεί το έργο δεν μπορεί να γίνει.». Μάλιστα, χαρακτήρισαν ως «καταστροφολικά» τα επιχειρήματα των κατοίκων για διάνοιξη του πεζοδρόμου ώστε να είναι προσβάσιμος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

«Αυτό είναι εκβιασμός προς τον δικαστή. Δεν μπορεί να τίθεται το δίλλημα »ή ασφάλεια για τους κατοίκους στη Θεμιστοκλέους ή μετρό!» εννοείται πως χρειάζεται σοβαρή και προσιτή συγκοινωνία» τονίζει η Χρυσούλα Παπαγεωργίου, κάτοικος και εργαζόμενη στα Εξάρχεια και συνεχίζει:

«Βρήκαμε το ΦΕΚ που ορίζει ότι στον πεζόδρομο πρέπει να υπάρχει 3,5 μέτρα κενός χώρος. Τελικά κανένας επίσημος φορέας δεν επενέβη και για αυτό ακολουθήσαμε τη δικαστική οδό. Αρχικά εμείς περιμέναμε από την εταιρεία να συμμορφωθεί. Πήγαμε επανειλημμένως στο εργοτάξιο με δικό μας μηχανικό και ρωτούσαμε πότε θα εφαρμοστεί. Την πρώτη, φορά είπαν θα το δουν. Οι μηχανικοί του εργοταξίου μας απαντούσαν »μην μας μπλέκετε στα νομικά» και προφορικά δήλωναν ότι θα έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 15/11. Έχοντας δώσει περιθώριο στην εταιρεία, αποφασίσαμε να δράσουμε μόνοι μας. Όλο αυτό το διάστημα έκαναν έργα μέσα στο εργοτάξιο εργασίες στο σημείο που θα έπρεπε να ανοιχτεί και ανοίγανε τρύπες για να εμποδίσουν την εφαρμογή της απόφασης.»

Αυτή τη στιγμή και μετά τις πρωτοβουλίες των κατοίκων η οδός Θεμιστοκλέους είναι ανοιχτή στο μεγαλύτερο μέρος της, εκεί όπου δεν υπάρχουν σκάμματα.

Ο δρόμος πριν το ξήλωμα των λαμαρίνων

Ο δρόμος μετά το ξήλωμα των λαμαρίνων